PDA

View Full Version : PRS of Les Paul Custom



FrankC
30 juni 2008, 19:55
http://i303.photobucket.com/albums/nn147/FrankC_bucket/front_tricolor.jpg

Aangezien dit model vrij nieuw is denk ik niet dat iemand hem hier op het forum al heeft. Indien dat wel zo is dan graag gebruikerservaring svp. Het volgende: Ik twijfel tussen de aanschaf van deze PRS of een Les Paul Custom. Nu weet ik wel feel, persoonlijk etc. Maar los van het persoonlijke ben ik toch erg benieuwd naar jullie meningen. Een pre voor dit model vind ik de klasieke look in combi met een tremelo. Maar goed. De prijzen liggen met de huidige dollar koers (daling prijs Gibson) niet ver van elkaar verwijderd. Een kleine 3k.

Orpheo
30 juni 2008, 20:08
oh diePRS is te gek! maar ik zou voor de custom gaan;

redenen:

binding
ebben toets
mooiere inleg
mooiere headstock

als 't de keuze was: prs of LP standard dan de PRS.

ik heb 'm btw getest. hij speelt heel goed, maar dunnig halsje. scheurt heel goed. strak, punchy geluid met veel laag, agressief mid en een 'zingend'hoog zeg maar. de LP is veel brullender tegenover schreeuwender. de LP is iets minder strak, maar niet heel veel meer denk ik. nja, anders 'strak'.

als de LP 'the hulk' is, is de PRS ironman. zoiets.

Vonk
30 juni 2008, 20:12
Ik vind de PRS mooier dan die eeuwige LP...

Ik zou wachten tot je de PRS kan testen, 3k is niet niets (voor mij dan).

FrankC
30 juni 2008, 20:15
Waar heb je hem getest?

Tsja de prijs voor de PRS ligt een stuk hoger dan een standard.

Maar goed om gebruikerservaringen te horen. Bedankt!

MichaelSS
30 juni 2008, 21:05
Is het verschil 3000 euro? Of is de PRS 3000 euro?

Orpheo
30 juni 2008, 21:06
Waar heb je hem getest?

Tsja de prijs voor de PRS ligt een stuk hoger dan een standard.

Maar goed om gebruikerservaringen te horen. Bedankt!

ik dachtdat max guitars d'r ooit eentje had staan. die heb ik getest (en n hoop andere prs-en daar).

FrankC
30 juni 2008, 21:09
Is het verschil 3000 euro? Of is de PRS 3000 euro?

Nee, beiden liggen rond de 3000 euro.

Orpheo
30 juni 2008, 21:10
Is het verschil 3000 euro? Of is de PRS 3000 euro?

ze zijn beiden rond de 3000.

FrankC
30 juni 2008, 21:10
ik dachtdat max guitars d'r ooit eentje had staan. die heb ik getest (en n hoop andere prs-en daar).

Oke,

Robbert heeft een hoop PRS staan. Maar dit model is de Tremonti 2007. Of heb je het over een andere single cut?

Orpheo
30 juni 2008, 21:11
Oke,

Robbert heeft een hoop PRS staan. Maar dit model is de Tremonti 2007. Of heb je het over een andere single cut?
ik heb bij hem ooit (geloof ik) deze getest, maar darnast zeker nog 5 anders SC's, waaronder de modern eagle. maar deze ook ooit, maar waar weet ik niet meer. mijn excuus.

