PDA

View Full Version : Post je Axis topic gesloten? Onzin



Braindead
3 juli 2008, 00:53
Ik wil toch even mijn ongenoegen uiten over de post je axis topic. Waarom: Quote almarvk"Dit soort topics doen we niet meer. En ook niet tijdens mijn vakantie..."?????????????

Dit slaat toch nergens op. Omdat een paar mensen in het topic gaan lopen kloten wordt de topic gesloten? En waarom nu eigenlijk almarvk, omdat er weinig mensen zijn met een axis, of omdat jij bepaalt dat de axis geen topic waard is? Ik weet dat er meerdere mensen hier zijn die een Axis hebben waaronder ik. Als mensen een topic verzieken moet je die gasten waarschuwen of bannen, niet de topic sluiten!

Ik ben benieuwd naar reacties , maar vind het vooralsnog nergens op slaan. Bij deze

Noid
3 juli 2008, 00:58
Kijk maar even bij algemeen en dan in het onderdeel "wat een rukforum!".

Niet persoonlijk bedoelt naar jou, maar dan kan er verder wat mij betreft hier een slotje op.

jerome
3 juli 2008, 01:02
Braindead, je bent me echt net voor!
We zullen wel weer als een stelletje zeikerts worden uitgemaakt maar dat kan me geen reet schelen.
Blijkbaar mogen sommige mensen beslissen over welk modellen gitaren de topics wel en niet over mogen gaan
Omdat er een topic wordt geopend over een weinig voorkomend model gitaar wordt het door sommige forummers gelijk bestempeld als een "zinloos topic" en wordt het vervolgens nog gesloten ook
Ik vind dit echt belachelijk!

Braindead
3 juli 2008, 01:04
To Noid en dictator. Inderdaad. Ik had daar moeten reageren. Ik was even behoorlijk zat van dat "de meeste stemmen gelden gedrag" van een aantal forummers en bevestiging van de moderator dat ik "in the heat of the moment niet verder heb gekeken". Locken dan maar en excuses voor het nogmaals openen van een reactie topic! (ben ik zo sociaal wenselijk genoeg?)

To Jerome ;bedankt dat je even wat support verleend!!! Ik wordt hier al bijna paranoia om kritiek te leveren aangezien moderatoren zich dictator noemen en om het minste of geringste een slotje op iets gooien. Echt massagebeuren hier. Als het geen post je Les Paul of strat is dan mag het niet. (Mag het dan echt alleen maar mainstream shit zijn?)

To H.Huisjes : respect voor je goede initiatief de Axis een warm hard toe te dragen en goed dat je het er niet bij hebt laten zitten en een topic in algemeen hebt geopend! (die ik overigens niet gezien had)


Kijk maar even bij algemeen en dan in het onderdeel "wat een rukforum!".

Niet persoonlijk bedoelt naar jou, maar dan kan er verder wat mij betreft hier een slotje op.


Braindead, je bent me echt net voor!
We zullen wel weer als een stelletje zeikerts worden uitgemaakt maar dat kan me geen reet schelen.
Blijkbaar mogen sommige mensen beslissen over welk modellen gitaren de topics wel en niet over mogen gaan
Omdat er een topic wordt geopend over een weinig voorkomend model gitaar wordt het door sommige forummers gelijk bestempeld als een "zinloos topic" en wordt het vervolgens nog gesloten ook
Ik vind dit echt belachelijk!

jerome
3 juli 2008, 01:14
Fuck, er was al een ander topic hierover geopend.
Excuses, had ik niet gezien, en Braindead denk ik ook niet...
Ik kijk niet vaak bij "algemeen"
Deze reacties hadden dus eigelijk daar moeten staan...
sorry... 8)

Riky
3 juli 2008, 01:14
het enige wat ik zeg is... Er is gewoon de regel gekomen dat er niet meer van die topics werden geopend. Er kwamen teveel onzin topics enz. Dus logisch dat deze ook dicht gaat.

Ik zou best voor zijn een topic te openen zijn met als titel "post jouw gitaar" en dan met allemaal verschillende subtopics (een nieuw menu) met daarin alle gitaar soort op een rij. Kan iedereen posten wat hij wil. Een soort 2e mini forum.

Voor de rest kan ik er ook niet van zeggen:) ben maar een gewone gitaarnetter:)

jerome
3 juli 2008, 01:18
Dat lijkt me wel wat.
Ik wil wat meer te weten komen over de Axis gitaren en dan is het toch heerlijk als daar een apart topic over is.
Het is toch niet te doen als ik een soort verzamel-topic over honderden modellen gitaren door moet spitten om verspeid over honderden posts wat info over de Axis te vinden...

pannekoek
3 juli 2008, 01:18
het enige wat ik zeg is... Er is gewoon de regel gekomen dat er niet meer van die topics werden geopend. Er kwamen teveel onzin topics enz. Dus logisch dat deze ook dicht gaat.

