PDA

View Full Version : Nieuwe bas, London City



Fender75
2 juli 2008, 22:15
Net een basgitaar gekocht via marktplaats. Ben er heel blij mee, het is, zoals een eerder topic al aangeeft, een London City VS-1. Ding ziet er goed uit, en speelt, voor zover ik kan beoordelen, prettig. Nu nog ff goed schoonmaken, en een versterkertje kopen!

http://img213.imageshack.us/img213/6465/dsc00239as4.th.jpg (http://img213.imageshack.us/my.php?image=dsc00239as4.jpg)

hezz
2 juli 2008, 23:45
Gefeliciteerd! Nog een gitaarspeler die ook bas wil gaan spelen, I salute you!

Roro92
3 juli 2008, 08:19
En dan zullen jullie je allemaal bekeren omdat jullie merken dat bas veel 1337ener is :cooler:.

:D

Fender75
3 juli 2008, 08:43
Ik heb er gisteren een half uurtje mee zitten klooien, maar ik vond het nog tegenvallen moet ik heel eerlijk zeggen...:)

Riky
3 juli 2008, 09:48
die dingen zijn goed voor hun geld! Goede keuze! Veel plezier er mee!!

OJJVZ
3 juli 2008, 11:03
En dan zullen jullie je allemaal bekeren omdat jullie merken dat bas veel 1337ener is :cooler:.

:D

ja t is even wennen, vooral aan je vingers xD
ik heb de laatste tijd veel te weinig gebast en voel het nu alweer als ik 3 uurtjes bas dat de volgende dag mn vinger toppen nog naar de henk zijn.
maar t is t waard :D

Eneh.. london city is idd nice voor t geld, veel plezier dr mee :P

Fender75
3 juli 2008, 11:52
Het is echt een hele nette bas voor het geld, netjes afgewerkt, mooie nek. Had ik eigenlijk niet verwacht, maar de goede verhalen over de London City tele en strats hebben me overgehaald.

Heeft er iemand nog een suggestie voor een klein goedkoop versterkertje?

Roro92
3 juli 2008, 12:40
Ik speel zelf geen gitaar, hoewel, een paar powerchords en een paar liedjes :D.

Bassen vind ik vetter. Het probleem is dat ik grote handen en vingers heb, en een gitaar gewoon te klein is.

Bassen is precies goed 8).

En ligt het aan mij, of wil die bas heel graag een nieuw setje snaren? :D.

hezz
3 juli 2008, 16:29
Het is echt een hele nette bas voor het geld, netjes afgewerkt, mooie nek. Had ik eigenlijk niet verwacht, maar de goede verhalen over de London City tele en strats hebben me overgehaald.

Heeft er iemand nog een suggestie voor een klein goedkoop versterkertje?

Misschien voor nu gewoon eens op een gitaar-versterker aansluiten? Desnoods met koptelefoon.

Fender75
3 juli 2008, 17:09
@roro92: de snaren zijn op het eerste gezicht nog best aardig. Ik ga hem binnenkort nog eens na laten kijken, en laten v.v. nieuwe snaren.

@hezz: ik heb altijd begrepen dat de gitaar-speaker minder goed tegen bas geluid kan....De beweegbaarheid van de conus of zoiets dergelijks...

Blend
3 juli 2008, 19:47
@roro92: de snaren zijn op het eerste gezicht nog best aardig. Ik ga hem binnenkort nog eens na laten kijken, en laten v.v. nieuwe snaren.

@hezz: ik heb altijd begrepen dat de gitaar-speaker minder goed tegen bas geluid kan....De beweegbaarheid van de conus of zoiets dergelijks...

ach, va 10" of 12" kan het niet veel kwaad als je niet al té hard speelt.

Mooi is de bas niet, vind ik, maar volgens mij een leuk dingetje voor het geld! Gefeli d'r mee!

hezz
4 juli 2008, 15:40
@hezz: ik heb altijd begrepen dat de gitaar-speaker minder goed tegen bas geluid kan....De beweegbaarheid van de conus of zoiets dergelijks...

Vandaar ook dat je het misschien met een koptelefoon zou kunnen proberen.

Zijn trouwens zat bassisten in de underground wereld die op gitaar-versterkers spelen, maar in dat genre zit je volgens mij niet te zoeken :)