PDA

View Full Version : High Gain mods voor SLP Marshall



shredneck
2 juli 2008, 16:47
Hoi, heeft iemand tips voor de beste high gain mods voor mijn Marshall 1959 SLP ? Als ik op youtube kijk zie ik allemaal gasten met SLP's die het hebben over de "splawn", "jose"of "david bray"mod en zo....

Moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ik kan er weinig vinden op het net, mocht iemand dit al eens gedaan hebben, ik hoor het graag.

Jimwoud
2 juli 2008, 16:54
Hoi, heeft iemand tips voor de beste high gain mods voor mijn Marshall 1959 SLP ? Als ik op youtube kijk zie ik allemaal gasten met SLP's die het hebben over de "splawn", "jose"of "david bray"mod en zo....

Moet toch niet zo moeilijk zijn?

Ik kan er weinig vinden op het net, mocht iemand dit al eens gedaan hebben, ik hoor het graag.
Soldano Hot Mod kopen, is een soort converter voor een andere soort voorbuis, krijgt hij meer gain van. Maar zou er wel eerst een mastervolume inzetten(als dat er niet al op zit)

Chris Winsemius
2 juli 2008, 17:10
"Bray mod": post pi mv in 1987/1959 circuit en 'n .68uF cap over de eerste cathode van V2, vrij eenvoudig te doen maar wel op letten qua bedrading, fase, manier van bedraden en goede soldeerverbindingen. Komt er gewoon op neer dat je de gain/od v/e 4-inputter (eindelijk) op "normaal" volume kunt beleven. Qua gain/sound: vergis je niet, 1e VH lp is ip. 'n '67 SuperLead plexi met alles op 11... uh, 10. :)

"J.A. mod": aantal verschillende mods/versies, je zou het kunnen zien als 'n behoorlijk getweakte JCM800/2204/2203 maar "browner" en meer gain/vetheid. Vereist meer ervaring, inzicht en onderdelen.

"Splawn mod": verschillende circuits, veelal gebasseerd op J.A.-mods.

Bij alle bovenstaande mods geldt dat de uiteindelijke kwaliteit van sound & dynamiek ook zeer afhankelijk is v/h platform; de specifieke amp waar de mods in gedaan worden. 'n J.A.-mod in 'n plexi klinkt weer anders dan in een metalface of reïssue bijvoorbeeld.

shredneck
2 juli 2008, 20:55
"Bray mod": post pi mv in 1987/1959 circuit en 'n .68uF cap over de eerste cathode van V2, vrij eenvoudig te doen maar wel op letten qua bedrading, fase, manier van bedraden en goede soldeerverbindingen. Komt er gewoon op neer dat je de gain/od v/e 4-inputter (eindelijk) op "normaal" volume kunt beleven. Qua gain/sound: vergis je niet, 1e VH lp is ip. 'n '67 SuperLead plexi met alles op 11... uh, 10. :)

"J.A. mod": aantal verschillende mods/versies, je zou het kunnen zien als 'n behoorlijk getweakte JCM800/2204/2203 maar "browner" en meer gain/vetheid. Vereist meer ervaring, inzicht en onderdelen.

"Splawn mod": verschillende circuits, veelal gebasseerd op J.A.-mods.

Bij alle bovenstaande mods geldt dat de uiteindelijke kwaliteit van sound & dynamiek ook zeer afhankelijk is v/h platform; de specifieke amp waar de mods in gedaan worden. 'n J.A.-mod in 'n plexi klinkt weer anders dan in een metalface of reïssue bijvoorbeeld.

Zo, dat is nog eens info, thanks Chris.

shredneck
2 juli 2008, 20:57
Soldano Hot Mod kopen, is een soort converter voor een andere soort voorbuis, krijgt hij meer gain van. Maar zou er wel eerst een mastervolume inzetten(als dat er niet al op zit)
Ok, ga ik eens achteraan, wie weet is dit wat ik zoek.

Dank je.

DaveItUp
3 juli 2008, 11:57
Gewoon niet doen.

Jimwoud
3 juli 2008, 11:59
Dr. Tube heeft volgens mij ook wel een aantal standaard mods ervoor, kun je ook even informeren.

Maar wat wil je eigenlijk? daar kun je beter vanuit gaan kijken. Extra gain kan bv ook met een booster oid.

succes

pol
3 juli 2008, 13:20
mastervolume zowiezo, een stock 1959 heeft al niet zo weinig gain als sommigen denken.

gewoon niet doen is onzin, amps zijn er om te modden, zeker een 1959 die stock compleet onbruikbaar is. (zeker zonder master)

Chris Winsemius
3 juli 2008, 13:59
Zo, dat is nog eens info, thanks Chris.

Graag gedaan, heb diverse gemodde amps hier binnen gehad en ik doe zelf veel mod-werk [zie profiel]. Aan dat rijtje wil ik ook nog even nog wat anderen toevoegen:
- Voodoo Amps
- Van Weelden

Ik sluit me 'n beetje bij Jimwoud en pol aan: welke sound zoek je en op welk volume? Daarnaast is het ook belangrijk te weten welke gitaren, effekten, speakers en cabinetten je gebruikt.