Ik zou best voor zijn een topic te openen zijn met als titel "post jouw gitaar" en dan met allemaal verschillende subtopics (een nieuw menu) met daarin alle gitaar soort op een rij. Kan iedereen posten wat hij wil. Een soort 2e mini forum.

Voor de rest kan ik er ook niet van zeggen:) ben maar een gewone gitaarnetter:)


das inderdaad een goed idee, dan kan iedereen een beetje showen met zn gear

RoelTM
3 juli 2008, 01:21
Ik zou best voor zijn een topic te openen zijn met als titel "post jouw gitaar" en dan met allemaal verschillende subtopics (een nieuw menu) met daarin alle gitaar soort op een rij. Kan iedereen posten wat hij wil. Een soort 2e mini forum.
het post je collectie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90833&highlight=collectie) topic???

ben zelf ook wel een tegenstander van al die 'ik heb een (nieuwe) gitaar, laat ik er een 'post je ... topic' van maken' topics...

Riky
3 juli 2008, 10:36
het post je collectie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90833&highlight=collectie) topic???

ben zelf ook wel een tegenstander van al die 'ik heb een (nieuwe) gitaar, laat ik er een 'post je ... topic' van maken' topics...

kerel... dat is toch niet overzichtelijk....

ff beter nadenken als je wat post;)

Zamalan
3 juli 2008, 10:55
Forums zijn geen democratieën. Tot spijt van wie het benijd.

(trouwens vond ik een verschil zitten tussen "les paul", "strat", "ibanez" show topic en een "olp axis", de ene is veel algemener dan de andere, straks krijg je ook "post je esp ltd ec 400" en "post je Boss distortion pedal")

bert k
3 juli 2008, 10:59
Gaat naar Algemeen.

morroow
3 juli 2008, 11:01
Lieve mensen!

We zijn hier getuige van een zeldzaam maar niet onbekend fenomeen.
Wat u nu ziet gebeuren, is het groeien van discriminatie.
Om nog duidelijker te zijn: Gitaardiscriminatie!

De veel voorkomende rassen (bijv. Guitarus Stratocastus, Guitarus SG, Guitaros Leso Paulos) onderdrukken de rechten en vrijheid van de minder rijk aanwezige rassen.

Er is sprake van het beperken van de vrijheid. Op dit forum heerst ongelijkheid.
De vrijheid die het Internet ons brengt wordt ons afgenomen door dictators en de volgelingen ervan!

Zeg nou eerlijk, wat vervuild het forum nou meer; Een topic van de zoveelste beginner die een gitaar gaat kopen, of een topic met geile foto's van één van de creaties van de bekendste gitaarbouwer, mr. Leo Fender?

Heeft gitaarnet geen opslagruimte meer voor die prachtige topics met plaatjes van één gitaarras?


Om de gelijkheid terug te brengen is mijn advies. Een slotje op alle Post je "ras" topics! Een laat ons één worden in het "Grote post jou gitaar topic".

Ik heb gesproken,

Groeten Morroow, Discriminatiedeskundige.

M Kactus
3 juli 2008, 11:01
Forums zijn geen democratieën. Tot spijt van wie het benijd.

(trouwens vond ik een verschil zitten tussen "les paul", "strat", "ibanez" show topic en een "olp axis", de ene is veel algemener dan de andere, straks krijg je ook "post je esp ltd ec 400" en "post je Boss distortion pedal")

Precies daarom is een tijdje geleden beslist van geen "Het grote Post hier je XXXXXX-topic" meer te laten staan. Het liep een beetje uit de hand. Dat bedoelde de mod dus met "dit soort topics.

En het is wel raar dat er in dit topic wordt gezegd dat de mods te dictatoriaal alles sluiten, zonder meer, terwijl in het andere topic net wordt gezegd dat het allemaal wat strenger moet... Meer modding, of minder ?

Kortom: Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, en iedereen wil het graag op een andere manier zien, en de mods beslissen.

bert k
3 juli 2008, 11:06
Topic is weer open.
En Morroow, jij moet je grote bek een beetje houden. Ik word echt pislink als er weer iemand de mods voor dictators begint uit te maken. We doen allemaal ons best om het hier leuk te houden, in onze vrije tijd, en dan zouden we dictator zijn? We luisteren echt wel naar de mensen.

