PDA

View Full Version : seymour duncan blackouts in epi of gibson



pannekoek
2 juli 2008, 20:29
beste forumleden,

ik ga dus blackouts kopen en zit nu zwaar te twijfelen in welke gitaar ik ze wil zetten.

de keuze:

epiphone les paul custom zakk wylde (emg hz's)
gibson les paul studio (orginele gibson pickups, ik geloof 490r en 498t toch? :satisfie: )

nu vind ik mijn epiphone redelijk slecht klinken, geen kracht in de sound etc etc, mijn epiphone is natuurlijk kwalitatief wat slechter dan mn gibson dus dan zat ik te denken om dan mijn gibson up te graden.

maar dan blijft nog steeds mijn epiphone zakk wylde sig wat slechter....

dus ik heb nu een paar keuzes:

- blackouts in mijn gibson doen en mijn epiphone zo laten met de emg hz

- blackouts in mijn gibson doen en de oude gibson elementen in mijn epiphone (zou dat wel goed resultaat hebben eigenlijk???)

- blackouts in mijn epiphone doen

ik ben best tevreden met de sound van mijn gibson maar volgens vele zouden de blackouts mijn les paul zeker goed doen.

heel heel misschien als die blackouts zo goed bevallen wil ik later nog wel een setje kopen.

ik speel veel metal in de stijl van metallica, iron maiden, megadeth, dream theater en nightwish
wat zou voor mij de beste keuze zijn?


groeten, stephan :hippie:


edit: mijn gibson gebruik ik eigenlijk t meest

Tho
2 juli 2008, 20:32
Ik zou ze gewoon in je favoriete gitaar knallen.. Je kan niet missen met die dingen. Later kan je altijd de andere gitaar nog upgraden.

En als je dat te spannend vind, gebruik je je minder favoriete gitaar als proefkonijn :)

minoin
2 juli 2008, 20:35
+1
Maar let wel even op bij het inbouwen van die dingen, hebben andere dimensies dan je Gib pups.

pannekoek
2 juli 2008, 20:36
Ik zou ze gewoon in je favoriete gitaar knallen.. Je kan niet missen met die dingen. Later kan je altijd de andere gitaar nog upgraden.

En als je dat te spannend vind, gebruik je je minder favoriete gitaar als proefkonijn :)

kan ik dan mijn gibson pups in mijn epi donderen? en geeft dat een beetje een goed effect?

EmgMaster
2 juli 2008, 20:50
Epiphone humbuckers zijn niet al te best, dus dat zal ongetwijfeld een verbetering zijn!

bass blom
2 juli 2008, 20:52
pups in een gitaar donderen.. :chicken:

Malle Eppie
2 juli 2008, 20:53
Die Blackouts zijn toch actief? Dan zal je toch in één van je gitaren moeten fresen. Dan koos ik toch voor de Epi.

Volgens mij maakt het niet uit in welke houtsoort je Blackouts/EMG's monteerd.
Al stop je ze in MDF dan knallen ze nog al een gek, volgens mij....

Vonk
2 juli 2008, 20:56
Die Blackouts zijn toch actief? Dan zal je toch in één van je gitaren moeten fresen. Dan koos ik toch voor de Epi.

Volgens mij maakt het niet uit in welke houtsoort je Blackouts/EMG's monteerd.
Al stop je ze in MDF dan knallen ze nog al een gek, volgens mij....

Frezen? Je moet toch alleen dat batterijtje kwijtkunnen? Kan toch wel in de controlcavity?

pannekoek
2 juli 2008, 20:56
Die Blackouts zijn toch actief? Dan zal je toch in één van je gitaren moeten fresen. Dan koos ik toch voor de Epi.

