PDA

View Full Version : Vox V847A Volumepot?



David1223
30 juni 2008, 10:52
Hallo, Ik heb een Vox V847A en die heb ik true-bypass gemaakt alleen nu heb ik een beetje last van een volume dip als ie aanstaat. is dit te verhelpen door er een volumepot in te maken? Of moet dat op een andere manier?

kevervolks
30 juni 2008, 12:09
Even een vraagje?

Mijn wah ruist nogal als ik hem aan heb gesloten op een adaptor, ook wanneer die gewoon uitstaat!

Is de ruis weg als je hem TB maakt??

P.S. Ik heb trouwens een strat met singelcoils.. (ik weet niet of dit uitmaakt?)

David1223
30 juni 2008, 12:43
Ik heb nooit last van ruis gehad.

kevervolks
30 juni 2008, 13:11
gebruik je een adaptor of een batterij?

Humbuckers of Singelcoils?

Mitch
30 juni 2008, 13:57
Hallo, Ik heb een Vox V847A
Yes! Eindelijk! :D



en die heb ik true-bypass gemaakt alleen nu heb ik een beetje last van een volume dip als ie aanstaat. is dit te verhelpen door er een volumepot in te maken? Of moet dat op een andere manier?
Met een volumepot kun je het volume alleen naar beneden toe bijstellen, niet omhoog. Het aanpassen van de volumedip is wel een mod voor, de zogeheten "volume mod"(je verzint het niet). Die is echter vooral beschreven voor de 847, die full size componenten gebruikt. De 847A is SMD, dus dat gaat lastiger maar zal vast wel te doen zijn. Dat een 847 iets makkelijker te modden is op volume of sound was volgens mij ook al een paar ker voorbij gekomen...

David1223
30 juni 2008, 14:29
Is er dan nog een andere manier om de volumedip te verhelpen zonder aan die microonderdelen te komen?
Ik had eerst dus zoiets in gedachten:
http://img237.imageshack.us/img237/5849/naamloosib7.jpg

Edit: is het dan mogelijk om er dan inplaats van die volumepot nog een ander onderdeel als een weerstandje ofzo daar te solderen om het probleem op te lossen?

Lexvandoef
30 juni 2008, 14:34
Een volumepot regelt alleen het volume tussen 0 en het maximalen wat zo'n wah heeft. Hij kan dus niet de volumedip omhoog boosten.

David1223
30 juni 2008, 15:35
Ok, is er nog een andere oplossing voor dit probleem zonder aan het circuitboard te komen?

ponq
30 juni 2008, 17:20
[moeilijke manier]
TB-loopertje met een ingebouwde boost.
Je Wah staat dan altijd aan. Via de boost schakel je m in of niet. Met de boost compenseer je de volume-dip.

[makkelijke manier]
D_H vragen om je SMD-onderdelen te modden.

[beste manier]
testen voor je m koopt. Met je eigen gitaar, amp en effecten.

Dirk_Hendrik
30 juni 2008, 18:50
[makkelijke manier]
D_H vragen om je SMD-onderdelen te modden.
[/makkeleijke manier]


Jup. Da's inderdaad gemakkelijk :D

vinni
4 juli 2008, 10:57
http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/wah.html

Vinni