Nog één keer en je hebt een permanante ban aan je reet, dan heb je je dictator.

M Kactus
3 juli 2008, 11:11
Topic is weer open.
En Morroow, jij moet je grote bek een beetje houden. Ik word echt pislink als er weer iemand de mods voor dictators begint uit te maken. We doen allemaal ons best om het hier leuk te houden, in onze vrije tijd, en dan zouden we dictator zijn? We luisteren echt wel naar de mensen.

Nog één keer en je hebt een permanante ban aan je reet, dan heb je je dictator.

Mag ik dan ook nog wat zeggen ? Op het zeemzoeterige af ? Er zijn zat mensen die het enorm waarderen (waaronder ikzelf) en maar al te best inzien dat die "rukforum-posts" het hele jaar door komen, maar nu het komkommertijd is, leest iedereen ze en worden ze opgeblazen.
Blèh, zo, dat hebben we ook weer gehad :).

Edit: En eigenlijk vind ik het idee dat hier geopperd werd nog niet zo heel slecht. Een fotohoek en dan alles onder soort, ofzo... Nuja, blijft maar een ideetje.

morroow
3 juli 2008, 11:29
Wow :eek:

Sorry Bert, maar mijn post was niet geheel serieus. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik snap de functie van mods volledig! Ik heb ze nooit eerder als dictators gezien, alleen op de "grappige" manier daarvan. En die humor heb ik overgenomen van het feit dat almarvk "dictator" bij zijn naam heeft staan... :chicken:

Joey Handsome
3 juli 2008, 11:36
Haha, daar gaat die Bert K. Altijd leuk met z'n flauwe grapjes, doet iemand anders een keer een beetje flauw... is ie PISLINK!! whahahahaha!!

Henri H
3 juli 2008, 11:38
......(trouwens vond ik een verschil zitten tussen "les paul", "strat", "ibanez" show topic en een "olp axis", de ene is veel algemener dan de andere, straks krijg je ook "post je esp ltd ec 400" en "post je Boss distortion pedal")Ja, en? Wat is je punt?!
Als iemand vind dat ie een topic wil beginnen over z'n tokai of BOSS Distortion dan moet ie dat maar doen.
Ik zal de topic waarschijnlijk niet lezen, laat staan dat ik er in ga zitten posten. Waar bemoeit iedereen zich toch mee?!

Op naar de 10.000+ posts, yes, here I come!
Maak me gek!

Jeroen_TRC
3 juli 2008, 11:40
Dat je je eigen punt wil verdedigen is best hoor, maar stop a.u.b. eens met het afzeiken van mensen meet een hoop posts! :stop:
Als iemand zelf mag weten of hij een topic maakt over tokai of boss, dan mag iemand toch ook best een hoop posten.
En in het geval van bijvoorbeeld Han S zit er nog een hoop nuttigs bij ook (en een hoop moralistisch gezwam maar daar gaat het nu niet over! :D)

M Kactus
3 juli 2008, 11:41
Ja, en? Wat is je punt?!
Als iemand vind dat ie een topic wil beginnen over z'n tokai of BOSS Distortion dan moet ie dat maar doen.
Ik zal de topic waarschijnlijk niet lezen, laat staan dat ik er in ga zitten posten. Waar bemoeit iedereen zich toch mee?!

Op naar de 10.000+ posts, yes, here I come!
Maak me gek!

Hé, doe eens kalm aan. We bemoeien ons met het forum, omdat dat van ons allemaal is. Er is een tijdje geleden afgesproken om geen "Post je obscure-sub-sub-type"-topic meer aan te maken. Zo simpel is het.

bert k
3 juli 2008, 11:46
Wow :eek:

Sorry Bert, maar mijn post was niet geheel serieus. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik snap de functie van mods volledig! Ik heb ze nooit eerder als dictators gezien, alleen op de "grappige" manier daarvan. En die humor heb ik overgenomen van het feit dat almarvk "dictator" bij zijn naam heeft staan... :chicken:
Sorry, ik liep wat hard van stapel...:chicken: Ik hou niet zo van het woord dictator, ook niet als een andere mod het wel leuk schijnt te vinden.

Henri H
3 juli 2008, 13:08
.... maar stop a.u.b. eens met het afzeiken van mensen meet een hoop posts! :stop:
Als iemand zelf mag weten of hij een topic maakt over tokai of boss, dan mag iemand toch ook best een hoop posten.Ik zeik niemand af omdat ie een hoop posts zou hebben.
Ik stel alleen de vraag of het allemaal wel zo'n zin heeft om te reageren op/in een topic waar je dat misschien beter niet kunt doen.
Ik zie vaak mensen met erg veel posts die dan ook nog 's bij die zgn. hechte club lijken te horen.
Als ze dan ook nog 's mijn goed bedoelde "gezellige" "Post je Axis" topic gaan afbranden dan maak je me kwaad.


