PDA

View Full Version : hulp



jules
24 februari 2003, 10:18
Hoi allemaal ik speel nu al 11 jaar gitaar en wil nu toch eens kijken voor een nieuwe gitaar. helaas is mijn budget niet al te groot 250 euro. Kanik daar iets voor krijgen wat raden jullie voor een gitaar aan. Of kan ik beter op de tweedehands markt kijken of is dat ook niet aan te rade. ik speel vooral metal maar hou ook af en toe van wat clean geluid. wie kan mij wat advies geven.

LordSpeedyShit
24 februari 2003, 10:45
je kunt met 250euro het beste 2ehands iets gaan zoeken.
Voor metal moet je denken aan Ibanez,Jackson of een Les Paul.
Maar waarschijnlijk vind je die allemaal niet voor die prijs, je kan beter ff doorsparen

jules
24 februari 2003, 10:47
ja maar ik zie vaak in de winkel van die beginners ibanez of jackson gitaren is dat dan echt niks (in de winkel klinkt vaak alles wel goed)

LordSpeedyShit
24 februari 2003, 10:52
nou als het je eerste gitaar is, misschien nog wel. maar na een tijdje ga je je doodergeren aan het geluid.
je kunt beter nu voor een goede gaan, dan kun je daar weer een tijd mee vooruit.

LordSpeedyShit
24 februari 2003, 10:54
voor 300/400 euro kun je als je een beetje goed zoekt al wel een betere Ibanez of Jackson 2ehands krijgen.

skabouter
24 februari 2003, 13:00
denk ook dat je dat beter kan doen. maar als je al 11 jaar speelt is het toch ook wel eens goed om wat moois te kopen ? voor 250 euro wil je waarschijnlijk volgend jaar weer iets nieuws....

jules
24 februari 2003, 13:54
ja dat weet ik wel maar ja budget he ik heb wel die ibanez op marktplaats gezien van 275 euro is dat wat ? staat ook in een topic hier

A3
24 februari 2003, 13:58
probeer heel snel die ibanez te kopen want je vindt niet vaak zo'n goede gitaar voor zo'n lage prijs!!!

jules
24 februari 2003, 14:08
tja ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. maar ik ben altijd een beetje bang
he met tweedehands gitaren bang dat tie scheef is of zo. hebben jullie enkele tips waarbij ik dus goed kan zien of merken dat die scheef bv dat de snaren bij bepaalde tonen bovenin de hals raken of dat tie naarmate ik naar boven speel vals word hoe merk ik dat ? Ik merk het bij mijn eigen gitaar als ik gewoon een E aansla en ik doe op de zelfde snaar bovenin ook een E aanslaan als die vals is is de hals scheef. of is dit geen goede redenering?

Ic3gl0vE
24 februari 2003, 14:09
koop die ibanez. Anders zul je denk ik bij een OLP MM1 uitkomen. Zeker geen slechte gitaar maar de elementen zijn niet geweldig

jules
24 februari 2003, 14:58
ik moet wel zeggen dat die olp er ook best wel cool uitziet

Neals
24 februari 2003, 15:55
OLP is overigens de epiphone van musicman... nix mis mee.

jules
25 februari 2003, 08:38
heb gisteren gesproken met iemand die er veel verstand van heeft(gitaareraar op het conservatorium) zegt het volgende als je budget laag is kun je best rustig een van de beginners modellen van ibanez kopen. ze spelen namelijk heerlijk zacht de klank kun je dan stapje voor stapje aanpassen met nieuwe elementen en een nieuwe brug. wat vinden jullie hiervan ik heb wel eens op verschillende ibanezzen gespeeld en eerlijk gezegd vond ik ze allemaal heel erg goed spelen en klinken. (mischien ben ik dan wel zo'n leek)wat vinden jullie hiervan

Droffie
25 februari 2003, 10:25
Ik zou nog effe doorsparen als ik jou was.
Voor 250 Euro koop je de ellende van een ander.

Droffie
25 februari 2003, 10:26
PS. ik vind die Jacksons per definitie niet klinken.

jules
25 februari 2003, 10:28
ik heb het over nieuwe ibanezen in de winkel
ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang
voor tweedehands. maar bij feedback zag ik wel een paar leuke ibenezzen staan en ook een yamaha is dat wat yamaha rgx 420 sd 6 ?

Droffie
25 februari 2003, 10:29
Waar speel je nu op?

jules
25 februari 2003, 10:52
geen idee volgens mij was het een instap gitaartje van aria ik heb er wel een keer een nieuwe hals op gezet dus de naam staat er niet meer op het was qua model zo'n Jackson ripof ik heb wel een rp7 van digitech en een 30 jaar oude vox versterker
was van mijn vader geweest toen hij nog lesgaf op het conservatorium heb eigenlijk nooit zo aan mijn gitaar getrokken maar nu is tie echt wat scheef en vals dus het word tijd voor wat anders maar ja ik heb gewoon niet meer zo veel geld max 300 euro

Droffie
25 februari 2003, 11:28
30 jaar oude Vox. Buizen neem ik aan?
Lastig pakket.
Toch de online marktplaatsen afzoeken naar een leuk tweedehandsje.

Succes
D.

jules
25 februari 2003, 11:40
warom toch tweedehandsje ?

moretel
25 februari 2003, 12:40
Goedkoper dan nieuw.

Als je van iemand een tweedehands gitaar koopt moet je wel iets van afweten om zaken als hals etc. te beoordelen, is later vaak wel af te stellen, als je dat niet weet is het een kwestie van vertrouwen.
De meeste gitaristen zijn eerlijk toch ?

Kijk bij het aanschaffen hoe het een en ander aan spullen van de verkoper eruit zien, veel vetvlekken en stof en oude stroeve snaren duiden op iemand die er ook niet veel verstand van heeft. Een instrument moet behalve de gebruikskrastjes en eventuele putjes er gaaf uitzien en geen gekraak laten horen.

Ik zou trouwens met een beperkt budget het tremelo systeem laten schieten, i.v.m. de kwaliteit, een slechte tremelo is een bron van ergenrnis.