PDA

View Full Version : Floyd toch maar blokken? Of toch maar niet...



Ic3gl0vE
24 februari 2003, 14:17
Ik weet het niet meer. Ik heb mijn gitaar nu bijna een jaar maar ik heb nog steeds niet echt een mening over de floyd die erop zit (JT580LP dacht ik.. Zo een die je op Jacksons en Charvels aantreft). Alles blijft wel lekker op stemming enzo maar als je dat ding moet afstellen... HELL! dat kost me allemaal veel te veel tijd.
Nou gebruik ik die floyd bijna nooit om omhoog te benden, daar heb ik mijn vingers namelijk wel voor. Zal ik 'm nu aan de onderkant laten blokkeren of niet? Zijn er hier mensen die dit op hun gitaar hebben laten doen, of het misschien zelf gedaan hebben? Ben je hier tevreden over of heb je er spijt van? En stel nou dat ik die floyd laat blokkeren maar later wil ik 'm toch weer 100% kunnen gebruiken, kan het dan weer ongedaan gemaakt worden?
En als ik 'm aan de onderkant vast laat zetten kan ik nog wel gewoon divebombs enzo maken toch?

Wat veel vragen achter elkaar weer :smile: Dan nu nog 1 laatste vraag: Wat kost deze operatie?

Swan
24 februari 2003, 14:25
stukkie hout op maat zagen
wel hout nemen van n hoge dichtheid anders word t samengedrukt en ontstemt ie
vastlijmen aan de body zodat ie niet losgaat bij divebombs
eventueel stukkie leer ofzo er tussen om geluid kwijt te raken bij t omhoog komen na n divebomb
klaar

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 14:30
dank je!
Maar ik ben er nog niet zeker van òf ik het wel wil... Ik moet nog even overtuigd worden :smile:

FragDaddy
24 februari 2003, 15:01
ik heb mijn floyd ook geblocked. gewoon met een los stukkie hout dat ik op maat gemaakt heb.. blijft vastzitten door de trekkracht van de snaren.

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 15:06
Op 2003-02-24 15:01, schreef FragDaddy:
blijft vastzitten door de trekkracht van de snaren.


hoe bedoel je?

Guitarfreak
24 februari 2003, 15:23
Door de trekking van de snaren blijft het blokje zitten... :razz: anders kan je het niet uitleggen... komt dus druk op

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2003-02-24 15:24 ]</font>

Neals
24 februari 2003, 15:54
Die floyd drukt aan de onderkant tegen een plaatje aan als me niet vergis, en hij houdt hem met de spanning van de snaren tegen...

1 tip: BLIJF DE SNAREN 1 VOOR 1 VERSWISSELEN, anders wil het blokje hout het wel eens begeven

Ic3glov3
24 februari 2003, 17:33
FLOYD BLOKKEN IS HET SLUITEN VAN EEN HEEL ARSENAAL AAN MUZIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stitch
24 februari 2003, 17:35
waar de fuck open je het topic dan voor?

Ic3glov3
24 februari 2003, 17:40
heheheheheh hahahahahahahahhahahahah :lol: :lol: :lol:

Swan
24 februari 2003, 19:41
t blokje blijft zitten door de spanning van de snaren ja, maar als je dan een divebomb doet dan valt het stukje hout er uit...daarom vastlijmen als je wil divebomben

BLOK182
24 februari 2003, 19:46
Je kan het des noods met van die scotch-dubbelzijdige-tape doen, dan issie met wat trekwerk nog wel eruit te krijgen dat blokkie, ik bedoel, je hoeft geen boom in je gitaar te lijmen.

Maiden Michiel
24 februari 2003, 20:01
De topicstarter en die andere zijn niet dezelfde, check die nicks maar

green_day
24 februari 2003, 20:31
ik heb em ook laten blokken ja, je kan idd nog wel de divebombs doen, heb er geen spijt van. Ik heb hem laten vastzetten door extra veren (dit heb ik dus niet zelf gedaan)

TheCurtainJesse
24 februari 2003, 20:38
ok zou iemand van jullie mij willen uitleggen wat een floyd is wat diveblocking is en al die andere moeilijke benamingen in deze topic, wat dat betreft ben ik namelijk een rookie! alvast bedankt :grin:

Jesse//

Static-M
24 februari 2003, 21:39
K, n00b :razz: een Floyd Rose is een tremelo-ontwerp. Een tremelo is zo'n arm aan je gitaar waar je lekker aan kan zwengelen zodat je toon omhoog en omlaag gaat. Bij een Floyd zitten de snaren bij de kop vast met schroefjes zodat de boel niet te snel ontstemt.

