PDA

View Full Version : Guitar Pro



lollol
30 juni 2008, 12:20
Ik weet niet of het hier moet maar dit leek me wel een goede plek:

Ik heb Guitar Pro op mijn PC staan, maar de printer staat op de computer boven aangesloten. Daardoor kan ik niet printen, op de computer boven staat geen guitar pro waardoor ik het daarmee ook niet kan uitprinten.

Ik zoek nu dus een manier om een guitar pro ding in Word te zetten 8-)


Wie wil mij helpen? :B

Vonk
30 juni 2008, 12:39
Je kan onder File > Export kiezen in welk formaat de tab moet komen. BMP wordt gewoon een enorm plaatje, dus ASCII lijkt me het makkelijkst: gewoon copy+pasten in Word.

MazeMouse
30 juni 2008, 12:55
Idd, gewoon een van de export functies gebruiken :)

Heynis
30 juni 2008, 12:58
Of een netwerkprinter installeren. Als je het gewend bent wil je er nooit meer vanaf.

RoelTM
30 juni 2008, 13:04
effe een vraagje daarover, werkt dat bij alle printers???
onze printer schijnt dat namelijk niet te ondersteunen...

Zamalan
30 juni 2008, 13:18
1) Je gaat op de computer met de printer start > instellingen > Printers en fax aparaten (of gelijkwaardig)
2) Klik rechts op de naam van de printer en klik Delen. Deze printer delen en een naam aan geven.
3) Als je de naam van je pc weet ga naar de volgende stap. Anders Start > Uitvoeren. Type "cmd". Je krijgt een zwart scherm met witte letters. Type "ipconfig". Je krijgt een overzichte met cijfers. Schrijf het nummer op naast IP-adress (ik vermoed 192.168.xxx.xxx, 0.0.0.0 of 127.0.0.1 zijn niet goed)
4) Ga op je pc zonder printer start > instellingen > Printers en fax aparaten (of gelijkwaardig)
5) PRinter toevoegen (of bestand > printer toevoegen)
6) Netwerk printer toevoegen
7) Verbinding maken met deze printer en typ in het vakje \\ip-adres\printernaam bijvoorbeeld \\192.168.1.1\laserprint
8) Je pc haalt nu automagisch het stuurprogramma van de andere pc en klaar is kees.

Je kunt nu over het netwerk printen. Dit werkt bij alle printers, het systeem werkt zo dat je de printgegevens naar de andere pc stuurt, en die stuurt die naar de printer. De pc waar de printer aan hangt moet wel aan staan. Een andere mogelijkheid is een netwerkprinter of een printhub (een klein apparaatje dat je printer omvormt naar een netwerkprinter maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee) (dan hoeft de pc niet aan te staan. De printer is dan een eigen apparaat in je netwerk)

RoelTM
30 juni 2008, 13:35
1) Je gaat op de computer met de printer start > instellingen > Printers en fax aparaten (of gelijkwaardig)
2) Klik rechts op de naam van de printer en klik Delen.
tot hier gaat het nog...
maar dan krijg ik de melding: toegang van buitenaf ik uitgeschakeld en blablabla... klik hier voor de wizzard om in te schakelen enzo...

dan doe ik dat en krijg op een gegeven moment de melding dat op deze manier mensen mijn printer kunnen gebruiken,
en bestanden kunnen bekijken... :o
dan zeg ik toch: nee, dank je :chicken:


het gaat hier trouwens om een laptop die naar boven moet worden genomen, en effe een stekkertje verwisselen
niet zo veel moeite dus...

Mi-J'Den
30 juni 2008, 13:51
Wat ik doe, omdat ik zelf geen printer heb, is de GuitarPro-bestanden 'printen' naar een PDF creator. Dan hou ik dus een PDF over, en dat kan ik overal printen waar ik wil. (Ik gebruik PrimoPDF daarvoor, aangezien die zich voordoet als printer. Dus je kunt vanuit elk programma gewoon 'printen', en dat wordt dan omgezet in PDF)

RoelTM
30 juni 2008, 13:58
je kunt ook gewoon exporteren naar PDF... op de hierboven ergens genoemde manier

Dekkz0r
30 juni 2008, 14:31
tot hier gaat het nog...
maar dan krijg ik de melding: toegang van buitenaf ik uitgeschakeld en blablabla... klik hier voor de wizzard om in te schakelen enzo...

dan doe ik dat en krijg op een gegeven moment de melding dat op deze manier mensen mijn printer kunnen gebruiken,
en bestanden kunnen bekijken... :o
dan zeg ik toch: nee, dank je :chicken:




Heeft niet zoveel met dit topic te maken, maar het betekend niet dat iedereen zomaar aan jouw bestanden kan komen hoor, dat geld alleen voor computers binnen jouw netwerk, en dan alsnog alleen de mappen die jij als zijnde "gedeeld" aangeeft.

JimmyPage
30 juni 2008, 19:48
je kunt ook gewoon exporteren naar PDF... op de hierboven ergens genoemde manier
Of koop een Macintosh, daar is PDF helemaal standaard bij het printen ingebouwd (al jaren)...

RoelTM
30 juni 2008, 20:14
kijk, dat is natuurlijk helemaal de ideale oplossing ;)