PDA

View Full Version : Waarde Marshall 1959 Superlead Plexi RI



rooiedirk
3 juli 2008, 15:07
Hey,

Weet iemand hier misschien de waarde van een Marshall 1959 Superlead Plexi RI uit de jaren 90?
Ik ben erg benieuwd, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Rooiedirk.

classicrooock
3 juli 2008, 15:09
moet deze niet in moderne of vintage gitaar versterkers?

rooiedirk
3 juli 2008, 15:10
hey, sorry zit helemaal verkeerd joh !

robert-gitarist
3 juli 2008, 15:12
Ff berichtje sturen naar een van de mod's..Die kunnen het topic zo verplaatsen voor je ;)

bert k
3 juli 2008, 15:22
Bij deze...

the sure thing
3 juli 2008, 15:37
Om in te gaan op je vraag... Ik denk zo'n EUR 800,-. Als ie optisch en technisch in mint staat is. Geen bijzondere versterker, ook niet erg gewild, wordt nog steeds gemaakt....

drap
3 juli 2008, 20:45
Om in te gaan op je vraag... Ik denk zo'n EUR 800,-. Als ie optisch en technisch in mint staat is. Geen bijzondere versterker, ook niet erg gewild, wordt nog steeds gemaakt....

Yeah right. En de rest bedoel je zeker. De precieze waarde weet ik ook niet, maar die dingen zijn wel ff wat meer waard. En niet erg gewild? Je hebt wel de goeie voor je?

the sure thing
3 juli 2008, 22:52
Yeah right. En de rest bedoel je zeker. De precieze waarde weet ik ook niet, maar die dingen zijn wel ff wat meer waard. En niet erg gewild? Je hebt wel de goeie voor je?Ja ik heb de goede voor mij. Ek bedoel dus NIET de HW (handwired) serie, maar de bulkexemplaren.

Zie bijvoorbeeld: http://www.musik-produktiv.de/marshall-vintage-mr1959slp.aspx

Die kosten in de jaren '90 omgerekend fl. 2000,-, dus dat is nu (wikkend en wegend) zo'n EUR 800,-. OK, maak er EUR 1.000 van. Meer niet...

pol
4 juli 2008, 08:32
http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Marshall---Vintage-Series---1959-SLP&ID=1353

is nieuw te krijgen voor 1100 euro in de UK, occassie een 700 euro in goeie staat ?

In Duitsland moet je niet kijken voor prijzen van Marshalls, overdreven duur daar.

the sure thing
4 juli 2008, 09:28
He Drap, over welk model had jij het nou?

Misery Signals
4 juli 2008, 12:05
Inderdaad, zeker niet meer dan 800 Euro. En ze zijn echt niet zo gewild. Ik koop liever een ouder model dan. Net zoals bij die 2203 RI's, die geraak je ook moeilijk kwijt, of toch al zeker niet aan de hoofdprijs.

MS

drap
4 juli 2008, 17:27
He Drap, over welk model had jij het nou?

Over de Vox AC30. Ik meen dat je beweerde dat deze versterker helemaal niet zo speciaal is, dan vraag ik me op mijn beurt af over welke versterker jij het hebt. En ik ben echt op de hoogt van het verschil tussen de handwired en de 'normale' versie hoor en ik kan me niet voorstellen dat je die voor €800,- kan krijgen, hoewel ik een precieze prijs ook niet weet.

Ik zou ook niet te wijs doen, ik kan me nog een topic herinneren waarin je pagina's lang je ongelijk verdedigde.

the sure thing
4 juli 2008, 17:43
Over de Vox AC30. Ik meen dat je beweerde dat deze versterker helemaal niet zo speciaal is, dan vraag ik me op mijn beurt af over welke versterker jij het hebt. En ik ben echt op de hoogt van het verschil tussen de handwired en de 'normale' versie hoor en ik kan me niet voorstellen dat je die voor €800,- kan krijgen, hoewel ik een precieze prijs ook niet weet.

Ik zou ook niet te wijs doen, ik kan me nog een topic herinneren waarin je pagina's lang je ongelijk verdedigde. Hoe kom je nou bij een voxac30 dan? Dat begrijp ik niet. Maar goed.... Ik heb toen mijn ongelijk toegegeven en het zou je sieren als je dat in dit topic ook zou doen.

drap
4 juli 2008, 18:02
Da's heel gek bij mij, als men er om gaat vragen op een bepaalde manier, dan gaan steevast de hakken in het zand. Denk ook niet dat ik daar alleen in sta.

Misery Signals
4 juli 2008, 18:12
Ik weet niet wat er allemaal gezegd is ooit vooraf, maar als Drap zegt dat zo'n amp veel meer dan 800 waard is hier, heeft ie ongelijk. Vergissen is menselijk.

En om welke Vox gaat het? En de geschatte waarde?

MS

drap
4 juli 2008, 18:28
Nou, ik ben heel eerlijk, ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat je een 1959SLP voor een dergelijke prijs kan krijgen, in goeie staat uiteraard. En ik wil best m'n ongelijk toegeven hoor, het is alleen een beetje het toontje van sure thing.

gijs_sg
4 juli 2008, 19:59
http://cgi.ebay.nl/Marshall-SLP-1959-Plexi-Reissue-100-Watt-Amp_W0QQitemZ190233841933QQihZ009QQcategoryZ10171Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Weet niet wat hij uiteindelijk op gaat leveren, maar hij is van 1993 en zou je dus moeten kunnen helpen!

Misery Signals
4 juli 2008, 20:00
't Is nog zo'n kutmodel ook, het enige waarvoor je zo'n reissue zou kopen is voor zijn fx loop :)

MS

the sure thing
4 juli 2008, 20:05
Ik weet dat in de jaren '90 naast de 1959 reissue ook de JTM45 reissue uit kwam. Daar heb ik lange tijd op lopen gassen. Uiteindelijk toch niet gekocht omdat de JTM45 RI vaak wat doods klinken. Ik heb er zelfs ooit eentje kunnen kopen 2e hands voor fl 1.000,-.... Maar ja, dat was vroeger.

De 1959 is niet zo heel erg gewild, omdat een powerbrake/soak/attenuator bla bla erbij gebruikt dient te worden. Althans, ik wil mijn gehoor intact houden :)

Chris Winsemius
4 juli 2008, 21:31
V/d standaard fx-loop in de nieuwere pcb-reïssues worden weinig mensen echt happy...

Qua bruikbaarheid op verschillende volumes: goeie MV d'r in (laten) zetten, zelfs de (standaard) 50 Watt 1987 modellen gaan keihard, plexi, metalface en reïssue..