PDA

View Full Version : 80 Watt Orange Amp. OR80



Aron Maiden
2 juli 2008, 19:20
Hallo,
Ik kan een oude 2x12 orange combo kopen. Echt een te gekke versterker! Ik heb eigenlijk nog erg weinig info, weet ook nog niet exact uit welk jaar hij komt.

Wat is eigenlijk de waarde van deze vintage amp?

* Vraagpijs is €1000 euro. lijkt mij niet een hele hoge prijs, wat denken jullie?

Klik hier voor foto's van deze versterker (http://www.guitarsjapan.com/1972_Orange_OR80_Combo_Amplifier.html)

imlikeajungle
3 juli 2008, 16:42
Voor zover ik weet zijn er alleen '70s OR80 combo's. Volgens de Field Guide is 75-76 zonder en later met reverb.
Er zaten origineel normaal gezien Greenbacks in.
1000 euro is een hele goeie prijs, daar mag je 'm bijna blind voor kopen. Ik ben zeker dat 't een superamp zal zijn - maar zeker erg clean. Begint pas te oversturen op een behoorlijk hoog volume, en die 2 Greenbacks trekken maar net/net geen 80W all out. Ik heb zelf een aantal OR120s gehad die ik naar 60W terugbracht en nog overstuurden ze niet op een redelijk volume...

zoon van Piet
3 juli 2008, 17:43
Ik ken die amps ( niet de comboversie) nog van vroeger... memory lane!
die FAC ( of zoiets) knop is samen met de gain een vroeg soort mastervolume. Niet zoals tegenwoordig, met bakken gain, maar een randje kun je er wel mee krijgen op redelijk verdraagzame volumes..

En dat ze retegoed klinken!

Maar ik heb het hier als eens gepost en zeg het nog maar eens...
destijds hadden ze de vreemde reputatie weleens in de fik te vliegen. De Orange van mijn maat van toen legde het loodje. De technicus vond dat een 'normaal' verschijnsel bij Orange... In hoeverre dat waar is/was weet ik niet. wel dat de amp naar de schroothoop kon...

( ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar zeg het toch maar..)

Aron Maiden
3 juli 2008, 19:08
Oke, dankje! Waar moet ik zoal op letten bij de koop van deze versterker? Er zitten net nieuwe buizen in en is onlangs helemaal nagekeken. Maar zijn er ook dingen die ik zo kan zien dat goed of fout kan zijn?

Ik ben zelf niet echt technisch namelijk.

imlikeajungle
5 juli 2008, 00:26
Ik heb al een stuk of 5 Orange tops gehad, nooit een technisch probleem gehad behalve het ploppen bij de FAC, dat hadden ze allemaal.
Waar op letten: abnormaal veel ruis, bijgeluiden, slechte pots (al vind ik dat geen probleem). Verder: normaal volume (dus niet echt laag, al is een OTR bvb behoorlijk on-luid). Enneh, of ie goed klinkt :)

Jim Haagmans
5 juli 2008, 12:56
Oke, dankje! Waar moet ik zoal op letten bij de koop van deze versterker?

Gewoon ff checken of ie inderdaad oranje is, en dan moet je hem gewoon kopen voor die prijs :D

Aron Maiden
25 juli 2008, 17:38
Zo, hij is er.. Even een paar fotos :)

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/IMG_7919_20.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/IMG_7917_20.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/IMG_7912_20.jpg

Zo, ik ga weer spelen,
Groetjes,

Aron.

Aron Maiden
25 juli 2008, 17:39
http://i47.photobucket.com/albums/f199/gitarenen/IMG_7920_20.jpg

Chris Winsemius
25 juli 2008, 17:39
Zeer mooi, ook de Strat!

Aron Maiden
25 juli 2008, 17:58
Dankje Chris,
Ja die strat is idd ook erg gaaf, is ook nieuw!;)..

The Lo Lands
25 juli 2008, 20:43
Ben sinds vorige week ook een Orange speler : ) Prachtige versterkers met geluid als fluweel. Zelf heb ik wel een nieuwe gekocht, de Orange Rockerverb 50 top. Ik zou jouw 'Orange old-timer' wel eens willen horen! Daarnaast ben ik ook een Fender Strat liefhebber welke met single coils imo het beste klinken op deze versterkers. Veel plezier ermee, ziet er nog gaaf uit!!

Bolder
25 juli 2008, 21:07
Hooeeee rockerverb 50! :dance:

Unicron
25 juli 2008, 21:08
Mooie bak hoor!

Je kan ze ook vrij makkelijk 120w laten maken, trafo's zijn volgens mij gelijk aan het 80w model, alleen twee buizen minder.

imlikeajungle
26 juli 2008, 00:03
Vet! Proficiat!

Aron Maiden
27 juli 2008, 17:52
Dankjewel allemaal. Ik heb nog even nagezocht, de versterker komt uit 1973!:)

The Lo Lands
27 juli 2008, 18:03
Dankjewel allemaal. Ik heb nog even nagezocht, de versterker komt uit 1973!:)
Cool man!! Nogmaals veel plezier ermee :)

crelis
28 juli 2008, 14:36
Jemig Aron, Wat Ben Ik Jaloers. Die Strat Is Zooo Geil. En Dan Nog Maar Te Zwijgen Over Die Orange. Echt Ik Ben Zo Jaloers.

crelis
28 juli 2008, 14:39
we moeten gauw weer eens jammen. !
xxxx

Puerco
28 juli 2008, 16:26
Geweldige set!!! Speelde Ike Turner (toen nog met Tina) niet over zo een zelfde set?
Ziet er in ieder geval zeer mooi uit, een geluidsfragmentje zou helemaal top zijn (al is het maar een paar noten). Ben namelijk zeer nieuwsgierig hoe zoiets klinkt. bvd.

Aron Maiden
28 juli 2008, 17:17
He Steven dankje man! we gaan snel weer samen wat spelen!

@Puerco: Misschien heb ik vanavond wel even tijd, dan probeer ik even wat te maken en dat op youtube te zetten ofzo, heb thuis verder niet echt een opneem mogelijkheid oid. Ik ga wel iets voor je proberen.

Aron Maiden
7 augustus 2008, 19:56
Geweldige set!!! Speelde Ike Turner (toen nog met Tina) niet over zo een zelfde set?
Ziet er in ieder geval zeer mooi uit, een geluidsfragmentje zou helemaal top zijn (al is het maar een paar noten). Ben namelijk zeer nieuwsgierig hoe zoiets klinkt. bvd.

Zoals beloofd..
Hier een fimpje op youtube (http://www.youtube.com/watch?v=T0su5N9RpJs)

De geluidskwaliteit is niet echt heel goed, plus dat het spelen ook niet heel erg goed gaat, maar je hoort nu in ieder geval wel een beetje het geluid.. Alhoewel ik wel moet zeggen dat door deze kwaliteit van het filmpje het "echte" karakter van de versterker niet goed te horen is.

Puerco
7 augustus 2008, 22:09
Jammer van de kwaliteit maar ik vind het toch een heerlijke rauwe britse rocksound met een lekker bluesy randje, lekker lekker.
Bedankt voor het uploaden!
Volgens mij voel ik al weer GAS opkomen en nog een versterker is wel het laatste wat ik nodig heb in mijn leven.....

Aron Maiden
8 augustus 2008, 11:43
Dankje:) Graag gedaan hoor. zodra ik betere opnames heb post ik die hier ook wel.

Groeten,

Aron

Unicron
8 augustus 2008, 12:32
Heel herkenbaar! Ik heb binnenkort ook weer een OR120, had toch wel spijt van de verkoop.