PDA

View Full Version : Pod aansluiten op buizenbak?



Aspa123
24 februari 2003, 13:33
Iemand ervaring hiermee? Of kan ik toch maar beter mn Metalzone pedaaltje gebruiken?

Phyrexian
24 februari 2003, 13:55
Tuurlijk kan dit... gewoon in de effects-loop. Eventueel in tussen gitaar en amp... give it a try, normaal gezien klinkt het wel goed (afhankelijk van gitaar en amp uiteraard).

Aspa123
24 februari 2003, 14:08
Jamaar is dat dan niet dubbel op? Want de POD emuleert al een versterker (+effect), zou dat niet de amp oversturen?

Phyrexian
24 februari 2003, 14:31
Lees ook eens je handleiding van je POD! :grin:
Daarin staat perfect beschreven hoe je een POD aansluit op een combo. Zo staat er o.a. hoe je je clean kanaal instelt zodat de POD het best klinkt...

strattie
24 februari 2003, 16:33
duuuuhhh je heb zo'n knoppie op je pod waarmee je kan kiezen tussen amp en direct ofzo en daarmee moethet wel lukke

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 22:40
als je je pod aansluit op de FX return van de versterker, wordt de voorversterker van die buizenbak niet meer gebruikt

dan heb je dus gewoon 1 voorversterker, die van je POD welteverstaan

TheCurtainJesse
25 februari 2003, 11:03
hopen dat je pod het uithoud

Phyrexian
25 februari 2003, 12:43
Op 2003-02-25 11:03, schreef TheCurtainJesse:
hopen dat je pod het uithoud


Why the hell zou een POD dat niet uithouden? Ze zijn er zelfs voor gemaakt!!!

TheCurtainJesse
26 februari 2003, 11:21
okok waarschijnlijk houd hij het wel uit.. ik heb wel vertrouwen in line6.. maar toch als je net ff met je versterker en je pod piekt.. dan hopen dat hij het uithoudt..

Phyrexian
27 februari 2003, 09:59
Ik heb gisterenavond samen met een vriend wat gitaren en amps zitten testen in ons repetitiekot.

Fender Telecaster, Fender Stratocaster en een Gibson Les Paul Standard (allemaal minimum 15 jaar oud). Alles op een JCM900 4100 met een JCM900 1960a 4x12 cabinet... alles klonk goed, behalve de telecaster, die klonk super. Alles klonk uiteraard very hardrock door die JCM900; de treble moest vaak ver toegedraaid worden om niet te scherpe geluiden te krijgen...

enfin, daarna hebben we een pod gebruikt als preamp... en ik geef met schaamte toe dat ik het nergens naar vond klinken, allemaal dun, digitaal, 'uit een doosje', iel, ... noem maar op...
kgeef dit niet graag toe, maar voor live gebruik samen met een lampenversterker lijkt me een POD niet ideaal.
Ik heb niks tegen digitale versterking, maar ik denk dat er betere resultaten gehaald worden in samenwerking met transistoramps....

btw... ik heb een POD Pro gehad, maar terug verkocht, ik gebruikte die met een marshall valvestate poweramp en het geluid was mega. dit zeg ik er bij om toch te tonen dat ik ook wel van digitaal hou...
die POD pro is dan de deur uitgegaan omdat ik het allemaal een beetje te veel van het goede vond om live te spelen in een metal/rockband... veel te veel knoppen en afstellingen... all i wanted to do was: plug in and rock!!!!!! :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-02-27 10:01 ]</font>