Hé, doe eens kalm aan. We bemoeien ons met het forum, omdat dat van ons allemaal is. Er is een tijdje geleden afgesproken om geen "Post je obscure-sub-sub-type"-topic meer aan te maken. Zo simpel is het.Ik heb het helaas niet meegekregen dat er niet dergelijke topics meer aangemaakt mogen worden.
Blijkbaar is dat dus ook onzin want ondertussen is het topic waar het om ging weer geopend.
Ik ben de kalmheid zelve! 8)

Mr.Fingers
3 juli 2008, 13:11
Ik meen me te herinneren dat het vooral Amarvk is die die topic's dichtdeed, onder het motto "hier doen we niet meer aan". Degene die nog open zijn (strat, tele, LP & SG) zijn dat nog denk ik omdat die:

a) relatief oud zijn (dus al een paar jaar meegaan)
b) er statistisch gezien veel meer mensen met een strat zijn dan met een pakweg ibanez iceman
c) er tengevolge van "b)" frequenter in gepost zal worden


just my http://www.adressen-aktuell.de/images/2cent_517.jpg

Mitch
3 juli 2008, 13:12
Er is een tijd geweest dat er allerlei flut topics werden geopend en toen hebben we tegen elkaar gezegd: doe dat soort dingen maar in het "Post je collectie" topic. Maar goed, dat was toen en dit is nu. Het is geen vaste forumregel geworden of zo. Het was toen nuttig omdat ermee werd voorkomen dat er irritaties tussen leden onderling ontstonden, maar hoe moet Huisjes dat nu weten?
Dat het gesloten werd had alles met het off topic gedoe te maken, dat is inmiddels hersteld naar een opgeschoond en geopend topic.
Everybody happy?

Noid
3 juli 2008, 13:13
Huisjes: ik blijf je even volgen. Je wil er een fatsoenlijk forum voor iedereen van maken, maar het lijkt vooral om jezelf te draaien. Ik ben benieuwd hoe je je gaat ontwikkelen op dit forum.

Interessant geval dit.

Mitch
3 juli 2008, 13:17
Laten we het even omdraaien: Noid, we houden jou even in de gaten. Dit is nu de tweede keer dat je op de mod-stoel gaat zitten. Waar dat op slaat: geen idee, maar je hebt hierbij een officiële waarschuwing te pakken. Nog een keer zo'n rare post en je mag een week thuis de moderator uithangen.
Als iedereen hier eigen rechter gaat spelen is het binnen no time een zootje.

M Kactus
3 juli 2008, 13:22
Er is een tijd geweest dat er allerlei flut topics werden geopend en toen hebben we tegen elkaar gezegd: doe dat soort dingen maar in het "Post je collectie" topic. Maar goed, dat was toen en dit is nu. Het is geen vaste forumregel geworden of zo. Het was toen nuttig omdat ermee werd voorkomen dat er irritaties tussen leden onderling ontstonden, maar hoe moet Huisjes dat nu weten?
Dat het gesloten werd had alles met het off topic gedoe te maken, dat is inmiddels hersteld naar een opgeschoond en geopend topic.
Everybody happy?

Sorry, nog één keertje dan. Ik kan het niet laten :)

Het kan goed zijn dat Huisjes dat niet wist, maar iemand zei dat "dat soort topics" niet geapprecieerd werden en Huisjes vroeg om uitleg. Vandaar.
Er is te fel gereageerd in dat topic, deels ook door zijn eigen aanvallende houding, maar anderen zijn ook in de fout gegaan. Iedereen heeft dat inmiddels toegegeven, het topic is weer open, maar toch blijft Huisjes trappen. Iedereen is allang happy, wat HH er nu probeert uit te halen is me een raadsel.

Henri H
3 juli 2008, 13:45
.....Er is te fel gereageerd in dat topic, deels ook door zijn eigen aanvallende houding, maar anderen zijn ook in de fout gegaan. Iedereen heeft dat inmiddels toegegeven, het topic is weer open, maar toch blijft Huisjes trappen. Iedereen is allang happy, wat HH er nu probeert uit te halen is me een raadsel.Zal ik het nog één keer herhalen voor je? ;)
Trouwens ik heb lang niet "iedereen" horen toegeven dat ze in de fout zijn gegaan maar hoeft ook niet hoor.
Ik ben tamelijk happy. Zo'n discussie is best 's lekker.
Wie weet doen er mensen hun voordeel mee.
Misschien "maak ik alleen maar een slechte naam". Bij sommigen klaarblijkelijk wel. Jammer dan.

