PDA

View Full Version : John 5 Telecaster collectie



idno
1 juli 2008, 08:45
Leuk filmpje op guitarworld met de collectie van John 5 (ex. Marilyn Manson, nu Rob Zomie)
http://www.guitarworld.com/article/john5_gear_tour
(http://www.guitarworld.com/article/john5_gear_tour)

indrukwekkend!

RobertoL
1 juli 2008, 09:23
Indrukwekkend? hij speelt nooit op die gitaren, dat is toch niet de bedoeling? Maar ze zijn wel mooi

JeroenSchaaf
1 juli 2008, 10:29
Gaaaf!!!! :satisfie:

Luke-wannabe
1 juli 2008, 10:47
Gaaaaf! Jammer dat ie dan op het laatst zo gaat staan racen, terwijl -ie ook geweldig kan fingerpicken.
Maar echt heel gave collectie.

barno
1 juli 2008, 20:35
holy fuck, geen smaak qua hairdo en muziek but boy what a collection!!

Micro-e
1 juli 2008, 20:37
Stond vorig jaar ook al in Gitarist,
best een aardige collectie ja........ :cooler:

vulvasonic
1 juli 2008, 21:16
Ik vind dit soort collecties altijd een beetje zinloos. Als het je passie is en je hebt de financiële mogelijkheden om zo'n collectie op te bouwen, tsja wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag. Hij komt ermee weg, omdat hij zelf een professioneel gitarist is, maar ieder ander zou hiervoor worden afgemaakt.

Ik kan me er niet druk om maken en ik zal er geen seconde minder om slapen, maar ik begrijp die verzamelaarswoede (voor 1 type gitaar dan) niet meer zo. Dat was overigens ooit wel anders. Ik kon me levendig voorstellen dat iemand meer dan 70 strats zou willen bezitten. Iedere strat is tenslotte net weer iets anders dan de vorige. En al die coole kleuren...., TUURLIJK!
Tot ik op een gegeven moment 5 Fender Stratocasters in mijn kamer had staan en merkte dat er een aantal alleen maar stof stonden te happen. Sindsdien weet ik dat een beperkte collectie ook zo z'n charmes en voordelen heeft.

Maar ach, als hij er nou lol in heeft....
Het spreekt voor hem dat ie ze gewoon voor het grijpen heeft staan. Een man als Rick Nielsen heeft nog veeeeeeeeel meer gitaren, maar die liggen allemaal opgestapeld in koffers!
Daar begrijp ik dus echt helemaal geen kloot van.


Verrek, nu lijkt het wel of ik me er WEL druk om maak.... :seriousf:

drap
1 juli 2008, 21:20
Ik zou zo'n collectie wel lusten hoor. Maar dan ook een zooi SG's, een zooi strats, enz.

Z'n mooiste is overigens hier niet te zien, een sunburst Esquire met binding. Eén van de mooiste, zo niet, de mooiste gitaar die ik ooit heb gezien. Op mijn Esquire in de maak na dan misschien...

Micro-e
1 juli 2008, 21:24
Een man als Rick Nielsen heeft nog veeeeeeeeel meer gitaren, maar die liggen allemaal opgestapeld in koffers!


En niet alleen veel gitaren


GC: Do you collect amps to the same extent as you collect guitars?

Rick: Yeah, I have about 15 or 20 old tweed Fenders, a brown Vox AC30, Premier amps, and Selmer stuff. In the band, we probably have a dozen Marshalls, lots of Fender Deluxes, lots of Rivera amps, and then I have a whole bunch of Gibson Goldtones.

:o

euroboy
1 juli 2008, 21:30
Ik zou zo'n collectie wel lusten hoor. Maar dan ook een zooi SG's, een zooi strats, enz.

Z'n mooiste is overigens hier niet te zien, een sunburst Esquire met binding. Eén van de mooiste, zo niet, de mooiste gitaar die ik ooit heb gezien. Op mijn Esquire in de maak na dan misschien...


Ik dacht die toch even gezien te hebben!! (ik kan me natuurlijk vergissen maar ik denk echt dat hij hem even toonde!!)

Veel plezier met die esquire in de maak post zeker wat heerlijke foto's (waar laat je hem trouwens maken?)

drap
1 juli 2008, 21:32
Het zou ook z'n '62 Custom kunnen zijn hoor, die heeft ie ook. Ook een prachtmooi exemplaar trouwens.

Ik laat m'n Esquire bij Sjak Zwier maken. Wat me er aan doet denken de man 's te mailen. Heb al in weken, zo niet, een maand of anderhalf al niks meer gehoord.

pannekoek
1 juli 2008, 21:32
wt een gafe collectie!

wt betaal je nou eigenlijk ongeveer voor zo een 53 telecaster of 54 esquire??

zo een 60-70k?

R2on
1 juli 2008, 21:35
wow, mijn favorieten daar

-die licht blauwe tele
-Butterscotch blonde
-die tele met een sunburst en gele finish om de rand heen

als ik ooit in mijn leven één van die drie koop dan ben ik blij ;p

Dweezman
1 juli 2008, 22:06
En op het einde shred ' ie op een hb aerodyne-achtige tele. Waarom, als je zo van vintage tele's houdt?

en hij draagt make-up.

dunnoaname
1 juli 2008, 22:21
En op het einde shred ' ie op een hb aerodyne-achtige tele. Waarom, als je zo van vintage tele's houdt?

en hij draagt make-up.
Das geloof ik zijn signature model. Best Belachelijk eigenlijk inderdaad, ik vind die thinlines supervet:P

Fender75
2 juli 2008, 10:23
Moet je z'n cd eens luisteren...gozer speelt echt goed, en dan vooral country..:)

pimmedoris
2 juli 2008, 10:45
Die waar hij op speelt is niet zijn signature, tenminste niet degene waar hij het in het eerste filmpje over heeft... De headstock is anders (er zit een normale tele-headstock op) en hij heeft humbuckers terwijl zijn sig een single en een rail hum heeft.
maar al met al is zijn sig ook totaal anders dan een vintage tele.

Verder wel een leuke collectie, maar tele's doen het voor mij niet zo, sorry :sssh:

dunnoaname
2 juli 2008, 13:28
Klopt het is niet dezelfde gitaar als in het 1e filmpje, maar hij noemt die eerste ook 'my first signature' misschien heeft ie er meer?

idno
2 juli 2008, 13:29
Die waar hij op speelt is niet zijn signature, tenminste niet degene waar hij het in het eerste filmpje over heeft... De headstock is anders (er zit een normale tele-headstock op) en hij heeft humbuckers terwijl zijn sig een single en een rail hum heeft.
maar al met al is zijn sig ook totaal anders dan een vintage tele.

da's het prototype waar ie op speelt.

pannekoek
2 juli 2008, 17:16
da's het prototype waar ie op speelt.

hier nog een signature van john 5 :

Fender John 5 - HHH - Telecaster

http://www.nederlandmuziek.com/products/Fender%20John%205%20HHH%20Tele.jpg

daar zit ik al een tijd op te gassen

dunnoaname
2 juli 2008, 17:18
Heb niks met die muziek van die gast, maar die tele is wel tof:)


Nu stoten we wel weer een hoop puristen tege n het hoofd denk ik:P

idno
3 juli 2008, 08:46
ik vind het prototype eigenlijk mooier dan de signature :nervous:

RobertoL
3 juli 2008, 09:05
Ja ik eigenlijk ook omdat de headstock dan veel mooier en normaler is dan die van de gewone signature, met zo'n 'komt wel in de buurt van een oude twaalfsnarige akoestische fender'.