PDA

View Full Version : mono of stereo



ateng
1 juli 2008, 01:06
Ik heb voor weinig geld een Marshal JMP-1 van iemand gekocht omdat ik misschien weer terug wil gaan naar een racksetup.
Ik speel momenteel op een Laney VH100R en speel al jaren over die versterker maar de laatste tijd ben ik een beetje uitgekeken op mijn Laney.
Omdat ik nog geen poweramp heb heb ik mijn JMP-1 op de eindtrap van mijn Laney aangesloten en WOW!! Wat een sound!
Ik heb voor mijn Laney ook een JMP-1 gehad in combinatie met een Mesa 2:90 maar wat ik nu hoorde vind ik mooier klinken. Veel meer laag en voller en heel strak allemaal... alleen niet stereo.
Ik kan dus mijn versterker inruilen voor een Marshal 9100 poweramp zodat ik stereo kan spelen maar weet nog niet helemaal of dat wel een juiste keus is.
Ik heb de poweramp nog niet geprobeert dus ik kan het nog niet vergelijken met de eindtrap van mijn Laney.
Is de 9100 een goeie poweramp in combinatie met mijn JMP-1 en kan ik eindelijk stereo spelen of moet ik gewoon mijn Laney houden en mono blijven spelen.

dml
1 juli 2008, 14:35
Hoi Martin,

Heb je laatst in Meppel gehoord, tijdens KiKa-blablabla. Heb echt niets aan te merken op je (L.A.-achtige) sound. Heb je recent nog je buizen vervangen? Kan het daaraan liggen dat je uitgekeken bent op je Laney?
Wat is volgens jou de meerwaarde van stereo spelen?

ateng
1 juli 2008, 18:23
Hey Dennis,

het is meer mijn clean kanaal wat niet zo klinkt zoals ik dat gewend ben. Misschien andere preamp buis want met mijn drive kanaal is er niks mis mee alleen het clean kanaal.
Wat stereo betreft denk ik dat mijn modulatie uit mijn ModPro beter tot zijn recht komt zoals de Tri-Chorus en mijn detune uit mijn SPX-90 is zo ingesteld dat het volgens mij ook beter tot zijn recht komt als ik stereo zou gaan spelen.
Wat ik ook kan doen is het cleankanaal uitproberen met andere buisjes en mijn Laney houden en kijken naar een goedkope eindtrap voor mijn JMP-1.

Ik moet zeggen dat ik het clean uit mijn JMP-1 echt niet verkeerd vind klinken. Ik lees dan op HRI dat sommigen de JMP-1 geweldig vinden alleen clean is een minpunt. Ik vind het juist te gek dat ik 2 verschillende cleansound in mijn JMP-1 heb zitten en allebei bruikbaar.

WillemdaGuide
2 juli 2008, 16:59
Ik zou die Laney ook niet 1,2,3 weg doen, erg fijne veelzijdige amp die je ook nog eens niet met bosjes op marktplaats tegenkomt.
Zelf zou ik eerst eens kijken naar een simpele goedkope eindbak, rocktron oid.
Kunje altijd later nog eens naar een buizeneindbak kijken.
Volgens mij kun je met een eindtrapje erbij ook een fraaie w/d/w setup maken en eventueel nog schakelen tussen de pre-amps.

henkr
2 juli 2008, 17:38
of moet ik gewoon mijn Laney houden en mono blijven spelen.

Als het te gek klinkt hou dan de Laney. Wat moet je nou met stereo.

ateng
3 juli 2008, 01:57
Mijn clean klinkt niet meer zo denderend en de clean van mijn JMP-1 klinkt verbazingwekkend geweldig.
En stereo... tja... ik denk dat de fine pitch en de tri-chorus alleen maar nog mooier gaat klinken en ik ben al zoŽn Landau/Lukather freak.

ateng
4 juli 2008, 19:08
Heb de Marshall 9100 getest maar was niet onder de indruk. Mijn Laney klinkt veel voller en warmer en meer punch zeg maar. Mijn voorkeur gaat ook naar EL34 want de 9100 zitten 5881 buizen in en het verschil hoor je echt wel.
Nu kan ik een Marshall 9005 met EL34 erin voor een prikkie kopen maar wil eerst toch ff weten of er hier ook luitjes zijn die de 9005 kennen of hebben en wat ze ervan vinden.

WillemdaGuide
8 juli 2008, 11:57
Als je clean niet meer zo denderend is zijn nieuwe pre buisjes misschien een optie? Ik heb een tijd over de VH100R gespeeld en was altijd erg te spreken over het clean. Nou ken ik die JMP-1 niet uit eigen ervaring, maar ik vond de clean van de Laney beter dan van de meeste Marshall waarop ik heb gespeeld, incl de JTM-30 die toch voor een marshall een behoorlijke clean heeft.

No offense, maar het komt een beetje over dat je echt een reden zoekt om die laney weg te doen tgv je nieuwe bedachte setup.
Zeer herkenbaar (waarschijnlijk bij de meeste hier) maar ik probeer tegenwoordig zo min mogelijk te laten gaan, heb te vaak dingen veranderd, spullen weggedaan die achteraf toch wel te gek bleken en weer terug gekocht of niet meer kunnen vinden. Mijn enige tip is denk goed na voordat je spullen wegdoet. :hippie:

ateng
9 juli 2008, 18:18
Ooh nee ik zoek echt geen reden om mijn Laney weg te doen want anders heb ik m al lang ingeruild ofzo. Ik gebruik m nog steeds als eindversterker en klinkt echt super en de drive kanaal blijft lekker klinken dus daarom doe ik m nog niet weg.
Ik moet nog nieuwe preamp buis gaan kopen voor de cleankanaal en als mijn clean weer het oude is blijft de Laney zeker weten en anders blijft ie als eindtrap.