PDA

View Full Version : Draad geknapt



hamburger89
2 juli 2008, 20:13
Mijn brug stond eerst te hoog en ik dacht dat een extra veer achter in mijn elektrische gitaar (ibanez sa120) wel zou helpen, dat deed het ook, maar toen ik hem er in wilde zetten schoot ik nogal uit en heb ik een draad dat in de buurt zit laten knappen. Ik wist eerder nooit waar het voor was en ben er maar van af gebleven, maar nu krijg ik dus geen geluid meer uit mijn versterker.

Ik weet niet of het normaal is dat daar zo'n draad loopt of dat mijn gitaar een uitzondering is. Maar weet iemand misschien of het nog mogelijk is te repareren of te laten repareren, of is hij verloren?

Mr.Fingers
2 juli 2008, 20:17
Die draad is waarschijnlijk de aarding (hangt het vast aan je klauw van de veren?) Gewoon terug vastsolderen waar hij losgeschoten is

hamburger89
2 juli 2008, 21:28
Die draad is waarschijnlijk de aarding (hangt het vast aan je klauw van de veren?) Gewoon terug vastsolderen waar hij losgeschoten is

Ja daar zit hij inderdaad aan vast en het ziet er ook uit alsof het in gesmolten metaal zat, maar moet het er niet perfect in gesoldeerd zitten dan om een goed geluid te krijgen of maakt het niet zoveel uit?

RoelTM
2 juli 2008, 22:59
dat gesmolten metaal is tin, wat gebruikt wordt om te solderen...
en het draadje moet vast zitten, hoeft niet muurvast, maar gewoon vast...

idv139
3 juli 2008, 02:06
misschien ligt het aan het feit dat het een ibanez is? :hippie:

hamburger89
3 juli 2008, 03:40
dat gesmolten metaal is tin, wat gebruikt wordt om te solderen...
en het draadje moet vast zitten, hoeft niet muurvast, maar gewoon vast...

Ok dan zal ik het wel gewoon proberen, maar het stuk draad dat er nu hangt hoeft dus alleen maar in het tin zitten en hoeft niet verbonden te zijn met het draad dat nog vast zit in het tin, niet dat ik zometeen dingen ga doen die hem wel zouden slopen.

FruscianteFan
3 juli 2008, 11:35
Gewoon vastsolderen. Niet zo moeilijk doen ;)

Als er nog steeds geen geluid uitkomt als het draadje weer vastzit, dan mag je zeuren!

RoelTM
3 juli 2008, 11:36
als het verbonden is met 'de klauw aan de veren' dan is ie automatisch ok verbonden met het stuk afgeknapt draad
kan niet misgaan lijkt me..

Thundermane
5 juli 2008, 00:10
Aan de hoeveelheid tin, of hoe mooi glad het is, zal het echt niet liggen, ik heb wel gehoord dat isolering belangrijk is.