Een divebomb is als je met je tremelo helemaal naar beneden gaat, zodat de snaren helemaal loskomen.

BTW, Ic3gl0vE (dat is de laatste keer dat ik je naam volledig typ :grin:), ik heb dus ook een Floyd, en ik haal em ook nooit omhoog, maar ik vind het een beetje zonde om em te blokkeren, en trouwens, hoe krijg je zo'n blokje hout eronder?

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:09
blokje hout eronder zetten zou dan via de achterkant moeten DENK ik.

noem me maar gewoon Maarten hoor :smile:

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:09
Op 2003-02-24 17:35, schreef Stitch:
waar de fuck open je het topic dan voor?


Ic3glov3 heeft het topic niet geopend. Dat heb ik gedaan

Izegrim
25 februari 2003, 15:42
Hoe is die JT580 brug eigenlijk? Als het goed is krijg ik die ook op mijn aanstaande. Ik heb er rekening mee gehouden dat ik hem ooit eens zou moeten vervangen door een Schaller, Original FR of GOTOH (ligt aan de maten), maar ik ben eigenlijk wel benieuwd met welke brug de JT580 kwalitatief te vergelijken is. Any idea?

Akira
25 februari 2003, 15:52
Ik heb mijn floyd op mijn charvel vast laten zetten bij Johanzen gitarenwinkel in Alkmaar, koste geloof ik 5 oiro extra bij de normale afstelkosten.
Tis gewoon een stukske hout, dus als je niet meer wil, dan beitel je het er gewoon weer uit (of je gebruik zachtzinnigere verstandigere methoden).
Ik heb er geen spijt van gehad dat ik het deed, maar ik heb nu ook een kitaar waarbij ik de floyd niet vast heb laten zetten (B.C. Rich NJ series), en daar heb ik ook geen spijt van...
Persoonlijk vind ik mensen die moeilijk doen over het snaren spannen op een floyd maar gebrek aan geduld hebben.
Toegegeven, het echt afstellen doe ik niet zelf, dat laat ik doen.
Maar als je (1 voor 1) dezelfde snaren erop zet die er al zaten (dikte en merk) dan heb je echt geen last, en is het in 10 minuten weer gestemd, met een chromatisch stemapparaat..)
Ik stem de snaren een voor een tot ze ongeveer in de buurt van de toonhoogte zitten, nog niet precies stemmen, das een waste of time.
Als het redelijk goed is, ga ik ze een voor een fijnstemmen, en dan is ie in no time weer zuiver.
En van floyds ken je zeggu wat juh wil, assie goed is, issie goed, en blijftie goed

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-02-25 15:53 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Akira op 2003-02-25 15:53 ]</font>

Pee
2 maart 2003, 15:25
ik heb er een op maat gezaagd blokje tussen gestoken. als ik dan iets met mijn tremolo wil doen haal ik het blokje er gewoon uit.

Stitch
2 maart 2003, 16:26
floyd blokken lijkt me wel makkelijker als je vaak verschillende stemmingen gebruikt.

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 18:07
Op 2003-02-25 15:42, schreef Izegrim:
Hoe is die JT580 brug eigenlijk? Als het goed is krijg ik die ook op mijn aanstaande.

Tja het is een floyd hè, en dat wilde ik eigenlijk helemaal niet op mijn gitaar. Maar dat ding klinkt zo lekker :smile:

Nee ik vind het een hele goede brug, nooit problemen met ontstemmen of whatever. Dezelfde brug zit ook op alle nieuwe charvels met floyd dus dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het een stevig ding is.


Akira> Als 'ie eenmaal goed is, blijft 'ie dat ook, daar heb je gelijk in, maar als 'ie een keer niet goed is kost het veel tijd om alles af te stellen. Als je gitaar eenmaal ècht ontstemd is ben je ook een aantal minuten bezig om 'm weer zuiver te krijgen. En je moet al helemaal niet proberen om voor de grap eens van E naar Eb te gaan ofzo, al heb ik het af-en-toe-wisselen-van-stemming een andere gitaar gekocht :smile:

Izegrim
3 maart 2003, 12:40
Das, mooi want hij is al onderweg (hoerarrr). Ik ben echt benieuwd hoe die speult. Met die floyd zit het dan wel goed.