PDA

View Full Version : Aanschaf semi elektrische gitaar



MartijnZeij
30 juni 2008, 17:04
Hallo,

Ik weet dat jullie er gek van worden, van mensen die net als ik weer vragen om te helpen. Ik heb de zoekfunctie gebruik en ben daar niet veel wijzer van geworden.

Ik ben opzoek naar een electro-acoustic gitaar(staalsnarig). Ik bezit op dit moment een strat en 3/4 nylongitaar. Ik wil een nieuwe gitaar om te gaan componeren en hij moet ook tijdens optredes gebruikt kunnen worden. Aangezien ik nog heel jong ben(14 jaar) en krap in kas zit is mijn butget tussen de 100-200 euro. Ik heb bij feedback op de ibanez v70 gespeeld en vond hem fijn spelen. Weten jullie nog goede gitaren voor deze prijs

JipStoop
30 juni 2008, 17:10
Boven aan staat topic met reviews van gitaren onder de 250 euro:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90958

LaurentB
1 juli 2008, 13:04
Kijk ook naar tweedehands, voor die prijs. In die klasse zegt het merk niet meer zoveel, dan is het vooral per exemplaar proberen wat je goed vindt. Gelukkig speel jij al wat gitaar begrijp ik, dan kun je het zelf ook proberen.

MartijnZeij
1 juli 2008, 16:58
2e hands vertrouw ik niet zo erg. Dus ik wil graag een nieuwe gitaar(of 2e hands bij winkel). Welke merken/gitaren zijn aan te raden? Bij nader inzien hoeft de western gitaar niet perse elektrisch te zijn

MartijnZeij
6 juli 2008, 16:45
Ik wil binnenkort bij feedback gaan kijken(eventueel kopen). Welke gitaren zijn prijs/kwaliteit goed. Mijn budget is gemiddeld 20 euro.

richwoodplayer
6 juli 2008, 17:52
Ik wil binnenkort bij feedback gaan kijken(eventueel kopen). Welke gitaren zijn prijs/kwaliteit goed. Mijn budget is gemiddeld 20 euro.

20 euro is niet veel.
denk dat je dan niks kan vinden voor dat geld..

Pais
6 juli 2008, 18:28
2e hands vertrouw ik niet zo erg. Dus ik wil graag een nieuwe gitaar(of 2e hands bij winkel). Welke merken/gitaren zijn aan te raden? Bij nader inzien hoeft de western gitaar niet perse elektrisch te zijn
Waarom niet? Je kunt vooraf op internet uitzoeken wat de nieuwprijs van de gitaar is zodat je zeker weet dat je niet teveel betaald. En als je al gitaar speelt kun je vast al beoordelen of de gitaar in goede staat is.

Juist in die prijsklasse kun je prima tweedehands gitaren kopen, omdat de eigenaar van startersgitaren toch vaak overstappen op iets luxers.

MartijnZeij
7 juli 2008, 16:34
20 euro is niet veel.
denk dat je dan niks kan vinden voor dat geld..
ik bedoel 200 natuurlijk;)