PDA

View Full Version : Review Trace Eliot Supertramp (green Tolex)



Heibel
1 juli 2008, 09:44
Na een lange zoektocht eindelijk de amp gevonden die ik zocht..Combo, crunch, boostfunctie, "tube-like". Een korte review over deze onbekende amp..
De supertramp is de opvolger van de tramp (40w, maar voor de rest identiek), met een prettige Celestion G12T-60 speaker. 80 watt, 2 kanaals, met keuze uit twee drive instellingen en een boost in de drivesectie, master volume en presence. Oh ja, transistor...

De Supertramp heeft een rijk& diep klinkend cleankanaal, waar ook een goede crunch uit is te halen. Met een stratje zijn lekker sprankelende slagpartijen mogelijk en zelfs op de brug klinkt 'ie nooit dun of schel.
Het drivekanaal biedt veel verschillende geluidsmogelijkheden. Met name met de gain niet helemaal open, komt je een warme "buizenachtige" sound tegemoet, die doet denken aan Marshall..De boost werk perfect en is een zeer grote bonus..

Deze amp is echt aan te raden voor gitaristen die een praktische amp zoeken met voldoende power voor gigs. Geen gezeik met buizen en geen hond in het publiek die het verschil hoort. Als je in de markt bent voor een Sessionette 75, Randall 75, Tech 21, Peavey Bandit, of vergelijkbare SS- amps, kijk dan ook eens voor de TE Supertramp. Veel mogelijkheden, volwassen sound, praktisch en ziet er nog cool uit ook.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMOFASM8.jpg

beruk
1 juli 2008, 13:48
Gefeliciteerd!
Zelf een tijdje een velocette te leen gehad.
Dit is ook een hele goede amp.
M.i een ondergewaardeerd merk in gitaristenland, basgitaristen kennen Trace Elliott beter, zie ze veel op podia staan.

the sure thing
1 juli 2008, 15:36
Het blad "gitarist" had hem destijds ook uitgebreid getest en kwamen ook tot een goed oordeel. Wt heb je er voor betaald?

Heibel
1 juli 2008, 17:05
@beruk: absoluut ondergewaardeerd, maar heel degelijk en veel aandacht voor de kwaliteit van gebruikte materialen. Op de achterkant staat zelfs de typeaanduiding en serienummer met de hand geschreven! Geeft toch een gevoel van vertrouwen en een uniek product..
@The shure Thing: Ik meen mij dat ook te herinneren, leuk als ik die nog 'ns ergens kan opsnorren..denk niet dat ze zich daar vergist hebben..Uiteraard gaat het je niets aan wat ik ervoor betaald heb :stop: Maar kan je zeggen dat een Marshall 8080, Peavey Bandit, Sessionette 75 etc. op MP voor hetzelfde weggaan..

Ben er erg blij mee, ik kan alleen nergens een manual vinden omdat men het bij Trace Elliot niet nodig achtte deze online te zetten. Deze Supertramps zijn maar twee jaar gebouwd van '95- '96. Alleen van de opvolger (met buis in de voorversterker) hebben ze dat gedaan...dus..heeft iemand thuis toevallig 'n manual liggen van de (oude) supertramp?