PDA

View Full Version : Stratocaster modden van s-s-s naar h-h



SEAL
3 juli 2008, 13:04
hallo allemaal,
ik ben van plan mijn hondo Fame stratocaster te modden, ik wil ipv drie singlecoils erop , twee humbuckers er op zetten
wat zijn goede humbuckers voormij, ik speel silverchair ( van toen), Nirvana, Metallica, maar ook de RHCP. ????
van wat voor een materiaal moet ik de nieuwe slagplaat maken???
en zijn er nog andere dingen waar op te letten?

snaarplukker
3 juli 2008, 13:18
hallo allemaal,
ik ben van plan mijn hondo Fame stratocaster te modden, ik wil ipv drie singlecoils erop , twee humbuckers er op zetten
wat zijn goede humbuckers voormij, ik speel silverchair ( van toen), Nirvana, Metallica, maar ook de RHCP. ????
van wat voor een materiaal moet ik de nieuwe slagplaat maken???
en zijn er nog andere dingen waar op te letten?
Over de humbuckers kan ik geen advies geven.
De slagplaat kan je kant en klaar kopen.
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/1715/*_Gitaaronderdelen/slagplaten/Slagplaat_Stratocaster.htm
Of zelf de uitsparingen voor je humbuckers maken als je ze niet op de standaardplaatsen wilt hebben.
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/1676/*_Gitaaronderdelen/slagplaten/Slagplaat_Stratocaster.htm
Leverbaar in diverse kleuren.

Cees

FruscianteFan
3 juli 2008, 13:26
Is er onder de slagplaat wel plaats voor humbuckers? Sowieso, voor Nirvana, Metallica en Silverchair (hulde!) heb je vooral een brughumbucker nodig. Voor RHCP is het toch vrij handig om op zijn minst een single coil in de hals te houden. Eigenlijk ook om de brug single coil te houden. Als je, aan de andere kant, ook het 'clean' geluid van Silverchair rond Neon Ballroom (met name live) wilt benaderen, is vooral een tussenstand met twee humbuckers erg belangrijk.

Als het aan mij zou liggen, werd het dus meerdere gitaren. Maar je kunt natuurlijk ook twee humbuckers nemen met coil split. Da's ook best makkelijk zelf in te bouwen.

bass blom
3 juli 2008, 13:36
leuk betaalbaar die mainmusic slagplaatjes.
ff nadenken wat er op mijn tijgerstratje gaat :p

bassej
3 juli 2008, 13:55
reverse wound?

Hendriks
3 juli 2008, 14:41
hallo allemaal,
ik ben van plan mijn hondo Fame stratocaster te modden, ik wil ipv drie singlecoils erop , twee humbuckers er op zetten
wat zijn goede humbuckers voormij, ik speel silverchair ( van toen), Nirvana, Metallica, maar ook de RHCP. ????
van wat voor een materiaal moet ik de nieuwe slagplaat maken???
en zijn er nog andere dingen waar op te letten?

Spam zie handtekening

robert-gitarist
3 juli 2008, 14:42
Een Hondo Fame? Zijn wel vrij leuke gitaartjes dacht ik maar is het niet zonde om voor zoveel geld die Hondo gaat verbouwen? Bedoel, als je alles bij elkaar opteld: elementen, slagplaat, evt. grotere uitsparing etc, kom je toch aan gauw 200 euro (minstens dan he, want goede elementen a la Dimazio kosten snel een euro of 80/90 nieuw), waarom niet kijken voor een gitaar erbij? :) Tis maar een idee he ;)
En over de elementen? Moeilijk te zeggen wat voor jou een goede keuze is. Iedere smaak is anders maar als je aangeeft dat je Metallica speeld, dat is typisch EMG elementen, Silverchair meer de kant op van een Dimazio ;) Ja wat je dan het beste kan nemen is in dit geval aan jou, wat jij mooier vind klinken. En ligt natuurlijk ook verder deels aan de gitaar in kwestie, houtsoort etc en natuurlijk de rest van je gear. Anyway, altijd leuk om een oude goedkope strat op te pimpen. Das wel leuk :)

hezz
3 juli 2008, 16:17
Dit misschien niet iets leuks?

Guitarfetish pre-wired slagplaten (http://store.guitarfetish.com/wipi.html)

Had er ook eentje op m'n cheapostrat gezet, klonk al wat beter! Ik zal ze waarschijnlijk ooit nog eens verwisselen met iets specifieker.

pannekoek
3 juli 2008, 16:19
wat dacht je van een nieuwe gitaar? ^^ als je weer je sss wil kan je je andere gitaar zo pakken ^^

SEAL
3 juli 2008, 19:50
nou, ik heb al een anere strat, squier, dus ook niet veel soeps, maar die is dus al s-s-s. bedankt voor die link met die slagplaten, ik was er zelf nog niet op gekomen. Ik doe het gewoon voor de ervaring, k heb al een s een akoestische verbouwd, dus waarom geen elektrische? als t mislukt, jammer, hij was 22,50 op koninginnedag, ik was al verrast dat ie het nog gewoon deed:)

Zamalan
4 juli 2008, 08:55
Van die humbuckers die in een single coil passen, klinken die als humbucker of klinken die als single coil zonder hum?

Misschien kan dat een optie zijn?