PDA

View Full Version : Vox AD 100/V 412 Bk, aanrader?



Thundermane
2 juli 2008, 16:16
Hoi mensen,

In mijn punkband vroegen ze mij of ik misschien niet beter zelf een buizenversterker zou kopen.
Ik zag dat bij feedback de Vox AD 100/V 312 BK te koop hadden voor slechts 499 pleuro, aanvankelijk zit ik zovan, DIT MOET IK KOPEN, maar is het aan te raden?
Ik speel metal en hou van een redelijk rauwe sound.
Ben deze dus van plan te gebruiken in mijn punk en mijn metal band.
Daar komt bij als ik hem ga kopen, dan moet ik van te voren een datum uitzoeken om te halen omdat waarschijnlijk me oudje ehm meeneemt in z'n auto.

bij voorbaat dank!
grtz,
Michiel

Lexvandoef
2 juli 2008, 16:25
Voor metal zou ik niet zo'n Vox kopen, die excelleert juist in de cleane/crunchy sounds.

voor 499 kan je best zo'n Valkeking proberen, das buizen en geschikt voor stevige hardrock/metal.

jonesd
2 juli 2008, 16:27
De vox is inderdaad geen buizenversterker. Ik zou ook zeggen: check de valveking.

Thundermane
2 juli 2008, 19:04
Bedankt voor de tips alvast!
Hmmm die valveking ziet er niet zo geweldig uit eigenlijk.
Ik wil wel echt power hebben bij wijze van spreken, is het niet meer aan te raden dat ik de Peavey Valve King head met een Peavey Valve king 412 koop?
Geld is geen probleem, ik zal dan gewoon bvb eerst de head kopen en dan spaar ik een maandje door voor de cabinet, dit gezien ik binnen de band toch wel cabinets heb.
Dus is dit dan aan te raden?
Want ik ben nog bij feedback langsgeweest en ze hadden de Vox toch nog niet staan en ik dacht wel die valve king te zien staan.

bij voorbaat dank mensen!

Lexvandoef
2 juli 2008, 21:47
Als je toch eerst een head kan kopen, moet je ook eens kijken naar de peavey ultra head van Skabouter, ubergainy, goed, en niet al te duur.

Dat de Valveking er niet geweldig uit ziet geeft niet, heb je hem al gehoord? Das belangrijker;)

Thundermane
2 juli 2008, 22:10
ik weet niet of die ultra head binnen mijn prijsklasse licht.
Ik ga eens kijken of die valveking wat is

Lexvandoef
2 juli 2008, 22:12
ik weet niet of die ultra head binnen mijn prijsklasse licht.
Ik ga eens kijken of die valveking wat is

Ja maar dat weet ik wel ;)

PM Skabouter anders even, tis zijn amp!

Thundermane
3 juli 2008, 19:37
Waarschijnlijk ga ik voor skabouters ultra plus amp.
bedankt voor de tip btw!

Thundermane
6 juli 2008, 20:16
Ik heb skabouters amp gekocht en ben er blij mee :D

Lexvandoef
6 juli 2008, 20:25
Haha dus toch :)

Gefeliciteerd!

@Ska: geen dank :seriousf:

Thundermane
11 juli 2008, 14:51
Ok, ik heb nu die buizenversterker, ben heel blij, maar wil nu ook speakers kopen, wat raden jullie aan?
Ik ben nu door me geld heen, niet alleen door skabouters versterker, maar nu kan ik dus net zo goed doorsparen voor goede speakers.

CasB
11 juli 2008, 15:40
Harley Benton G412 of G212 Vintage.

Marc Oblivian
11 juli 2008, 17:19
Kijk ook even op Marktplaats of Gitaarmarkt...tweedehands speakerkast val je je meestal geen buil aan. Voor metal is een kastje met Celestion V30 speakers altijd wel geschikt.

Thundermane
11 juli 2008, 19:48
Kijk ook even op Marktplaats of Gitaarmarkt...tweedehands speakerkast val je je meestal geen buil aan. Voor metal is een kastje met Celestion V30 speakers altijd wel geschikt.
Wat belangrijk voor me is met mijn muziek, is dat de clean wel kristalhelder klinkt, het hoeft niet eens twang te hebben ofzo, zolang het maar superhelder is.
Daartegenover mag de distortion ook lekker zijn ja.