Volgens mij maakt het niet uit in welke houtsoort je Blackouts/EMG's monteerd.
Al stop je ze in MDF dan knallen ze nog al een gek, volgens mij....

mijn les paul heeft als het goed is genoeg ruimte voor een 9volt batterijtje, ik heb nog nooit gehoord dat iemand met actieve elementen in een les paul heeft moeten fresen.

en het hout maakt wel degelijk wat uit hoor, en zeker voor bespeelbaarheid maakt het uit,

mijn epi en gibson zijn 2 hele verschillende gitaren, groot speelbaarverschil is het gewicht (mijn gibson is veel lichter) en heeft ebben toets ipv mijn zware epi met maple toets

minoin
2 juli 2008, 20:58
Nja, die blackouts hebben andere dimensies, dus de elementen zelf passen niet.

pannekoek
2 juli 2008, 21:01
Nja, die blackouts hebben andere dimensies, dus de elementen zelf passen niet.


ouch dat doet best pijn om te horen.....

Tho
2 juli 2008, 21:16
Nja, die blackouts hebben andere dimensies, dus de elementen zelf passen niet.

Huh?? Het is dezelfde grootte als een EMG, in die passen volgens mij in elke Gibson/Epiphone...

minoin
2 juli 2008, 21:17
ouch dat doet best pijn om te horen.....

Sorry, ik heb het nog eens opgezocht, SD heeft de dimensies hetzelfde gelaten volgens mij. Dus geen probleem met inbouwen. Sorry voor mijn post, ik zal me voortaan wat beter inlezen :)

macwilliams
2 juli 2008, 21:31
Je kan ze zo uitwisselen zijn even groot als epi/gibson, maakt geen fluit uit.
Batterijtje hang je achter het afdekplaatje, passen er wel 3 in, makkelijk.
Ik heb ze in de epi standard. Knallen als een bezetene (666).

Ik heb geen idee wat ze in m'n LP studio zouden doen. Maakt ook niet uit
de epi is nu gewoon een heel vette metal scheurplank.

Geoffrey
2 juli 2008, 21:33
Gewoon SD Blackouts in al je gitaren rammen.. probleem opgelost! :D

macwilliams
2 juli 2008, 21:34
Gewoon SD Blackouts in al je gitaren rammen.. probleem opgelost! :D

Dat ik daar niet zelf op ben gekomen zeg!!http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gif

minoin
2 juli 2008, 21:35
Mijn verwarring kwam van de 7-snaar versie:

http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/images/Schecter/Schecter%202008%20DIAMOND%20SERIES%20BLACKJACK-ATX%20C-7%20Aged%20Black%207-String%20Electric%20Guitar.jpg

pannekoek
2 juli 2008, 21:53
Gewoon SD Blackouts in al je gitaren rammen.. probleem opgelost!

alleen kost dat een godsvermogen ^^ en mijn ouders houden mijn uitgave altijd strikt in de smiezen :satisfie:

ik mag nooit iets uitgeven waar ze t niet mee eens zijn ><

en aan mijn ouders uitleggen dat ik echt dringend 2 setjes blackouts nodig heb is onmogelijk ><

ze werden al pissed toen ik mijn snaren doorknipte omdat ze al 3 maanden op me les paul zaten en ik over 2 dagen een optreden zou hebben:

mijn moeder vet pissed: ''stephan je mag voorlopig geen snaren meer kopen! je knipt ze toch express door!!''
-''maar ma me hele snaren zijn dood en onbruikbaar''
''ja stephan maar ze zijn toch nog niet gebroken..''


dus uitleggen dat ik nog een set nieuwe pickups nodig heb :satisfie:
ik heb al veel moeite gedaan om dit setje duncans te mogen bestellen :satisfie:


*treble heel hoog, gain heel hoog, uber feedback ff w8n tot me ma binnen komt en vraagt waarom die piep ontstaat:

''ja sorry van die piep ma, me elementen zijn niet helemaal goed meer, het waren goedkope dingen ik wil ze laten evrvangen''

:satisfie: leugentje voor bestwil mag best toch, ik betaal tenslotte wel alles zelf!

Tho
2 juli 2008, 21:53
wow.. gast.. hoe oud ben je dat je ouders zo doen?

pannekoek
2 juli 2008, 21:56
wow.. gast.. hoe oud ben je dat je ouders zo doen?

