PDA

View Full Version : probleem met overdrive



YannickH
30 juni 2008, 21:36
ik speel over een randall rh100 G2
ik wil daar men boss super overdrive(sd1) aanhangen maar als ik hem opzet heeft hij verschrikkelijk veel geruis.
wat kan ik daar tegen doen want ik vind de distortion van men amp niet stevig genoeg.ik wil echt een metal geluid hebben en dat haal ik net niet uit men randall.
ik heb er alleen nog een boss tu2 tuner nog aanhangen meer niet.

YannickH
30 juni 2008, 22:58
iemand????

Gearjunkie
30 juni 2008, 23:21
-Is je Randall aangesloten op een geaard stopcontact?
-Is het bij al je gitaren hetzelfde?
-Heb je geen pc, tv of anderszins storends aan tijdens het spelen?

-Hoe heb je je versterker ingesteld?

YannickH
30 juni 2008, 23:25
op al men versterkers heb ik geruis als ik heb aansluit.
op al men gitaren ook. en ja op een geaard stopcontact

maakt niet uit hoe ik mijn amp instel.als ik op men amp men distortion heb opstaan (maakt niet uit hoeveel) altijd als ik de overdrive opzet krijg ik geruis.

Tubescreamer
1 juli 2008, 00:46
Just a wild guess: heb je je "Level" knop misschien te hoog open staan icm met veel Drive?

Probeer met de "Drive" knop helemaal dicht je volume, met pedaaltje aan, te matchen met het gitaarvolume als het pedaaltje uit staat ("unity gain"). Zorg wel dat op je gitaar alle volumes helemaal open staan, mocht je daar per ongeluk aanzitten dan heb je geen referentie meer.
Draai dan "Drive" open zo ver tot je de gewenste hoeveelheid overdrive hebt.
Regel de Tone in zoals je wil, en draai, voor de evt. boost, de Level wat omhoog. Maar niet helemaal.

Als je alles helemaal open draait dan lijkt het me niet vreemd dat het idioot flink gaat ruisen, zeker als je amp zelf ook al overstuurd is. Of zeg ik nou iets geks :???:
Je zegt dat je een echt metalgeluid wil, misschien is die SD-1 daar niet helemaal geschikt voor en draai je 'm dus te ver open om toch dat effect te krijgen.
Overdrives worden vaak gebruikt om het signaal te boosten (Meer level dan drive) ipv meer distortion als zodanig toe te voegen. Je zou ipv een overdrive misschien beter voor een distortion kunnen gaan. Maar dat wist je misschien al...

Just a few wild guesses dus, als dat niet helpt is het iets anders he.

Oh nog iets: gebruik je een adapter voor de voeding van het pedaal? Probeer het eens met een batterijtje. Als je het dan nog hoort heeft het weinig met stopcontacten e.d. te maken als het goed is.

Nou, heel verhaal, maar succes!

YannickH
1 juli 2008, 01:53
ik heb een distortion (boss metalzone mt2)maar ik zou graag die van men amp zelf gebruiken.maar welke pedaal zou ik daar dan bij moeten hangen om toch een lekker metal geluid te krijgen?

Jimwoud
1 juli 2008, 09:09
Die Randall klinkt zo metal als het maar kan, dus denk dat je beter even kunt aangeven wat je er niet metal aan vind. Heeft dat met de hoeveelheid gain/distortion te maken, of met met de toonregeling/EQ?

andoni
1 juli 2008, 09:52
- Door een SD-1 te gebruiken gaat je geluid niet meer metal zijn. Alleen geboost of wat meer drive erin, maar met een vintage karakter. De SD-1 is geen scheurpedaal!
- Die Randall moet meer dan heftig genoeg zijn, ofwel speel je heel vreemde metal.
- High gain Randall + SD-1? Reken maar dat je ruis krijgt!

Conclusie: gooi je pedalen er even tussenuit en leer eerst met je versterker werken. Lees desnoods even de handleiding.

YannickH
1 juli 2008, 20:28
ik heb er nu geen pedalen aanhangen en het klinkt niet zwaar genoeg.ik speel meestal arch enemy en ik krijg alleen een soft geluid zoals iron maiden...

Geoffrey
1 juli 2008, 20:31
En dat uit een Randall..?

YannickH
1 juli 2008, 20:40
En dat uit een Randall..?
ja ik vind het ook raar.ik heb de randall uitgetest op een 4x12" behringer cab en daar kreeg ik echt een goed metalgeluid uit.en nu heb ik er een randall 4x12" met jaguarspeakers onderzitten en krijg ik het niet.:(
en als ik er men metalzone aanhang klinkt hij goed maar nogal dof

G.G.
1 juli 2008, 20:52
ja ik vind het ook raar.ik heb de randall uitgetest op een 4x12" behringer cab en daar kreeg ik echt een goed metalgeluid uit.en nu heb ik er een randall 4x12" met jaguarspeakers onderzitten en krijg ik het niet.:(
en als ik er men metalzone aanhang klinkt hij goed maar nogal dof

Behringer cab kopen dus. Behringer rules!!! :)

YannickH
1 juli 2008, 20:59
ik denk dat ik gewoon een goede distortion pedaal koop ja:p ik zal is op het forum hier kijken over distortions pedalen.

thx voor de hulp

Geoffrey
1 juli 2008, 21:09
Zoals G.G. het al zegt : een Behringer cab kopen.
Je kan toch 2de hands nog iets krijgen voor je Randall cab en sparen voor een Behringer..