Thijs_Razor
1 juli 2008, 00:32
Ik zou zeker gaan voor de PRS Tremonti. Ik ben er ook naar op zoek en ben benieuwd hoe die speelt. Idd, de toevoeging van de tremolo is mijns inziens een groot pluspunt. :cooler:

Als iemand meer informatie heeft waar ie te 'testen' is... :satisfie:

pannekoek
1 juli 2008, 00:36
ik zou voor de gibson custom gaan, vooral ebben toets en de looks zijn belangrijk, de prs vind ik net wat missen waardoor die net niet bij de custom in de buurt komt IMO

ik zou ze gewoon allebei gaan testen en dan voor de beste gaan ^^

ThI
1 juli 2008, 00:41
Ik zou zeker gaan voor de PRS Tremonti. Ik ben er ook naar op zoek en ben benieuwd hoe die speelt. Idd, de toevoeging van de tremolo is mijns inziens een groot pluspunt. :cooler:

Als iemand meer informatie heeft waar ie te 'testen' is... :satisfie:

in duitsland is ie te testen. dat weet ik in ieder geval zeker.

Verdr: Ik zou deze singlecut kopen voor m'n trem-needs:

http://prsguitars.com/sesinglecuttrem/index.html

en dan een 2ehands LP custom kopen.

vulvasonic
1 juli 2008, 00:53
Ik waag me aan de meest zinnige bijdrage tot nu toe....

Die PRS is kots- en kotslelijk!!!!!
Ik zou voor de LP gaan.

Zo, da's helder.

Thijs_Razor
1 juli 2008, 10:05
Ik waag me aan de meest zinnige bijdrage tot nu toe....

Die PRS is kots- en kotslelijk!!!!!
Ik zou voor de LP gaan.

Zo, da's helder.

In deze uitvoering vind ik hem idd ook niet geweldig, maar met bijvoorbeeld de kleur grayblack... :cooler:

FrankC
1 juli 2008, 10:53
in duitsland is ie te testen. dat weet ik in ieder geval zeker.

Verdr: Ik zou deze singlecut kopen voor m'n trem-needs:

http://prsguitars.com/sesinglecuttrem/index.html

en dan een 2ehands LP custom kopen.


Bedoel je de Musicstore?

FrankC
1 juli 2008, 11:02
Ik waag me aan de meest zinnige bijdrage tot nu toe....

Die PRS is kots- en kotslelijk!!!!!
Ik zou voor de LP gaan.

Zo, da's helder.

HA HA HA! Schitterend!!

Wicked Willy
1 juli 2008, 13:55
Ik heb de overstap gemaakt van LP naar PRS SC. Nu is de PRS McCarthy meer een LP-achtige dan de SC dus kijk daar ook eens naar. Ik vind de SC een modernere klank hebben dan de LP, daar moet je van houden, ga je meer voor oud en vertrouwd neem dan de LP. Kwalitatief gezien staat de PRS echt met kop en schouders boven de LP, perfect afgesteld vanuit de koffer, goede onderdelen, mooi afgewerkt etc etc. De kans dat je direct een goed SC treft is vele malen groter dan dat je een goed LP treft.

ThI
1 juli 2008, 14:03
Ik heb de overstap gemaakt van LP naar PRS SC. Nu is de PRS McCarthy meer een LP-achtige dan de SC dus kijk daar ook eens naar. Ik vind de SC een modernere klank hebben dan de LP, daar moet je van houden, ga je meer voor oud en vertrouwd neem dan de LP. Kwalitatief gezien staat de PRS echt met kop en schouders boven de LP, perfect afgesteld vanuit de koffer, goede onderdelen, mooi afgewerkt etc etc. De kans dat je direct een goed SC treft is vele malen groter dan dat je een goed LP treft.
ik aanvankelijk ook, maar de LPfeel, looks, vibe, en klasse heb je niet in een PRS.kom op, wat is er nu geiler dan multiply binding, headstock split diamond inlay, de naam en de blokinleg? daarnaast; moderner...? hangt van de pickups af natuurlijk. Ik heb in mijn custom een JB zitten, en in 'n ander een motherbucker. die 2 (en al m'n anderen) blazen echt iedere PRS van z'n sokken. meer power, strakker, moderner (maar ook vintage; lang leve coiltaps, net als op de PRS), meer tone, meer growl.

geef mij maar les pauls.

euroboy
1 juli 2008, 16:04
Ik waag me aan de meest zinnige bijdrage tot nu toe....

