PDA

View Full Version : 4kanaals midi amp.



Nocki
2 juli 2008, 12:55
Hoi,

Ik ben op zoek naar het volgende:

4 kanaals amp. liefst een top


1 Clean. breed clean wat clean blijft.
2 Crunch. zeg maar clean met een randje.
3 OD. Zoals bv ACDC.
4 High gain. chugga chugga maar wel mooi voor soleren.

Deze kanalen moeten midi schakelbaar zijn.

Ik vond de egnater tourmaster fantastisch maar die is niet midi. is er een alternatief?
Stijl = veelzijdig

Ik kan een hele rits amps opnoemen die voldoen aan mn eisen behalve een het midi gedeelte!
alvast bedankt.

kokeleko
2 juli 2008, 12:58
De JVM 205H, geeft alles wat je wilt.

Lexvandoef
2 juli 2008, 13:00
Das geen 4-kanaals.

Je zou ook naar de Koch Supernova kunnen kijken. 5 kanaals, midi, superveelzijdig.

Edit: je hebt van Nobels geloof ik ook kastjes waarmee een non-midi amp midi kan schakelen, is dat niks?

ErikE
2 juli 2008, 13:06
Behalve 4 kanalen... Maar iets zeg me dat de TS de 410H niet hoog op zijn lijstje heeft staan (hoewel hij precies aan het verlanglijstje voldoet...)

kokeleko
2 juli 2008, 13:06
Das geen 4-kanaals.

Je zou ook naar de Koch Supernova kunnen kijken. 5 kanaals, midi, superveelzijdig.

Edit: je hebt van Nobels geloof ik ook kastjes waarmee een non-midi amp midi kan schakelen, is dat niks?


Dat is een twee kanaals met elk 3 modes en dubbele mastervolume, dus 12 kanaals. :-).

Lexvandoef
2 juli 2008, 13:09
Dat is een twee kanaals met elk 3 modes en dubbele mastervolume, dus 12 kanaals. :-).

Ja maar dat zijn geen kanalen he, alleen maar gainstage knoppen, telt niet echt vind ik ;)

Dan is mijn HOOK ook ineens een 12 kanaals amp, 3 kanalen, met boost + schakelbare fxloop/mastervolume ;)

WillemdaGuide
2 juli 2008, 13:11
Hoi Nocki,
Wellicht heb je er al aan gedacht maar is een simple midi-switcher niks dan, die Nobels ofzo en er zijn vast nog veel andere.

edit; oepsie optie was al genoemd zie ik....

skabouter
2 juli 2008, 13:11
Diezel VH4
Marshall JVM410
Koch Supernova
Engl Invader
Framus Dragon/Cobra (3 kanaals, maar wel A/B master, dus feitelijk 6 kanalen)
Rover preamp&poweramp (rack)

genoeg opties, maar wel een dure categorie..........

Metoshade
2 juli 2008, 13:16
Vergeet de ENGL Steve Morse Signature niet.

Die versterker heeft me heftig verbaasd! Lekker sounds in overvloed en niet dat typische ENGL-hoog dat voor mij altijd te klinisch klinkt.

skabouter
2 juli 2008, 13:17
ow, de Engl SE, die is ook midi toch?

Van Dattum
2 juli 2008, 14:14
H&K Switchblade 100w top. 4 kanaals, exact zoals Nocki vraagt en alle instellingen met MIDI op te slaan en op te roepen.

habberdoedas
2 juli 2008, 16:06
Helemaal mee eens de Switchblade van Hughes and Kettner. Lekker alles in een bak. Erg eenvoudig in te stellen, kind kan de was doen. Echt een aanrader Nocki

minoin
2 juli 2008, 16:08
Of de Trilogy, die heb ik, klinkt fantastisch! Maar Nocki kennende, zou ik eens naar de TriAmp (met optionele MIDI-switch module) kijken.

Maar wil je niet optioneel gaan, zou ik zeker de Brunetti 059 eens testen.

Iceman
2 juli 2008, 16:13
Diezel VH4, maar Nocki zal wel niet zo verstandig zijn.

Duvel
2 juli 2008, 16:31
Deze versterker heeft zowat elke optie die je kan inbeelden en al deze opties zijn dan ook nog eens via midi schakelbaar. Te verkrijgen in 6L6 en EL34 versie.
Heb zelf de 6L6 versie en ben er super tevreden mee.

