PDA

View Full Version : Ik heb mijn eerste buizenamp :)



rock 'n roll
1 juli 2008, 15:30
Eindelijk een nieuwe versterker, dank iedereen voor de tips en hulp.
En in het bijzonder Mr. Fingers voor de tip om eens bij mike's music store te gaan kijken.

Het is een hughes & kettner edition tube 20th anniversary geworden. Stond in promotie voor €510.

http://i87.photobucket.com/albums/k160/denikke/IMG_4331.jpg

Ik zal mijn best om een review te schrijven het is wel mijn eerste keer en eerste echt serieuze amp dus heb niet echt veel om te vergeliken.

- Clean en lead kanaal
- 3 bands EQ voor beide kanalen
- Reverb
- 2x 12AX7
- 2x EL84

Niet al teveel toeters en bellen maar echt geweldig geluid.

- Het clean kanaal klinkt clean genoeg voor mij, heb niet veel ervaring dus kan niet echt vergelijken. Maar ik kan er leuke dingen op spelen van dingen als one en nothing else matters tot een clean bluesriffje. Heb het volume nog niet echt kunnen opdrijven om te zien hoe hij op hoog volume presteert. Maar morgen ben ik alleen thuis dus.

- Het lead kanaal, met gain en mastervolume. Met superveel gain blijft niet echt zuiver op mijn brughumbucker maar met single coils lukt het aardig. Maar met zoveel gain speel ik toch nooit dus eigenlijk geen enkel probleem.
Hier krijg je bijna alle sounds van ACDC over power chords als bro hymn tot een echt vies blues rythm geluid. Echte vintage rock dus.

- De reverb vind ik persoonlijk heel mooi, alhoewel ik niets heb ter vergelijking.

Het enige nadeel is dat als de amp aan of uitgezet word en hij op het lead kanaal staat er een luide knal volgt. Maarjah gewoon op clean kanaal zetten is geen probleem.

Kort samengengevat ik ben een heel blij gitarist nu!

En nu ga ik spelen :gitarist:

Lexvandoef
1 juli 2008, 15:41
Gefeliciteerd, super leuk om nu eens naar buizen over te gaan :)

rock 'n roll
1 juli 2008, 16:01
Nooit gesnapt dat iedereen zo deed over buizen maar nu ik er zelf ook over speel merk ik het verschil echt wel. Zelfs mijn schelle en iele brughum klinkt nog altijd schel en iel maar met een heel warm randje eraan echt een geweldig geluid waar ik nog veel mee ga expirimenteren. Ben toch blij dat ik het advies hier gevolgd heb en voor een buizenamp ben gegaan :)

Jimwoud
1 juli 2008, 16:32
Heb er wel eens over gespeeld en is echt een tof ding. Heb er nog naar gezocht om te kopen, maar heb ik toch maar niet gedaan omdat ik al genoeg troep heb.

Wat je zegt als je de gain vol open gooit wordt hij wat modderig inderdaad, denk als je de gain wat terug draait en er een cleanbooster voor zet dat je dan wel wat meer gain krijgt en toch goed klinkt.

Succes ermee!!

Liquid_Metal
1 juli 2008, 17:08
gefeliciteerd met deze mooie aankoop! :D
Zelf ben ik ook absoluut buizenfan en omdat ik op dit moment nog transistor speel ben ik aant rondkijken voor een mooie buizenversterker. Voor mij wel een maatje groter, wellicht wordt het een stack :D.
Veel plezier met je amp en zet m lekker hard; dan komt het geluid nog beter uit ;)

Nicolaas
1 juli 2008, 18:55
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd, ik ben zelf ook hard aan het sparen. Na de Zomer hoop dan eindelijk een Diezel Einstein te kunnen kopen :cooler:

En dan weg met die gekke Fender Frontman.

Veel speel plezier!

gitaarfan
1 juli 2008, 19:52
heb net zo'n klote Frontman de deur uit gedaan vandaag (FM210R), maar de nieuwe versterker stond al in bestelling. Alleen ff wachten wanneer ie aan komt uit engeland. Ben nu dus ff versterkerloos, maar over een tijdje staat hier een JVM410H met een K&E 2x12V30 (die er donderdag is als het goed is:))

Oh ja, en gefeliciteerd met de nieuwe amp natuurlijk, ziet er top uit!

Geoffrey
1 juli 2008, 19:56
Proficiat met je nieuwe aankoop!!!
Het is dan wel geen Valveking geworden ;) maar aan deze zal je ook zeker en vast plezier beleven.

Ook leuk is dat je een revieuw geschreven hebt!!!

Succes er mee..

rock 'n roll
1 juli 2008, 20:36
Bedankt voor de reacties iedereen, ik ben echt zo blij met men nieuwe beest.
Denk dat ik nog nooit zoveel gespeeld heb op één dag :blast: .

x.a.d
2 juli 2008, 10:22
:D proficiat met je amp...En leuk om te zien dat dat het gitaarspelen zo motiveert :D. Veel succes er mee !!

Rormo
2 juli 2008, 11:53
congrats! Een mooi beestje. Je hebt goed naar ons geluisterd :) ;)

dunnoaname
2 juli 2008, 17:56
Chill ding, ik heb er ook zo een, mijn main-amp. Presteert ook uitstekend op hoog volume, al kom ik eigenlijk nooit over de helft of net iets meer.