Die PRS is kots- en kotslelijk!!!!!
Ik zou voor de LP gaan.

Zo, da's helder.


Vulvasonic heeft volgens mij gelijk.... En een LP custom is gewoon veel mooier en DE ultieme rockgitaar!!! niets maar dan ook niets is beter voor rock. Vind ik natuurlijk uiteindelijk is het je eigen keuze en feel enz. Maar denk toch eens heel goed na over de custom!!

Wicked Willy
1 juli 2008, 17:02
Tsja smaken verschillen blijkt wel weer.

PGR
1 juli 2008, 17:29
Als je op zoek bent - ook geluidsgewijs - naar een alternatief voor de LP dan zou ik de SC245 proberen. De 245-pups zijn veel meer 'a la' LP dan de SC trem pups. Check vooral ook even de demos van de SC245 op Youtube (met name deze):

http://youtube.com/watch?v=TLbl__UFlF4&feature=PlayList&p=6AFEAA69F86D65DA&index=2

ThI
1 juli 2008, 18:49
Als je op zoek bent - ook geluidsgewijs - naar een alternatief voor de LP dan zou ik de SC245 proberen. De 245-pups zijn veel meer 'a la' LP dan de SC trem pups. Check vooral ook even de demos van de SC245 op Youtube (met name deze):

http://youtube.com/watch?v=TLbl__UFlF4&feature=PlayList&p=6AFEAA69F86D65DA&index=2
sc245: geen ebben toets, geen binding, geen toffe inleg, geen mooi headstock, geen inleg op headstock. even duur als gibson LP custom.

ga ik toch voor de custom.

Wicked Willy
1 juli 2008, 19:51
@ThI.......je valt een beetje in herhaling.

Bram+
1 juli 2008, 21:39
ik aanvankelijk ook, maar de LPfeel, looks, vibe, en klasse heb je niet in een PRS.kom op, wat is er nu geiler dan multiply binding, headstock split diamond inlay, de naam en de blokinleg?
Een mooie PRS bijvoorbeeld?


geef mij maar les pauls.
Je mag ze hebben.

pannekoek
1 juli 2008, 21:44
Een mooie PRS bijvoorbeeld?


Je mag ze hebben.

een prs is idd heel geil!
maar de les pauls zijn neit echt te vergelijken met de gibson les paul custom ^^ gibson owned ^^

de customs zijn wel echt prachtigste van prs imo mooier dan een les paul

vulvasonic
1 juli 2008, 21:51
Vulvasonic heeft volgens mij gelijk.... En een LP custom is gewoon veel mooier en DE ultieme rockgitaar!!! niets maar dan ook niets is beter voor rock. Vind ik natuurlijk uiteindelijk is het je eigen keuze en feel enz. Maar denk toch eens heel goed na over de custom!!

:seriousf:
Natuurlijk kraam ik met die opmerking alleen maar onzin uit. Ik spreek ook alleen voor mezelf als ik zeg dat het uiterlijk van een gitaar voor mij persoonlijk weldegelijk van groot belang is. Ik koop ook geen kleren die me niet staan, of waarvan ik vind dat ik er mezelf niet in kan zijn, ook al zijn die kleren mogelijk nog zo comfortabel. En ja, ik vind die PRS SC modellen gewoon niet om aan te zien.

Als ik persoonlijke smaak (uiterlijk, maar dus ook 'feel') buiten beschouwing laat, dan moet ik wel bekennen dat ik zelden ontevreden PRS-bezitters tref, daar waar Gibson het hier nogal eens moet ontgelden. Helaas is de kans dat je een winkel treft waar je meerdere gitaren van beide types uitgebreid aan de tand kan voelen uitermate klein.

arjanb01
1 juli 2008, 22:12
Ik ben nog nooit een PRS tegengekomen die slecht afgewerkt was. Terwijl dit echt wel bij Gibsons het geval was, zelfs uit de duurdere series.