HaroldA
2 juli 2008, 17:06
Egnater TOL IE4 4ch 19" preamp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108454) :cooler:

Nocki
2 juli 2008, 17:08
Egnater TOL IE4 4ch 19" preamp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108454) :cooler:

Ik heb de Egnater Tol100 top waar ik lyrisch over ben. Alleen high gain zou iets meer mogen zijn en clean iets vetter... Maar eigenlijk is deze amp gewoon 100% mijn amp.


ENGL
E670: ga ik proberen
Invader: ken ik. niet mijn cup of thea. niet mijn sounds.
Steve Morse: ga ik proberen
SE: ga ik proberen
Helaas ben ik totaal geen fan van het engl geluid... maar misschien dat er was tussen zit voor me.


H&K
Switchblade: is niet mijn geluid
Trilogy
Tri-am.
Ken ik allen niet. behalve de swichblade. ik vond het een vreselijke amp.

Marshall JVM410H
Dit zou een amp zijn die ht truucje zou kunnen doen voor me. niet super kwa sounds maar wel afdoende. ik was m vergeten dus bedankt voor deze tip[. erg voor de hand liggende amp maar had er helemaal niet aan gedacht...

Diezel VH4
Gaan we zeker proberen. Toen Diezel voor het eerst op de beurs stond in keulen was ik er erg over te spreken. Dit zou best een leuke amp kunnen zijn al vond ik m vooral goed in het high gain. in de rest vond ik m iets te compressed.... wie weet hoe dat nu is nu we een aantal jaar verder zijn...

Koch Super Nova.
Ik ken al;leen de oudere koch amps en was niet zo te spreken. maar deze ken ik niet dus gaan we zeker proberen.

Dragon. Vreselijk mooie amp maar net niet mijn voicing.

Rover
Het mag geen rack gear zijn...



Het rijtje om te proberen wordt dus:

ENGL
E670:
Steve Morse: SE:

H&K
Switchblade: is niet mijn geluid
Trilogy
Tri-am.
Ken ik allen niet. behalve de swichblade. ik vond het een vreselijke amp.

Marshall JVM410H
Dit zou een amp zijn die ht truucje zou kunnen doen voor me. niet super kwa sounds maar wel afdoende. ik was m vergeten dus bedankt voor deze tip[. erg voor de hand liggende amp maar had er helemaal niet aan gedacht...

Diezel VH4
Gaan we zeker proberen. Toen Diezel voor het eerst op de beurs stond in keulen was ik er erg over te spreken. Dit zou best een leuke amp kunnen zijn al vond ik m vooral goed in het high gain. in de rest vond ik m iets te compressed.... wie weet hoe dat nu is nu we een aantal jaar verder zijn...

Koch Super Nova.
Ik ken al;leen de oudere koch amps en was niet zo te spreken. maar deze ken ik niet dus gaan we zeker proberen.

Dragon. Vreselijk mooie amp maar net niet mijn voicing.

Rover
Het mag geen rack gear zijn...

minoin
2 juli 2008, 17:52
... En de Brunetti 059 ;)

Johannes
2 juli 2008, 19:04
Het blijft verwonderlijk :D....




Nu een nuttige bijdrage: Probeer ook es een Rivera Knucklehead, 3 kanalen met elk een boost, midi schakelbaar, ik vond m echt super. Waarom wil je trouwens een midi schakelbare amp?? daar bestaan toch switchers voor, op deze manier beperk je je keuze op een nadelige manier.
Het lijkt erop dat wat jij zoekt, simpelweg niet bestaat, zodra je het gevonden hebt, wil je namelijk alweer iets anders :S

Ik zou in jou geval een verzameling amps aanleggen. Op die manier zit er altijd iets bij wat op dat moment naar je zin is.

Edit:

Ik heb de Egnater Tol100 top waar ik lyrisch over ben. Alleen high gain zou iets meer mogen zijn en clean iets vetter... Maar eigenlijk is deze amp gewoon 100% mijn amp.


Als ie naar je zin is, hou m dan?! Of laat m lichtelijk modden om m 105% jou amp te laten worden.

Nocki
2 juli 2008, 19:42
Deze amp is voor erbij. De egnater toll100 blijft wel even.

Ik zal de amps eens gaan checken en kijken welke voor mij een goede is.

De vraag is vanwege een nieuw project wat er aan zit te komen. De amp gaat gebruikt worden naast de Egnater en Marshall sets...

Lexvandoef
2 juli 2008, 21:46
Hey Nocki, je zou een 2dehands Hook + midi switcher kunnen kopen. Voldoet perfect aan je eisen:
kanaal 1: clean
kanaal 2: crunchy, John Mayer achtig clean met een randje.
kanaal 3: hele stevige dikke overdrive
kanaal 3+boost: chugga chugga, niet super highgain, maar wel uperstevig en met een lp superlomp!