Het vetgedrukte is eigenlijk de hamvraag, handig voor de forumleden hier en 'n goede tech kan zo'n vraag vaak vertalen naar 'n mod of ontwerp.

pol
3 juli 2008, 14:09
Chris, van Weelden doet geen marshall mods meer. Ik heb hem laatst nog gemaild over die superbass van mij.

Chris Winsemius
3 juli 2008, 14:13
Chris, van Weelden doet geen marshall mods meer. Ik heb hem laatst nog gemaild over die superbass van mij.

José ook niet meer....

(flauwe grap, beste man is 'n tijd geleden overleden)

DaveItUp
3 juli 2008, 16:47
mastervolume zowiezo, een stock 1959 heeft al niet zo weinig gain als sommigen denken.

Zo +1. Zeker de latere metalpanels.

yhcmarc
5 juli 2008, 11:35
Juist, ik zit er aan te denken om de mijne een keer te modden zodat ie cleaner wordt.

shredneck
5 juli 2008, 12:43
Juist, ik zit er aan te denken om de mijne een keer te modden zodat ie cleaner wordt.

Cleaner? Dan speel je wellicht op een behoorlijk volume en heb je wellicht hete pickups in je gitaar?

Die van mij scheurt pas boven standje 3 en dat is HARD!!!

Ik vond een scheurpedaaltje mooier klinken dan met een powerbrake, hoewel ie dan ook wel flink kan scheuren. Het zit er dus wel in, maar dat volume haha! Absurd!

Chris Winsemius
5 juli 2008, 15:26
Juist, ik zit er aan te denken om de mijne een keer te modden zodat ie cleaner wordt.

Onder de 11? :D

Zonder dollen: de JCM800 1959 van Arnold van Mooi Wark is gemod voor 'n cleaner geluid en ik heb wel vaker 1959s gemod voor meer clean (maar ook voor meer drive!).

Puerco
5 juli 2008, 15:46
Mischien stomme vraag maar jumper je je kanalen wel eens?
Zo dus: http://i6.photobucket.com/albums/y244/Puerco/images.jpg
Je plugt je gitaar linksboven in (kanaal1 high gain input) en dan een kort kabeltje van linksonder(kanaal1 low gain) naar rechtsboven(kanaal2 high gain). Je gebruikt dan dus beide inputs en beide kanalen samen, hetgeen een wat dikkere sound geeft en de verhouding met beide volumes geregeld kan worden.
Geen echte mod, wel lekker simpel en het geeft een vet geluid, breekt wat eerder op maar gaat ook wel iets luider.

shredneck
5 juli 2008, 19:37
Mischien stomme vraag maar jumper je je kanalen wel eens?
Zo dus: http://i6.photobucket.com/albums/y244/Puerco/images.jpg
Je plugt je gitaar linksboven in (kanaal1 high gain input) en dan een kort kabeltje van linksonder(kanaal1 low gain) naar rechtsboven(kanaal2 high gain). Je gebruikt dan dus beide inputs en beide kanalen samen, hetgeen een wat dikkere sound geeft en de verhouding met beide volumes geregeld kan worden.
Geen echte mod, wel lekker simpel en het geeft een vet geluid, breekt wat eerder op maar gaat ook wel iets luider.

Ja, dat doe ik zeker. Geeft een vet geluid.

yhcmarc
6 juli 2008, 11:11
Ik heb al een redelijk modded bak moet ik zeggen hoor, ik heb er zelf ooit iig een ppimv mod en een warm voicing mod in laten zetten. Nu speel ik 9 v/d 10 keer met de master op 10 idd, en de 2 kanaal individuele volumes op 2 of 3. En nog scheurt hij als een beest. Het viel me trouwens afgelopen woensdag op dat hij met mijn sound city kast (2x pre rola celestion greenback / 2x fane powerspeaker) meer scheurt dan op mijn marshall kast met 4 g12t75's , dus die speakers zullen ook wel invloed hebben. Wat ik dus eigenlijk wil is zo clean mogelijk basis geluid op mijn top, en met mijn fulltone full drive in de cleanboost stand ervoor om te zooi over zijn nek te laten gaan. Aangezien het standaard geluid me nog niet clean genoeg is heb ik zelf maar een pedaaltje gefabriceerd dat de tone en volume knop van mijn gitaar nabootst, want ik vind het echt fucking irritant om tijdens het spelen aan mijn gitaar knoppen te moeten gaan draaien.

Over de gitaren, ik gebruik alleen low output pups, een oude SG met de originele (paf's ?) pups en een ibanez ST200 met HS90's (hb sized P90's).

Len van dr. Tube vroeg het me ooit een keer hoe ik het voor elkaar had gekregen om dat ding zo te laten scheuren ... uuhm, geen idee dude :). Ik heb nu volgens mij wel een 12AU7 op de V1 ipv een 12AX7, maar dat zou ik nog eens een keer na moeten kijken.