17 ^^ maar mijn ma is daar moeilijk inXD

die begrijpt er ook helemaal nix van (wt hier volkomen normaal en logisch klinkt begrijpt ze niet en das best logisch)


maar blijf liever allemaal ff ontopic ^^

Tho
2 juli 2008, 22:01
hahaha, ja laten we het niet over je ouders hebben ;)

Beste Pannekoek, het komt er op neer dat het qua installatie geen énkel probleem is om er actieve blackouts in te zetten. Koud kunstje, maar laat het even door een pro doen

pannekoek
2 juli 2008, 22:17
hahaha, ja laten we het niet over je ouders hebben ;)

Beste Pannekoek, het komt er op neer dat het qua installatie geen énkel probleem is om er actieve blackouts in te zetten. Koud kunstje, maar laat het even door een pro doen


ja en nu nog de keuze in welke gitaar dus alle pickups zal zetten ><

Dark_Tranquillity
2 juli 2008, 22:18
Ik zou toch eens EMG's overwegen.

pannekoek
2 juli 2008, 22:20
Ik zou toch eens EMG's overwegen.


nee :stop: , einde discussie

Thundermane
2 juli 2008, 22:20
Of door iemand die van fouten heeft geleerd :)
Al denk ik zelf dat je wel moet uitkijken wat betreft ruimte voor emg pickups.
Ik heb een aantal gitaren waarbij de bedrading alleen al net in past, laat staan een batterij!
Daar komt bij dat als je het goed wil doen, dat je ook een klem hebt die de batterij goed vast heeft staan, dit zorgt voor de nood van nog meer ruimte.
Ik zelf wilde ook nog seymour duncan blackouts kopen, maar ik heb al emg pickups in me gitaar, dus waarom switchen.

Geoffrey
2 juli 2008, 22:20
Dat ik daar niet zelf op ben gekomen zeg!!http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worshippy.gif

Soms heb ik wel geniale ingevingen.. :D

@ pannekoek : Dan maar gewoon in je favo gitaar steken..

Geoffrey
2 juli 2008, 22:22
Of door iemand die van fouten heeft geleerd :)
Al denk ik zelf dat je wel moet uitkijken wat betreft ruimte voor emg pickups.
Ik heb een aantal gitaren waarbij de bedrading alleen al net in past, laat staan een batterij!
Daar komt bij dat als je het goed wil doen, dat je ook een klem hebt die de batterij goed vast heeft staan, dit zorgt voor de nood van nog meer ruimte.
Ik zelf wilde ook nog seymour duncan blackouts kopen, maar ik heb al emg pickups in me gitaar, dus waarom switchen.

EMG vs BLACKOUTS : laat het voor de moeite!!! :stop:

Hij wil Blackouts dus laat ze hem kopen..

pannekoek
2 juli 2008, 22:24
Soms heb ik wel geniale ingevingen.. :D

@ pannekoek : Dan maar gewoon in je favo gitaar steken..


oke de blackouts gaan dus in mijn gibson, mijn favoriete en vooral meest gebruikte gitaar,

zal ik dan mijn gibson pups in mijn epi steken????

over de emg vs blackout kwestie, ik heb er genoeg over gelezen en zelfs alle 2 getest in een gibson les paul emg's waren goed maar miste iets teveel dynamiek imo dus daar hoeven we geen discussie meer over te voeren ;)

Wiellem
2 juli 2008, 22:50
Ik zou de Gibson elementen gewoon ff proberen in je Epi je hebt ze toch over, wil wel graag horen wat het scheelt dan :)

macwilliams
2 juli 2008, 23:12
Wat gaat het je in totaal kosten dan inclusief plaatsen?

pannekoek
2 juli 2008, 23:18
Wat gaat het je in totaal kosten dan inclusief plaatsen?

ik heb geen idee, duncans zijn rond de 200 euro voor een set, ik zal t vrijdag even vragen op me werk en anders probeer ik wel iemand evenlief aan te kijken om voor een paar biertjes te gaan solderen :hippie:

