PDA

View Full Version : Strat Plus Deluxe USA (waarde?)



Chiel
24 februari 2003, 16:23
Hallo allemaal! Ik kan van iemand een Stratje kopen. Deze figuur heeft hem 8 jaar geleden gekocht en tot op heden zitten nog steeds de originele snaren erop! Hij is dus werkelijk in staat van nieuw. Omdat hij nu alleen maar aan de muur hangt, wil hij hem wel verkopen. Het is een Deluxe Plus USA met gold Lace sensor pickups. Alle hardware is van het type met die doffe aluminium look. De body is Blue burst en de hals is maple. Zoals het een echte Strat plus beaamd is hij voorzien van zo’n Fender ‘Locking nut ding’ met locking stemmechanieken Verder zitten er nog een paar mooie add-on’s op zoals een setje straplocks en een tremsetter.

Mijn vraag nu, wat kan hij maximaal voor zo’n gitaar vragen?

Robbert
24 februari 2003, 17:50
Een standaard Amerikaan kost zo'n 650 Euro. 2e Hands he.
Dus ik denk dat een Deluxe toch wel richting de 900, misschien 1000 Euro gaat...

srv-man
24 februari 2003, 22:57
De verschillen tov een standard strat zitten in wat hardware (locking mechanieken, roller nut (heeft deze de wilkinson of de LSR?), tremsetter) en de lace pickups. Volgens mij had de plus deluxe niet 3 gold lace pu´s, maar de rode, zilveren en blauwe. Dus of het nou echt een deluxe is?
Anyway, de lace pu´s klinken nogal doods en saai in vergelijking met wat we nu gewend zijn. Volgens mij wil jij er gewoon EMG´s of zo inzetten (kan makkelijk met het zgn zwembad). De vraag is dus wat je er aan uit wilt geven, rekening houdend met PU vervanging zou ik er niet meer dan 750 euro voor over hebben. Je kunt eigenlijk net zo goed een standaard strat nemen en een setje pu´s en locking tuners kopen.
Oh ja, let erop dat er geen dode plekken e.d. in de hals zitten. Ik heb zelf een strat plus gehad en die klonk verre van gelijkmatig!

Robbert
25 februari 2003, 01:49
De plus deluxe heeft wel degelijk gold elementen. Alleen de eerste serie (tot ik zeg maar 1995?) had de verschillende Lace Sensors.
Daarna zijn ze overgegaan op de Gold elementen.

Overigens kun je die voor een leuk prijsje altijd kwijt. Zijn toch vrij gewild.

Rutger
25 februari 2003, 08:54
t Valt me op dat de 2dehands tele's meestal een stuk duurder worden aangeboden dan de strats. Terwijl de nieuwwaarde vaak hetzelfde is. Iemand een idee waarom?

Chiel
25 februari 2003, 13:27
Thanx voor al jullie reacties.

SRV, ik ben idd van plan er een EMG Lukather setje in te zetten (of iets vergelijkbaars). Voor de rest voldoet ie prima dacht ik zo. Weet alleen niet wat voor’n tremolo het is, maar volgens mij geen Wilkinson. Heb er eveneens over nagedacht een goedkopere Strat ergens op de kop te tikken en er vervolgens een goed tremolo systeem, locking mechanieken, graphite topkammetje, een tremsetter en een goede actieve EMG-set erin te zetten. Al deze componenten moet je dan nieuw aanschaffen en dan ben je netto waarschijnlijk net zoveel kwijt (toch?).

Een nieuw exemplaar moet zo’n 1500 euro kosten, dus is 900 euro dan het uiterste wat ik aan deze gitaar kan/mag uitgeven?

Robbert
25 februari 2003, 14:03
Als jij hem voor 900 Euro kan kopen, zou ik het niet als een slechte koop beschouwen.

Maar voor die prijs moet hij dus echt wel goed spelen, en zoals eerder gezegd, geen dode plekken bevatten.