Echter, Gibson heeft natuurlijk een grotere reputatie. Kom dr maar eens op wie er allemaal op een LP Custom speelde (onder andere Jan Akkerman en De Thielman Brothers). En het geluid is natuurlijk briljant. Ik heb ook op Customs gespeeld en het grootste nadeel vind ik gewoon het gewicht. Hij is loeizwaar, vind ik persoonlijk en als je daarmee uren op het podium mee moet staan heb je inderdaad een hernia te pakken.

Prs-sen vind ik over het algemeen veelzijdiger en qua bouwkwaliteit echt beter afgewerkt. Minpuntje vind ik vaak de drukke tigerstripe tops die ze gebruiken, beetje kermis achtig en druk.

Kiezen tussen beide ? Ik zou ze allebei nemen :)
Speel je in een top 40 bandje waar je verschillende muziekstijlen moet spelen, zou ik een PRS nemen, met een 5-way rotary switch en coiltaps.
Speel je in een Jazz of lekkere rauwe (blues)rock band, zou ik voor de LP Custom gaan. Meer ballen, meer bite.

PGR
2 juli 2008, 10:09
sc245: geen ebben toets, geen binding, geen toffe inleg, geen mooi headstock, geen inleg op headstock. even duur als gibson LP custom.

ga ik toch voor de custom.

De dingen die je noemt hebben veelal met smaak te maken. En die verschillen. De gitaren (SC245 en LP) verschillen nou eenmaal ook, anders hadden we deze hele discussie niet gehad.

Overigens kun je de door jou genoemde dingen ook als optie of als maatwerk op je PRS krijgen, alleen kost dat dan wat meer... De birds-inleg vind ik overigens veeeel mooier dan de standaard LP (custom) inleg.

Check mijn gitaar voor mooie birds of check het volgend draadje voor wat erg mooie SC245's:

http://forums.birdsandmoons.com/forum/showthread.php?t=47126

FrankC
2 juli 2008, 17:53
http://nl.youtube.com/watch?v=bQb1AJPfOeM

Hier wordt de Tremonti met de SC245 vergeleken. Zit toch aanzienlijk verschil tussen, volgens deze meneer. Leuk: trem zonder locking nut en toch goed gestemd blijven.

Han S
2 juli 2008, 19:28
sc245: geen ebben toets, geen binding, geen toffe inleg, geen mooi headstock, geen inleg op headstock. even duur als gibson LP custom.

ga ik toch voor de custom.

Je hebt PM en zet je notificatieknop aan voor PM aub.

bass blom
2 juli 2008, 19:31
rara wie is thi :D

Vonk
2 juli 2008, 19:57
rara wie is thi :D

Ik wil zeggen Orpheo, maar dat zal wel niet... de instructies die Han geeft zijn toch wel bekend bij een ervaren forumlid...?

Mr.Fingers
2 juli 2008, 19:57
Ik wil zeggen Orpheo, maar dat zal wel niet... de instructies die Han geeft zijn toch wel bekend bij een ervaren forumlid...?

Ik ben een best ervaren forumlid, maar van de instructies van HAN S ben ik nog niet op de hoogte

bass blom
2 juli 2008, 20:01
Ik ben een best ervaren forumlid, maar van de instructies van HAN S ben ik nog niet op de hoogte

nee maar jij bent een belg :D

Han S
2 juli 2008, 20:29
Je kunt in je gebruiker CP een knop aanzetten waardoor je een notificatie krijgt op dit forum als je PM hebt. Standaard staat die uit en veel mensen reageren daarom niet op PM omdat ze het gewoon niet weten. Je kunt er ook voor kiezen om een email te krijgen als je PM hebt.

Mr.Fingers
2 juli 2008, 20:32
Ah, als het dat maar is. En ik maar denken dat alle nieuwe leden eerst nog een kruisverhoor via PM kregen van Han S, Almarvk,...


(ik werk met popup, geen gezever met emails, gewoon als je gitaarnetted, komt het opgepopupped)