Tho
2 juli 2008, 23:23
Ow je wil zo'n heel set? Ik zou eerst maar eens beginnen met een Blackout in de brug... daarna kan je altijd eventueel nog een neckpup kopen

pannekoek
2 juli 2008, 23:31
Ow je wil zo'n heel set? Ik zou eerst maar eens beginnen met een Blackout in de brug... daarna kan je altijd eventueel nog een neckpup kopen


nee een hele set, ze zijn zeker beter dan emg hz en zo niet zal t niet veel slechter zijn hahahah!

RedBuell
3 juli 2008, 10:25
Doe een setje actieve EMG's in je Epi, beter geluid dan dat je nu heb en het zal je ma niet opvallen dat je er andere pups in hebt gezet.... :)

pannekoek
3 juli 2008, 10:54
Doe een setje actieve EMG's in je Epi, beter geluid dan dat je nu heb en het zal je ma niet opvallen dat je er andere pups in hebt gezet.... :)


mijn ma ziet t verschil tussen seymour duncan en emg niet hoor :P die weet niet eens dat ik emg heb ^^

waarschijnlijk als ik seymour duncans erin heb gezet zegt ze: was dat nou 200 euro waard? ze zijn allebei zwart?

Gothra
3 juli 2008, 14:18
Stop ze lekker in je epi, dan kan je vertellen hoe het is en dan doe ik het mischien ook wel!:P Ik doe dan alleen een blackout in brug en LWHMET classic in de neck. Dan gaat de blackout alleen wel op een 18v batterij

Nino1110
3 juli 2008, 14:34
In je Gibson, die is meestal qua alles al beter dan de Epi.
Als je er dan ook betere pups in zet word die alleen maar beter..
Ik zouw alleen wel iemand zoeken die ze erin zet..

nevyn292
3 juli 2008, 16:44
In je Gibson, die is meestal qua alles al beter dan de Epi.
Als je er dan ook betere pups in zet word die alleen maar beter..
Ik zouw alleen wel iemand zoeken die ze erin zet..

kan je makkelijk zelf doen als je een beetje handig bent. alleen de batterij wegproppen is wat lastiger, maar die kan je desnoods ook nog wel extern doen

pannekoek
3 juli 2008, 16:51
In je Gibson, die is meestal qua alles al beter dan de Epi.
Als je er dan ook betere pups in zet word die alleen maar beter..
Ik zouw alleen wel iemand zoeken die ze erin zet..


ik ga ze morgen of overmorgen bestellen, en ik zoek wel iemand die ze voor mij erin kan zetten, ik kan wel een beetje solderen maar dat is meer gebleven bij stukjes metaal tegen elkaar aanzetten voor een bvg kunstwerkje en dat ging gepaard met een hoop geklieder enzo dus dit laat ik liever aan een pro over.


de blackouts gaan in mijn gibson, waarschijnlijk mijn gibson elementen gana in mijn epi. ik denk dat dit wel een grappige combinatie is ^^

macwilliams
3 juli 2008, 19:04
mijn ma ziet t verschil tussen seymour duncan en emg niet hoor :P die weet niet eens dat ik emg heb ^^

waarschijnlijk als ik seymour duncans erin heb gezet zegt ze: was dat nou 200 euro waard? ze zijn allebei zwart?

:seriousf: En als je er met een hamer op slaat zijn ze allebei kapot.
Is toch moeilijk uit te leggen als ze er de ballen verstand van hebben.

Moeder alweer een nieuw paar schoenen? Loopt deze kleur nu lekkerder? :sssh:

Geoffrey
3 juli 2008, 22:08
Ow je wil zo'n heel set? Ik zou eerst maar eens beginnen met een Blackout in de brug... daarna kan je altijd eventueel nog een neckpup kopen

Ik heb ook de set-Blackouts.. en de neckpup klinkt echt super.

Als de mogelijkheid ;) er is zeker doen!