En dan een midiswitcher erbij, gegarandeerd dat je je TOL dan niet meer hoeft :satisfie:

vinni
3 juli 2008, 08:17
Nocki,


Ik heb nog geen ENKELE versterker gezien die niet met midi bestuurbaar te maken is.

Vinni

Dude
3 juli 2008, 08:24
Deze amp is voor erbij. De egnater toll100 blijft wel even.

Ik zal de amps eens gaan checken en kijken welke voor mij een goede is.

De vraag is vanwege een nieuw project wat er aan zit te komen. De amp gaat gebruikt worden naast de Egnater en Marshall sets...

geen kritiek hoor, maar voor een nieuw project een nieuwe amp ? heb je niet in je huidige set je eigen sound dan ? en dat is toch ook de sound die bij jou past en dus bruikbaar is ?

verder, marshall jvm !! 100% alle bruikbare sounds (zo lang je het maar niet clean wil)

Lexvandoef
3 juli 2008, 11:28
verder, marshall jvm !! 100% alle bruikbare sounds (zo lang je het maar niet clean wil)

Vind je hem clean niks dan?

kokeleko
3 juli 2008, 11:37
Vind je hem clean niks dan?

Ik heb er ook geen problemen mee met het clean, hangt en beetje van je pickups af.

Marc Oblivian
3 juli 2008, 12:28
geen kritiek hoor, maar voor een nieuw project een nieuwe amp ? heb je niet in je huidige set je eigen sound dan ? en dat is toch ook de sound die bij jou past en dus bruikbaar is ?

verder, marshall jvm !! 100% alle bruikbare sounds (zo lang je het maar niet clean wil)

Hmmmm...als hij het geld ervoor heeft. Lijkt mij ook wel leuk: af en toe een nieuw ampje erbij...houdt het spannend en afwisselend.
Hell...zit er aan te denken om ook wat voor naast mijn Powerball aan te schaffen. Blackmore/Peavey 6505/Carvin V3 ofzo:-)

Ontopic: ik zou voor de Diezel of Invader (100) gaan. Maar ja...testen dus.
Hou ons op de hoogte (mooi testreviewtje:-)

x.a.d
3 juli 2008, 15:06
Ontopic: ik zou voor de Diezel of Invader (100) gaan. Maar ja...testen dus.
Hou ons op de hoogte (mooi testreviewtje:-)

Zeker allebij tegekke versterkers !!. Mss dagje Jukebox om te stesten...
Jvm is ook leuk idd maar het clean is niet zo mooi.. en wel heeel veel keuze...beetje teveel mss.

Dude
3 juli 2008, 16:11
Vind je hem clean niks dan?


Ik heb er ook geen problemen mee met het clean, hangt en beetje van je pickups af.



mjah de pups in mn classic zijn wat te hot ja, heb al andere besteld. Maar hele mooie cleans krijg ik er niet uit iig.

Clean oranje kanaal is erg lekker (en clean), probleem is alleen dat ik de clean red meer gebruik voor rifjes en slagjes maar die is dus absoluut niet clean te krijgen, als ik dan vervolgens clean oranje wil gebruiken is het volume daarvan te laag (volume en gain gedeelt met red he...)

Lexvandoef
3 juli 2008, 16:14
mjah de pups in mn classic zijn wat te hot ja, heb al andere besteld. Maar hele mooie cleans krijg ik er niet uit iig.

Clean oranje kanaal is erg lekker (en clean), probleem is alleen dat ik de clean red meer gebruik voor rifjes en slagjes maar die is dus absoluut niet clean te krijgen, als ik dan vervolgens clean oranje wil gebruiken is het volume daarvan te laag (volume en gain gedeelt met red he...)

Kan je dan niet crunch green voor slagjes enzo gebruiken en dan clean helemaal clean gebruiken?

Dude
3 juli 2008, 20:05
ja... zou kunnen, maar de crunch crunch't zo lekker en de clean is zo lekker... smerig.

nee werkt prima zo ! dan maar wat minder cleane cleans hoor, fuck it !

Baker
3 juli 2008, 22:02
Jvm is ook leuk idd maar het clean is niet zo mooi.. en wel heeel veel keuze...beetje teveel mss.

Dit vind ik altijd zo'n onzin.
Je kunt toch gewoon die geluiden gebruiken die je mooi vindt...

