PDA

View Full Version : This mortal coil



Eetje
24 februari 2003, 16:29
Wie kan mij helpen aan de tabs van het nummer "You and your sister" van This Mortal Coil? Ben al een tijdje aan het zoeken, maar nog geen resultaat! Wie helpt?

moretel
25 februari 2003, 12:59
Ha een oude liefde , this Mortal Coil dus, van welk album is dat nummer ? Heb al een tijd niet meer beluisterd maar zal dat eens doen en kijken of ik er wat van kan maken,
ook een fan van Dead can Dance ?

Eetje
25 februari 2003, 16:53
Ik zoek de tabs van dit nummer voor een vriend van me. Die heeft mij de opdracht gegeven (is een erg lang verhaal "waarom"...)om het zelf uit te zoeken, maar ik speel zelf nog niet zo lang gitaar en zelf heeft hij internet al uitgeplozen (ik uiteraard ook) om iets ervan te vinden. Nu hoop ik dat iemand me kan helpen, zodat ik in eerste instantie kan zeggen: "Was een makkie....!" :wink: Uiteraard gaat daarna alle eer naar degene die mij geholpen heeft. Maar als je me zou kunnen helpen zou ik heel blij zijn, want ik vind het ook een mooi nummer.

telecastermaster
26 februari 2003, 19:39
Staat dat op dat album met Song to the siren erop?
Houdt zeker ook van de Cocteau Twins?

moretel
26 februari 2003, 23:28
Ja cocteau twins , lekker zweverig,

dat nummertje is niet zo moeilijk om uit te zoeken, ben al bijna klaar.

maar ik wil wel dat lange verhaal eerst horen voor ik verder ga :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-02-26 23:29 ]</font>

Eetje
27 februari 2003, 09:11
Om een lang verhaal kort te maken: ben vorig jaar een heel jaar ziek thuis geweest. Ondanks alles ben ik toen ook begonnen met gitaarlessen. Als ik het toen niet gedaan had zou ik het nooit doen, dacht ik, en eigenlijk wilde ik dit vroeger al doen. Door die vriend (nu tevens ex-collega) heb ik toch die stap genomen, en ook al zal ik nooit een goede gitarist worden....ik heb er ontzettend veel plezier in! Ook als we samen spelen, LEUK!! Ik pikte dingen snel op, en daar stond hij dan verbaasd van. Nu ik sinds twee weken niet meer werk en moeilijk van mijn vrijheid kan genieten, "gaf hij mij de opdracht" om dat nummer eens uit te gaan zoeken. Voor de afleiding. Na het uiteraard geprobeerd te hebben, bedacht ik me dat er misschien iemand is die het nummer al kant en klaar had liggen, en ik zie het gezicht van die vriend al voor me als ik 't straks zo quasi nonchelant kan geven: "Was een makkie......" (heb al voorpret als ik z'n gezicht zal zien) Maar, zoals ik al schreef, de eer gaat uiteindelijk natuurlijk wel naar degene die het uitgezocht heeft. 'k Vind het heel leuk dat er iemand is die daar de moeite voor doet!

moretel
27 februari 2003, 22:38
Ik vind hetzelf ook wel een leuk stukje, heb nu het meeste klaar maar ik wil het wel perfect hebben dus een en ander controleren,
Ik maak het wel in table edit, daar kan je in ieder geval een viewer van downloaden.

Eetje
28 februari 2003, 00:35
Alvast heel hartelijk dank voor de moeite die je hebt gedaan, echt heel leuk!!!!

moretel
2 maart 2003, 03:01
hallo Eetje,

ik heb de tab klaar, als je naar mijn site gaat kun je hem ophalen, ik heb hem gemaakt in table edit.
Veel plezier ermee.

Eetje
2 maart 2003, 17:53
Hallo Moretel,
Fantastisch! Vind het ontzettend leuk dat een onbekende dit voor mij uit heeft gezocht. 'k Ga lekker oefenen, en ik laat je binnenkort natuurlijk weten hoe die vriend heeft gereageerd :wink: Nogmaals: hartstikke bedankt voor alle moeite!!!!!!!!!

moretel
3 maart 2003, 13:14
Geen dank, ik ben hetzelf ook aan het instuderen en ik moet zeggen dat het uitzoeken makkelijker is dan het spelen, als je foutjes ontdekt hoor ik het graag want bij sommige dubbelklanken is het weleens lastig om de juiste noot te plaatsen, net als bij twee dezelfde noten op verschillende posities achter elkaar.

Als je van dit soort nummers houd moet je ook eens luisteren naar :is there anybody out there" van Pink Floyd's the Wall, een leuk acoustisch stukje, waar ik de tab ook van heb.

Shredhead
5 maart 2003, 20:13
LOL!

Ik dacht even aan het nummer 'This Mortal Coil' van Carcass, maar ik geloof dat weer net wat anders is :wink: