PDA

View Full Version : Hoi



Daniel91
2 juli 2008, 15:29
Ook maar even voorstellen dan? Ik denk niet dat ik hier veel ga posten (meer lurken) maar alsnog..
Ik ben Daniel, wordt deze maand 17 jaar oud en speel gitaar sinds maart vorig jaar. Heb wel periodes gehad waarin ik veel minder gitaar speelde dus ik ben eigenlijk nog maar een beginner... Mijn kennis reikt tot akkoorden, barré's, powerchords en pentatonische toonladders :)
Het begon met een Tenson stratocaster met bijbehorend 10 watt versterkertje, die ik gratis van mijn broer kreeg, wat ook de reden was dat ik begon met gitaarspelen.
Sinds een paar maanden geleden heb ik een Roland Cube 15 om de boel wat beter te laten klinken. En vorige week zaterdag heb ik in een opwelling een Gracia SG uit '74 gekocht, met zelfbouw versterker. Zie daarvoor mijn eerdere posts :)

Lijstje wat er in het komend jaar eigenlijk moet gebeuren:
- Strat+amp weg
- Zelfbouw amp misschien weg
- Acoustische wrakhout gitaar voor bij de vuurkorf
- Eventueel Ovation semi acoustische gitaar
- Witte Bach SG als vervanger voor Gracia SG

Ooit nog:
- Cube weg en grotere (buizen?) amp
- Telecaster als vervanger voor strat

Wat ik speel? Tja, van alles... bekende liedjes proberen na te spelen met tabs, en powerchords spelen... Misschien ooit nog een band beginnen met vrienden. We hebben al een drumstel en een basser dus dat komt dan wel goed.

Ik hoop me hierbij een beetje voorgesteld te hebben en voortaan niet meer als een volslagen vreemdeling te posten. :)


-dit was overigens de 11.111e post in Stel jezelf voor-

Blend
2 juli 2008, 17:10
Ik kan ff niet op je achternaam komen, maarreh, toch welkom! :)

Je Tenson strat nog niet opgefikt zo te zien?

Daniel91
2 juli 2008, 17:41
Huh? :P

Nee, ook niet van plan... verkopen of aan iemand weggeven of een keer smashen met een optreden :cooler:

Spores
2 juli 2008, 18:11
Welkom, welkom!


Sinds een paar maanden geleden heb ik een Roland Cube 15 om de boel wat beter te laten klinken.

Nou, ik speel eigenlijk vooral akoestisch, maar ik heb wel een electrische gitaar en nu heeft een vriend van me even z'n Cube 15 aan me uitgeleend en stond nog versteld van wat voor geluid er uit dat kleine kreng komt! :)

Blend
2 juli 2008, 18:30
Huh? :P

Nee, ook niet van plan... verkopen of aan iemand weggeven of een keer smashen met een optreden :cooler:

ik dacht je te kennen. was je vorig jaar in st michelsgestel?

Daniel91
2 juli 2008, 18:34
ik dacht je te kennen. was je vorig jaar in st michelsgestel?
Ja! Ik weet nu nog steeds niet wie je bent maar goed :)

Daniel91
2 juli 2008, 20:33
Hehe oke! :)

Blend
2 juli 2008, 20:44
verwacht niet teveel van dit forum, het zijn over het algemeen een stel idioten, los geslagen debielen die uit een inrichting zijn ontsnapt....

Daniel91
2 juli 2008, 20:45
Ik verwachtte al zoiets ja :) gezien de reacties in sommige topics