Lexvandoef
3 juli 2008, 22:35
ja... zou kunnen, maar de crunch crunch't zo lekker en de clean is zo lekker... smerig.

nee werkt prima zo ! dan maar wat minder cleane cleans hoor, fuck it !

hey tis jouw versterker en jouw sound he ;)

Misery Signals
4 juli 2008, 12:33
Nocki,


Ik heb nog geen ENKELE versterker gezien die niet met midi bestuurbaar te maken is.

Vinni
Beter kijken dan, want met een niet-omgebouwde Marshall DSL gaat het al niet :)

MS

Lexvandoef
4 juli 2008, 12:38
Beter kijken dan, want met een niet-omgebouwde Marshall DSL gaat het al niet :)

MS

Kan je daar niet van clean naar lead schakelen met een footswitch? Dan kan je dat dus ook midi schakelbaar maken met een doossie.

Misery Signals
4 juli 2008, 13:08
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=1853

Dit doossie doet het alvast niet, en is het prototype van een midi switcher.

"Met dit handige apparaatje is het mogelijk om tot wel 4 analoge schakelfuncties
via MIDI te uit tev voeren. Denk hierbij bijv. aan kanaal omschakeling,
reverb schakeling, boost functie, licht aparatuur, de koelkast, enz. enz.
Zeer eenvoudig te programeren!

Let op! Functioneert niet met de Marshall DSL Serie!

Voor meer details kijk op: www.nobels.com"

Er is geloof ik op Offstage ooit een topic geweest over een DSL dat niet midi te schakelen viel. Die heeft een interne schakelstructuur dat je van kanaal kan switchen maar ook dat je per kanaal nog eens van geluid kan switchen (niet-schakelbaar). Schijnbaar valt deze schakeling niet te rijmen met midi switchers.

MS

minoin
4 juli 2008, 18:14
http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?products_id=1853

Dit doossie doet het alvast niet, en is het prototype van een midi switcher.

"Met dit handige apparaatje is het mogelijk om tot wel 4 analoge schakelfuncties
via MIDI te uit tev voeren. Denk hierbij bijv. aan kanaal omschakeling,
reverb schakeling, boost functie, licht aparatuur, de koelkast, enz. enz.
Zeer eenvoudig te programeren!

Let op! Functioneert niet met de Marshall DSL Serie!

Voor meer details kijk op: www.nobels.com"

Er is geloof ik op Offstage ooit een topic geweest over een DSL dat niet midi te schakelen viel. Die heeft een interne schakelstructuur dat je van kanaal kan switchen maar ook dat je per kanaal nog eens van geluid kan switchen (niet-schakelbaar). Schijnbaar valt deze schakeling niet te rijmen met midi switchers.

MS

+1, forummer Magic Bean heeft lang een DSL gehad en inderdaad moeite met schakelen. Hij heeft de Nobels MIDI-switcher geprobeert, relays van de G-major, niets hielp... Gewoon ouwewets pedaaltrappen met een DSL!

Lexvandoef
4 juli 2008, 18:16
Oh oke, wist ik niet. Dacht dat die Nobels het klakkeloos bij elke footswitchable dinges zou doen.

Bernd Veenema
4 juli 2008, 19:15
Ik heb vandaag even met de nieuwe Engl SE 670 (met EL34 eindtrap) mogen spelen in de winkel waar ik werk. Is zeker een erg mooie versterker. Ik zou hem zeker testen. Persoonlijk vind ik het aantal opties een beetje overdreven. In de handleiding staat een foto van het frontpaneel en het achterpaneel met de uitleg van de jacks, knoppen en switches. Het zijn in totaal 94 (!) jacks, switches en potmeters, ongelofelijk!

vinni
4 juli 2008, 22:46
Beter kijken dan, want met een niet-omgebouwde Marshall DSL gaat het al niet :)

MS

Weer wat geleerd......wel een heel bijzondere versterker dan!

Op een duits forum stond trouwens een topic van 1 van de ontwikkelaars van de MS-4. Hij zegt bezig te zijn met een opvolger die wel met hogere schakelstroom kan omgaan.
Afwachten dus!

Moah.....heb toch geen DSL of zo...

Vinni

Misery Signals
4 juli 2008, 23:35
Ik heb een MS4 op mijn Bogner Uberschall zitten en eentje op mijn Soldano SLO100. Beide schakelen kanaal en fx loop. Bij de Soldano is de Slave Out jack wel omgebouwd naar een ingang voor de fx loop te schakelen.
Superhandige dingetjes.

MS