PDA

View Full Version : Boss RC2 in de FX Loop



BJA
1 juli 2008, 19:45
Hey,

Ik ben momenteel in het bezit van een Boss RC2 loop station maar ik zit met een vraag. Wanneer ik de pedaal gewoon tussen de gitaar en de amp hang dan is dan klinkt alles normaal. Helaas, als ik stukken clean speel en deze dan loop...is het niet mogelijk om er met bijvoorbeeld distortion over te spelen. Het cleane signaal zal dan ook distorted klinken.

Nu, om dit op te lossen, leek het me toch mogelijk om de RC2 in de FX Loop te plaatsen, niet?

De amp die ik gebruik is een Hughes & Kettner MK1.

GITAAR >> AMP >> SEND OUT >> INPUT RC2 >> OUTPUT RC2 >> SEND IN

Helaas krijg ik met deze opstelling maar heel zachtjes iets te horen en erg modderig. Ik doe heel waarschijnlijk iets mis maar wat?

Dit is de achterkant van de amp:
http://images.craigslist.org/01010401151301160420080622cdde5efed564dca6a3004a4a .jpg

Er zitten ook nog PREAMP OUT/POWERAMP IN aansluitingen op, kan ik deze hier misschien voor gebruiken?

Alvast bedankt voor enig inzicht!

arjanb01
1 juli 2008, 21:31
Ik zou het inderdaad proberen dit apparaat in je loop te hangen. Maar ik denk dat bij deze amp de pre-amp in, en pre-amp out als effect loop te gebruiken.
Wat ik weet is dat de fender hot rod deville deze 2 ingangen ook had en daar kon je ook effecten op aansluiten zodanig dat je een effectloop kon creeeren.

Gewoon ff checken, je kan niks kapot maken dus ff testen zou ik zeggen !

Succes !

BJA
2 juli 2008, 12:39
Thanks, het bleek inderdaad dat ik de preamp en poweramp moest gebruiken.

skabouter
2 juli 2008, 13:20
ik heb de RC2 ook en je moet hem idd in de loop plaatsen, anders valt er bijna niet mee te werken! Ook de drumssounds worden distorted als je hem voor de preamp plaatst en overdrive gebruikt.......

dus gitaar---preamp---RC2---poweramp---cab