PDA

View Full Version : mini amp voor derbij



ben79
1 juli 2008, 21:14
ik ben net begonnen met pedalen maken en nu wil ik een klein versterkertje om thuis wat te pedalen te testen en wat te oefenen.
ik verwacht niet de sound van men mesa, en men fx haal ik wel uit de pedalen.
wat kan ik best kopen, en ja ik heb de zoekfunctie al gebruikt.

ik ben aan het twijfelen tussen buizen, hoewel ik het op 10db ofzo wat overkill vind en transistor.
wat ik wel wil is een lekkere vintage look:
wat ik al gezien heb en tussen aan het kiezen ben (andere tips natuurlijk ookwelkom)

Fender champion600
Epi valve jr

vox pathfinder10
orange crush10
behringer fiebird GX108

pannekoek
1 juli 2008, 21:47
fender blues jr?

Wiellem
1 juli 2008, 22:03
Vox DA5 goedkoop en toch een lekker geluid met maar 5 watt

Bernd Veenema
1 juli 2008, 22:39
Ik heb de Blackheart Little Giant en die is super! Ik gebruik hem met mijn 2x12 OS cab en die combinatie is geweldig. Het komt zelfs een klein beetje in de buurt van een John Mayer sound icm mijn Haar Strat! (No kiddin')

x.a.d
2 juli 2008, 10:20
Fender blues junior....!! En ik zou nooit voor de behringer gaan !

Jimwoud
2 juli 2008, 10:23
Fender blues junior....!! En ik zou nooit voor de behringer gaan !
Lijkt mij een beetje dure versterker voor zijn toepassing. Maar misschien is het wel handig als TS een budget erbij zet?

x.a.d
2 juli 2008, 10:30
Hmm, ja idd.....Maar omdat het eerder was gezegt...
Als het echt goedkoop moet zijn is de epiphone ook zeker niet slecht voor 100zoveel....

peter_heijnen
2 juli 2008, 11:32
Als het echt goedkoop moet zijn....
Harley benton.

ben79
2 juli 2008, 12:25
prijsklasse is dus in de richting van de modellen die ik opnoemde.
het moet gewoon dienen als test ampje voor de pedalen die ik in mekaar ga knutselen en om thuis wat te spelen..
overdrive en al de effecten haal ik uit pedalen, dus dat moet er allemaal niet opzitten..
het moet gewoon voldoende volume geven om thuis wat te spelen in de woonkamer en niet direct beginnen te oversturen..
vintage look wil ik wel.
Het is de bedoeling dat ik de pedalen test en later gebruik op men mesa roadster.. daarom dacht ik aan evt een lampenversterkertje..
aan de andere kant gaat een kleine lampenversterekr misschien sneller oversturen en klopt het ook weer niet..
Dus misschien toch maar een transistor..wat ook weer een pak budgetvriendelijker is en waarschijnlijk goed genoeg..