PDA

View Full Version : live opname eigen nummer



pannekoek
1 juli 2008, 23:34
hey mensen een tijdje geleden heb ik een filmpje gepost van een eigen nummer,

hierbij van hetzelfde optreden dus weer een filmpje:

http://nl.youtube.com/watch?v=Tgm2ssZzwq4&feature=user

t is een beetje slechte kwaliteit (maar met een goede koptelefoon of boxjes is alle wel een beetje redelijk te horen)

het nummer het dus prison of consciousness.

wij zouden dus graag willen weten wat jullie van het nummer vinden :) kritiek is welkom :)

mijn gitaar solo klinkt echt belabberd op de video! het lijkt wel alsof mijn gitaar veel lager staat maar dat kwam door me wah die haperde *er lag een kabel tussen hahaha! dus hij bleef zo een lage wuah* geven en ik kon m dus niet bewegen XD.


groeten, stephan en tears of deception

MichaelSS
2 juli 2008, 12:21
Had het filmpje al eerder beluisterd. Die solo klinkt echt brak inderdaad.

Voor de rest vind ik het wel leuk. Ik heb alleen het gevoel dat de drummer er boven uit probeert te komen met z'n gemep op die trommels.

Tho
2 juli 2008, 16:35
ja ik! Ik heb wat te zeiken! :D

Die zanger.. dat vind ik een drama. Niet qua vocalen want daar kan ik met deze kwaliteit niet over oordelen, maar een stage-act houdt niet in dat je even headbanged in de bruggetjes. Hij heeft totaal geen houding

pannekoek
2 juli 2008, 16:53
ja ik! Ik heb wat te zeiken! :D

Die zanger.. dat vind ik een drama. Niet qua vocalen want daar kan ik met deze kwaliteit niet over oordelen, maar een stage-act houdt niet in dat je even headbanged in de bruggetjes. Hij heeft totaal geen houding


ye je hebt helemaal gelijk, t was onze eerste optreden en nogal podium vrees :) daar moeten we echt aan gaan werken


@michael - haha die solo klinkt idd zoooo slecht haha, voortaan gebruik ik geen wah of ik ruim me kabels wel ff fatsoenlijk op :satisfie: leuke podium blunder ><

Gert-Jan
2 juli 2008, 17:15
mijn gitaar solo klinkt echt belabberd op de video! het lijkt wel alsof mijn gitaar veel lager staat maar dat kwam door me wah die haperde *er lag een kabel tussen hahaha! dus hij bleef zo een lage wuah* geven en ik kon m dus niet bewegen XD.


groeten, stephan en tears of deception

Nou als de kabel er niet tussen had gelegen had het ook nergens naar geklonken.

Tho
2 juli 2008, 18:11
ye je hebt helemaal gelijk, t was onze eerste optreden en nogal podium vrees :) daar moeten we echt aan gaan werken

aah okey dan is het vrij logisch. Gewoon keihard rocken in de oefenruimte en doe op het podium wat je in de oefenruimte ook doet. Als je dat in je achterhoofd houdt komt het wel goed

pannekoek
2 juli 2008, 18:14
aah okey dan is het vrij logisch. Gewoon keihard rocken in de oefenruimte en doe op het podium wat je in de oefenruimte ook doet. Als je dat in je achterhoofd houdt komt het wel goed
ja dat hadden we elkaar wel beloofd ja :Z in de oefenruimte gaat t er vaak headbangend aan toe :hippie:

en toen stonden we daar op t podium *shit toch wel veel mensen eigenlijk* :satisfie:

ZonderZout
3 juli 2008, 12:07
ja dat hadden we elkaar wel beloofd ja :Z in de oefenruimte gaat t er vaak headbangend aan toe :hippie:

en toen stonden we daar op t podium *shit toch wel veel mensen eigenlijk* :satisfie:

Hahahaha, heel herkenbaar! :)
De zanger straalt inderdaad pure onzekerheid uit, wat voor publiek ongemakkelijk / gênant is om naar te kijken. Met die onzekerheid komen z'n vocalen ook heel aarzelend over en zijn daarmee niet heel zuiver.

Het belangrijkste van een podium act is dat je laat zien dat je het naar je zin hebt, dat je lol maakt met de band en met het publiek. Heb schijt aan wat negatievelingen zouden kunnen denken en leef je uit/in! Als houvast kun je beginnen met van te voren in de oefenruimte een act te bedenken, dan weet iedereen wat 'ie moet doen. En dat zal vanzelf dan door evolueren naar een goeie podiumpresentatie met veel spontane acties!

Jammer dat het geluid zo slecht is, want ik hoor nou niet echt wat er allemaal gebeurt in het nummer. Het komt een beetje cliché over. Wellicht dat er hele coole dingen in zitten, maar dat was zo niet direct te horen.