PDA

View Full Version : mustang fender strings?



pi
3 juli 2008, 12:37
Hallo,

Al enige tijd ben ik in het bezit van een fender mustang bass reissue. Ze speelt lekker maar ik heb altijd problemen met mijn lage E snaar... tegenover de rest van de snaren klinkt deze altijd minder krachtig en niet zo goed als de overige 3... Ik heb al verschillende snarensets geprobeerd. Op de site van fender zeggen ze dat er short scale Super 5250XL op moeten. Ik heb deze er proberen opleggen maar ze waren tekort... is dit omdat het strings through the body is en bij de broncobass en musicmasterbass niet? Eventueel een foutje van fender... Momenteel liggen er d'addario's exl 170 long scales op. De E snaar is 100... Wat kan ik doen om de E snaar beter te laten klinken er een 0.95 opleggen of juist dikkere snaren? Welke set raden jullie mij aan en past er op. de scale is 30.

Groeten Pieter

Joey Handsome
3 juli 2008, 12:40
Kun je niet de elementen wat meer kantelen? Dan vangen die meer van de E op. Zadeltje onder E een stukje lager of kan dat niet bij Mustang bass?

pi
3 juli 2008, 13:01
Heb dit al geprobeerd maar brengt niets op , het ligt volgens mij echt wel aan de snaren.