PDA

View Full Version : Gezocht: Drummer voor metalband Deified



Thundermane
1 juli 2008, 23:11
Beste drummer,

Metalcore band Deified zoekt nog steeds een drummer.
Maar omdat je als drummer waarschijnlijk wel informatie wilt over je toekomstige band zal ik hier mee beginnen.

De band maakt met name Metalcore, dus wat houd dit in?
We spelen muziek in stijl van Lamb of God tot Arch Enemy, tot Behemoth, tot Metallica.

Wat houd de band muziektechnisch in?
Om te beginnen is de insteek van de band, dat we met z`n allen muzikaal groeiën.
Op dit moment zijn we vooral bezig met melodische metal in de richting van Lamb of God.
We willen ook spelen met ritme richting Meshuggah en daar hebben we dus met name een drummer voor nodig!
Ook klinkt onze muziek van harmonisch als Arch Enemy tot vuil en gemeen zoals Deicide, daaruit kun je concluderen dat sfeer en passie ook belangrijk is in de muziek van deze band.
Daarbij komt dat we ons allemaal zoveel mogelijk willen uitleven op wat we hebben geleerd en wat we leren in de band zelf, het is dan ook belangrijk dat je openstaat om nieuwe dingen te leren en indien nodig, of uberhaubt mogelijk, ons zelf wat te leren.

Dus wie zijn wij?
Op dit moment is de band bezet met lead/rythm gitarist Mervyn, lead/rythm gitarist (ik) Michiel, bassist Stefan, bassist Kevin en (potentiële) zanger Danni en geen drummer, (misschien jij?).

Wat hebben wij te bieden?
Een groep mensen die creatief, gepassioneerd en getalenteerd te werk gaat.
We staan absoluut zeer open voor feedback binnen de band, beide op het muzikale gebied en persoonlijk gebied.
Het is belangrijk om sociale vaardigheden te hebben binnen te band, er is ervaren dat het niet goed gaat met de band als het persoonlijk niet goed gaat.
Je leert ons uiteraard beter kennen wanneer je ons ontmoet.
Daarnaast hebben we ook al wat muziek geschreven dus het word waarschijnlijk redelijk makkelijk om in te spelen.
Echter hebben we nog geen vaste oefenruimte gezien er zonder drummer de nood nog niet was.
De bedoeling is wel degelijk dat we gaan optreden, albums maken, en wellicht bekend worden.
Qua muziekteksten willen wij ons, inplaats van positief of negatief op een onderwerp te kijken, objectief te richten op de onderwerpen van onze muziek.
Dit met name omdat we het toch al niet eens kunnen worden, maar muzikaal wel op één lijn zitten.

Wat word er van jou verwacht?
Je bent iemand die de tijd heeft, kan vrijmaken, of op zijn minst de band als redelijk hoge prioriteit kan zetten.
Je bent 16 tot 29 jaar oud, de leeftijd maakt niet veel uit zolang je maar menthaal en muzikaal redelijk op het zelfde niveau als ons zit.
Je hebt minstens een jaar drumervaring, al moet je dan wel heel getalenteerd zijn willen we je dan al aannemen.
Te goed zal je nooit zijn :)
Je woont in Wijk bij Duurstede of kan hier binnen een uur komen, zolang waar je woont maar geen probleem hoeft te vormen.
Je kan je gedragen maar je hebt wel een mening, of we het met je eens zijn is een ander verhaal ;)

Hoe kwamen wij op de naam Deified?
Letterlijk betekent het maken van een god of verheven worden tot status van god.
Al moeten de credits gaan naar bassist Stefan, hij kwam immers met de naam.

Waarom twee bassisten?
1 Het zijn twee goede vrienden.
2 Zal zorgen voor dikke sound.
3 Is experimenteel.

Deified is een relatief jonge band, in twee opzichten, het is bezet met mensen van 17, 18 en 19 en de band is in 2007 begonnen vanuit het initiatief van Michiel en Mervyn.
Hoe eerder je binnen de band komt, hoe beter, voor jou en ons!
Met name omdat ons repertoire nog redelijk klein is.
Check onze sites voor demo's van ons werk: http://www.myspace.com/deifiedmetal
http://deified.hyves.nl/
http://vampirefreaks.com/DeifieD-Metal
De drums onder de nummers zijn allemaal midi van guitarpro, vanwege het feit dat we nog geen echte drummer hebben.
Excuses als de sites niet up to date zijn wat betreft bandbezetting.

