PDA

View Full Version : Epiphone les paul vraag



R2on
30 juni 2008, 18:53
Ik kan een epiphone les paul (standard) cherry burst kopen voor 200 euro

hij mist alleen een snaar. Ik heb al een aantal epiphones bespeeld en ze zijn wel heel lekker speelbaar.

is het mogelijk dat deze epiphone van een heel slechte kwaliteit blijkt te zijn? want 200 euro is niks vergeleken met de nieuwprijs van 450,- ik heb zo mijn twijfels, op de foto ziet de les paul er anders wel keurig uit. Headstock en de code kloppen ook. Eentje uit 2007 in China gemaakt.

En ik ben nog niet zo goed in het snaren vervangen, hoeveel zou dit kosten als ik de lokale gitaar boer het laat doen? (wat voor snaren raden jullie me trouwens aan, ik speel ongeveer 5 maanden en dit wordt (misschien?) mijn tweede gitaar).

SGbanez
30 juni 2008, 19:03
Nou, de enige manier om erachter te komen of het een goede gitaar is gewoon om te spelen! Ga gewoon even langs en vraag of je mag uitproberen. Ik snap dat je je dan niet zo zeker voelt met je beperkte ervaring... Probeer anders of een vriend meewil die wat meer ervaring heeft.

Dat met die snaren vervangen is geen probleem. Het is totaal niet moeilijk. Een setje kost rond de 9 a 10 euro (ongeveer). Op dit forum staat een goeie manier van snaren opzetten. Je kan misschien wel aan de gitarenboer vragen of hij kan laten zien hoe je ze erop zet, maar het stelt echt niks voor hoor... Kijk anders wat op internet. Ik heb het de eerste keer ook gewoon zelf geprobeerd en het ging gewoon goed.

Het type snaren maakt niet zo heel erg veel uit. Het hangt ook een beetje van je stijl af. Ik denk dat gewoon .010 regulars wel goed zijn. Dat is zo'n beetje het meest gangbare.

Hoe kom je aan die advertentie? Als ie van internet is, stuur dan ff een linkje, dan kunnen er hier misschien wat mensen naar kijken? :hippie:

Noid
30 juni 2008, 19:07
Als hij lekker speelt: doen. 200,- is een goede prijs.

Dat snaren opzetten kun je vragen of de gitaarboer het voor wil doen, dan leer je dat meteen. Een beetje sympathieke gitaarboer zal daar geen geld voor vragen. Qua snaren kan hij je ook het verschil tussen .08 , .09 en .10 laten voelen, zodat je meteen weet welke dikte voor jou prettig is. Er zijn veel merken die goede snaren maken, welk merk is een beetje persoonlijke voorkeur, maar gezien je nog niet zolang speelt: d'addario, erny ball's of elixers zijn goede snaren die de meeste zaken wel op voorraad hebben.

R2on
30 juni 2008, 19:20
Ok heel erg bedankt :)

Ik kan trouwens wel een goede gitaar onderscheiden van een slechte alleen moet ik 80km rijden en mijn vader heeft niet altijd tijd :P

Nogmaals bedankt en ik mail nu de verkoper om te vragen wanneer hij tijd heeft.

Meneer I.
30 juni 2008, 21:14
Voor mijn inmiddels al weer verkochte Epi LP heb ik ook 200 eur betaald. Dat was dan wel een oude koreaan uit de Samick fabriek. Zeer net en goed spelende gitaar. Ik heb er wel een nieuwe switch, tuners en P94 elementen erin gezet, maar ja die mensuur die kon ik niet veranderen! Dus ik ben weer terug bij de Tele's en heb vorige week de LP verkocht.

Tip: als de tuners je niet bevallen (ontstemmen) dan zijn die van de Tonefactory een prima upgrade!

HertogJanNL
30 juni 2008, 21:15
Ik zou die link niet geven hoor, dan ga ik ermee vandoor :D

stratie
30 juni 2008, 21:21
Als we het toch over snaren hebben.


Gooi er AUB geen 0.08 0,09's op hoor. Zonde van je sound. Dan word hij heel dun enzo niet heel mooi!

zet er lekker 0.10 of 0.11 op! (ja ok 0.11 is weer beetje dik) maar 0.10 is prima! zeker op een LP (Les Paul) is het zonde om je sound te gaan verkrachten met 0,09..en aan de speelbaarheid voel je het echt niet direct hoor!


Maarem, ga even lekker langs en probeer die plank uit! 8-) 200 euro is een koopje!!



Veel succes ermee! Gr J

R2on
30 juni 2008, 23:17
Als we het toch over snaren hebben.


Gooi er AUB geen 0.08 0,09's op hoor. Zonde van je sound. Dan word hij heel dun enzo niet heel mooi!

zet er lekker 0.10 of 0.11 op! (ja ok 0.11 is weer beetje dik) maar 0.10 is prima! zeker op een LP (Les Paul) is het zonde om je sound te gaan verkrachten met 0,09..en aan de speelbaarheid voel je het echt niet direct hoor!


Maarem, ga even lekker langs en probeer die plank uit! 8-) 200 euro is een koopje!!



Veel succes ermee! Gr J


Ja dat zocht ik, ik wist niet precies wat voor maten bij een les paul passen. Bedankt ik ga dus .10 snaren kopen en ik ga hem ergens deze week halen. Eerst ga ik ook een London City comet proberen bij Kees Dee als ik dan toch helemaal onder de indruk ben van de tele dan kan ik misschien nog wisselen, in dat geval geef ik de link ook wel xD