Noid
3 juli 2008, 14:26
Laten we het even omdraaien: Noid, we houden jou even in de gaten. Dit is nu de tweede keer dat je op de mod-stoel gaat zitten. Waar dat op slaat: geen idee, maar je hebt hierbij een officiële waarschuwing te pakken. Nog een keer zo'n rare post en je mag een week thuis de moderator uithangen.
Als iedereen hier eigen rechter gaat spelen is het binnen no time een zootje.
Dank voor de waarschuwing. Ter toelichting: dat mod-like (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1719309&postcount=28)was luchtig bedoelt. Excuses als dat verkeerd is overgekomen, maar als je me d'r een waarschuwing voor wilt geven, dan kan ik er wel mee leven. Ik waardeer het werk van de mods zeer en als dat naar je oordeel te ver ging, dan voeg ik me wat die post betreft naar je mening.

Maar waar je nu op reageert (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1719586&postcount=26): ik had er echt geen mod-like bedoeling mee. Dit keer ook geen mod-like grap er omheen of zo, maar gewoon gepost als user van dit forum. In de betreffende post speel ik niet voor (eigen) rechter, dreig nergens mee, spreek niemand aan op z'n gedrag, val 'm d'r niet op aan o.i.d., maar zeg alleen dat ik gedrag interessant vind en dat volg. Zijn woorden van die strekking voorbehouden aan mods? Sorry dan dat ik dat niet wist. Oprecht: ik had ook echt niet verwacht dat dit op iemand als mod-like zou overkomen. Voor mij voelt dit als een situatie waarin de plank helemaal misgeslagen wordt. Maar ja, zo zie ik het, jij ziet het helaas anders, het zij zo.

Op zich ook wel weer grappig: ik vroeg me af hoe iemand anders zich hier zou ontwikkelen. Ik had niet verwacht dat dat als een boemerang terug zou komen bij mijn eigen ontwikkeling op het forum. Ik kom hier sinds 2004, in die 4 jaar is dit m'n 1e waarschuwing en die zag ik niet eens aankomen! :)
(Zal ik zover afglijden dat m'n laatste post van de strekking "Doei vieze piemels!!!!" zal zijn, zonder dat ik er zelf erg in heb?).:rockon:

bert k
3 juli 2008, 14:27
Nou, je hebt best een punt, je hebt zelfs gelijk gekregen, maar je zit wel een beetje door te douwen nu. Laten we de discussie gewoon afsluiten.

Mitch
3 juli 2008, 17:01
@Noid: de eerste post viel absoluut niet in goede aarde en daarin was ik niet de enige mod. Je tweede post kwam over als: "ik ga je in de gaten houden vanwege je (doordrammerige) houding". Dat kwam op mij dusdanig controlerend/modererend over dat het me te ver ging.
Dat het voor jou meer observerend bedoeld was snap ik nu.

Dan nog is het niet een erg aardige post, je zet daar H.Huisjes nogal mee in een hoek en da's niet nodig want daar doet -ie zelf al genoeg zijn best voor :satisfie:

Peace guys...
:soul:

Noid
3 juli 2008, 17:39
@Noid: de eerste post viel absoluut niet in goede aarde en daarin was ik niet de enige mod. Je tweede post kwam over als: "ik ga je in de gaten houden vanwege je (doordrammerige) houding". Dat kwam op mij dusdanig controlerend/modererend over dat het me te ver ging.
Dat het voor jou meer observerend bedoeld was snap ik nu.

Dan nog is het niet een erg aardige post, je zet daar H.Huisjes nogal mee in een hoek en da's niet nodig want daar doet -ie zelf al genoeg zijn best voor :satisfie:

Peace guys...
:soul:
Peace broh! Verder: pm?

Mephistocles
5 juli 2008, 16:54
Post je Axis topic gesloten? Onzin
Sluit dit topic!

Han S
5 juli 2008, 19:31
Gozer, dat vragen om een slotje is zo irritant, dat hebben alle mods dus helemaal gehad nu.

Mephistocles
5 juli 2008, 20:55
Gozer, dat vragen om een slotje is zo irritant, dat hebben alle mods dus helemaal gehad nu.
Ik ook :satisfie:
Ik zal t niet meer doen :)

Maar hou me er niet aan