Als je geïnterreseerd bent, wees dan absoluut niet bang, ook al zijn we deels gothic!
Mail naar gitarist Michiel, thundermane@hotmail.com of bel 06-18088698

JimiDylan
4 juli 2008, 10:28
Goeie ad, dat wel, maar ik moet even reageren op de naam.....















:seriousf: :seriousf: :seriousf:

Thundermane
4 juli 2008, 10:50
Huh, wat is er zo grappig aan? o.O
Dan wil ik het weten ook!

TAURUS
4 juli 2008, 20:12
Het is zeker een goede naam! Leuk dat het beide kanten op gelezen kan worden. :)

Thundermane
5 juli 2008, 13:34
Het is zeker een goede naam! Leuk dat het beide kanten op gelezen kan worden. :)
Veel metallogo's zijn symmetrisch gemaakt.
Als dat het beste punt is van onze logo dan ben ik niet blij xD
Het gaat eerder om de betekenis...
Maar daar gaat het niet om, we moeten een drummer hebben!!!!!!
dus hierbij, BUMP!

Reel Big Fish
6 juli 2008, 11:01
www.drummersbank.nl

Veel succes!

JimiDylan
7 juli 2008, 00:25
Ik duidde eigenlijk meer op de Deicide, kinda best wel rip-off :satisfie:

Thundermane
7 juli 2008, 16:57
Ik duidde eigenlijk meer op de Deicide, kinda best wel rip-off :satisfie:
haha ok.
Nouja onze muziek lijkt behoorlijk weinig tot niks op Deicide dus :)
Maar je moet het wel snappen natuurlijk, het is nou eenmaal een gebruikswoordje.
Deity betekent goddelijkheid of een goddelijke.
Deicide staat voor het vermoorden van een god.
en Deified betekent dus dat iemand vergoddelijkt is.
We zijn ook echt niet op de naam gekomen omdat Deicide al bestond.
Sterker nog ergens anders in de wereld heet er al een band Deified, maar daar zijn we ook pas later achtergekomen, en die band heeft er geen copyright op omdat ze toch niet bekend zijn :p

Zo heb je minstens 10 bands in de wereld die Life heten.

JimiDylan
7 juli 2008, 18:02
haha ok.
Nouja onze muziek lijkt behoorlijk weinig tot niks op Deicide dus :)
Maar je moet het wel snappen natuurlijk, het is nou eenmaal een gebruikswoordje.
Deity betekent goddelijkheid of een goddelijke.
Deicide staat voor het vermoorden van een god.
en Deified betekent dus dat iemand vergoddelijkt is.
We zijn ook echt niet op de naam gekomen omdat Deicide al bestond.
Sterker nog ergens anders in de wereld heet er al een band Deified, maar daar zijn we ook pas later achtergekomen, en die band heeft er geen copyright op omdat ze toch niet bekend zijn :p

Zo heb je minstens 10 bands in de wereld die Life heten.
Mijn band heeft daar echt geen last van: The Realms :D Maaruhm, veel succes anyway met de zoektocht ;)

Thundermane
7 juli 2008, 18:54
Mijn band heeft daar echt geen last van: The Realms :D Maaruhm, veel succes anyway met de zoektocht ;)
Thx!
En hierbij PLOINK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
we zoeken nog steeds een drummer.

Thundermane
12 juli 2008, 11:22
En ja we zoeken nog steeds een drummer... BUMP!

Thundermane
22 juli 2008, 12:39
Ik herhaal BUMP!!!
we zoeken in feite nog steeds een drummer.
Onder hand hebben we wel iemand die er in wil komen als drummer als we binnekort geen drummer hebben.
Deze drummer is niet precies wat wij zoeken, en hij was ook niet persé opzoek naar een band als het onze, dus snel zijn!