PDA

View Full Version : Nieuw strat halsje?



hezz
1 juli 2008, 22:59
Korte vraagjes, ik wil over een tijdje misschien een nieuw halsje op mn cheapostratje zetten en daar heb ik tot nu toe eigenlijk nog geen ervaring mee.

1) Passen alle strat-halzen wel op elke strat, zijn er geen onderlinge verschillen in de breedte e.d.?

2) Wanneer je een hals zoals deze (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_38_39&products_id=1266) besteld, is al het hout nog intact in de zin van zitten er geen gaten in voor het bevestigen aan de neckpocket? Lijkt me dat dit wel eens voor irritaties kan zorgen als het allemaal net niet uit lijnt.

3) Nog iets over de hals hierboven gelinkt, het zou een D-Shape zijn. Nou weet ik niet zeker of dit voor mij lekker in de hand zal liggen, aziatische handjes enzo. Welke huidige strat-modellen hebben een D-shape? Dan zou ik die even kunnen uitproberen. Zijn er hier mensen met kleine handen die ervaringen hebben met D-shape halzen?

4) Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

G.G.
2 juli 2008, 07:31
Hals is 56 mm bij de neckpockket, dus meet even je eigen neckpociket op. Die nieuwe halzen zijn nooit geboord, dus uitlijnen komt wel goed. Ik heb ook geen grote handen, maar speel altijd op dikke halzen, en vind het erg comfortabel. Bovendien kan je altijd wat wegschuren.

hezz
2 juli 2008, 23:30
Dankje GG! Zal het binnenkort eventjes opmeten.

jimihattricks
3 juli 2008, 10:05
wat ik net zo belangrijk vind als de shape (D, C, V) is de dikte van de hals.. ik kan overweg met zowel D, C als V, maar niet als ze te plat zijn.. ik denk echter dat dit soort halzen geen wizard-profiel hebben, dus dat komt wel goed denk ik (tenzij je juist een hele platte hals wil natuurlijk)

hezz
3 juli 2008, 12:29
wat ik net zo belangrijk vind als de shape (D, C, V) is de dikte van de hals.. ik kan overweg met zowel D, C als V, maar niet als ze te plat zijn.. ik denk echter dat dit soort halzen geen wizard-profiel hebben, dus dat komt wel goed denk ik (tenzij je juist een hele platte hals wil natuurlijk)

Plat, as in weinig afstand tussen de twee uitersten van de voor en achterkant? Als ik het correct heb, zijn wizard's de type halzen van Ibanez die je op hun 'metal-esque' gitaren ziet? Volgens mij heb ik dan liever wat meer bolling.