PDA

View Full Version : Guitar Rig 3



a darker shade of grey
30 juni 2008, 11:01
Hey mensen,

Ik zit nu al een tijdje wat aan te klooien met software als Amplitube 2 en Guitar Rig 3 en ik ben erg tevreden over het geluid wat ik daaruit weet te krijgen. Nu heeft Guitar Rig 3 een systeem uit met een voetcontroller erbij, dat is natuurlijk ideaal voor live-situaties enzo om meteen te kunnen switchen zonder te hoeven klikken op de pc. Nu vroeg ik me af, stel ik koop die software met de voetcontroller en een set actieve (niet te dure) monitoren erbij om erop aan te sluiten, kan ik dan hard genoeg om te oefenen met een band? En heb ik dan genoeg punch zeg maar? Of zijn monitoren echt alleen voor studiogebruik?

Dank voor de reacties!

Jimwoud
30 juni 2008, 11:30
Hey mensen,

Ik zit nu al een tijdje wat aan te klooien met software als Amplitube 2 en Guitar Rig 3 en ik ben erg tevreden over het geluid wat ik daaruit weet te krijgen. Nu heeft Guitar Rig 3 een systeem uit met een voetcontroller erbij, dat is natuurlijk ideaal voor live-situaties enzo om meteen te kunnen switchen zonder te hoeven klikken op de pc. Nu vroeg ik me af, stel ik koop die software met de voetcontroller en een set actieve (niet te dure) monitoren erbij om erop aan te sluiten, kan ik dan hard genoeg om te oefenen met een band? En heb ik dan genoeg punch zeg maar? Of zijn monitoren echt alleen voor studiogebruik?

Dank voor de reacties!
Heb je nou nog geen amp!!?? hehe.

Ik zou dat nooit live durven gebruiken. Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee. Maar modelling hou ik echt voor thuis om opnames te maken.

a darker shade of grey
30 juni 2008, 11:58
Heb je nou nog geen amp!!?? hehe.

Ik zou dat nooit live durven gebruiken. Ik heb er natuurlijk geen ervaring mee. Maar modelling hou ik echt voor thuis om opnames te maken.

Haha nee! Toen ik op kamers ging wonen was dat nogal een aanslag op mijn budget, dus ik ben al heeeel erg lang aan het wachten ja.

Waarom zou je het niet live willen gebruiken? Het enige risico is volgens mij dat je pc vastloopt....en dat is inderdaad een aanwezig risico bedenk ik me nu :P

MazeMouse
30 juni 2008, 12:52
Momentje, ik moet even mijn versterker (pre-amp eigenlijk) rebooten? :?

Misschien toch niet zo'n goed idee voor het geval dat ding vast slaat door de vibraties van het podium :)

Jimwoud
30 juni 2008, 13:02
Haha nee! Toen ik op kamers ging wonen was dat nogal een aanslag op mijn budget, dus ik ben al heeeel erg lang aan het wachten ja.

Waarom zou je het niet live willen gebruiken? Het enige risico is volgens mij dat je pc vastloopt....en dat is inderdaad een aanwezig risico bedenk ik me nu :P
Naast het vastlopen lijkt me sowieso de geluidskwaliteit een probleem. Misschien dat het thuis lekker klinkt, maar vaak wordt het wel minder op hogere volumes en het door de mix prikken kan een probleem zijn.

Het is zoveel lekkerder om een echte (buizen) versterker achter je te hebben staan. Het voelt ook echter, en als ik een goed geluid heb speel ik ook veel beter.

Maar zoals ik al zei heb ik er geen ervaringen mee, en zijn de dingen die ik noem totaal geen probleem bij jou.

stevie_vp
30 juni 2008, 13:11
Met monitors ga je het sowieso niet redden in je band....
(misschien als je zachtjes jazz speelt ;))

Live, denk ook dat je idd moeilijk door de mix prikt.
Zal over t algemeen beetje "nep" klinken op dat soort niveau's..
JE moet altijd een PA tot je beschikking hebben.
Je PC zal idd snel vastlopen met vibraties e.d.

Al met al, hoop gedoe en risico's...

Was laatst op een bandjes avond, had iemand een laptop, met guitar rig3
en zon footcontroller... Moest helaas weg voordat ze gingen spelen,
maar wederom weer een geluidsman in de war en een fragiel laptopje midden
op t podium...