PDA

View Full Version : Oud Cassetedeck



hugo123
30 juni 2008, 00:22
Ik heb hier een oud cassette deck waar ik wat dingen m,ee wou proberen het is een technics m5 stereo cassettedeck. Mar er zit een Line in, Line out, en een din ingang (wat is aangeduid met mic ingang) en aan de voorkant nog 2 mysterieuze ingangen. Wat ik wou proberen, in de eerste instantie om het geluid van mijn mengtafel door de line input en output sturen om zo van de VU meter op het casstette deck gebruik te maken, dit heb ik getest maar dit werkte niet :( . daarna zag ik de din ingang en toen dacht ik, kan ik die als MIDI ingang gebruiken aangezien ik een MIDI keyboard heb maar ik heb geen interface meer.
Dus,, Kan dit? Kan ik de VU meters gebruiken door de line in/out's te gebruiken, en kan ik met behulp van de DIN ingang een MIDI keyboard laten werken, van het laatste weet ik vrijwel zeker van niet omdat MIDI geen geluid is,maar ik wil het zeker weten, het deck mag uit elkaar dus het wordt of gesloopt of ik doe er nog iets mee, anders kan ik altijd de VU meters eruit slopen;). Maar kan dit dus?

bass blom
30 juni 2008, 00:32
die din is geen midi :D

heb je bij de test wel een bandje er in gedaan?
de meters doen alleen iets in opname.

Han S
30 juni 2008, 00:34
Die Hugo! :D De meters zullen alleen werken als je het apparaat in opname zet en dan zal er een cassette in moeten zitten. Sommige cassettedecks kun je echter ook in 'record ready' mode zetten en dan zullen de meters wel werken, maar eigenlijk heb je geen reet aan dat soort kutmetertjes en kun je beter een ledbar metertje kopen of bouwen.

De DIN ingang is een ingang en uitgang tegelijk voor audio en DIN werkt met een ander nivo als de RCA tulpjes. Voor midi heb je er helemaal niks aan, bovendien is midi een digitaal signaal.

hugo123
30 juni 2008, 12:21
De meters werken ook als je gewoon een bandje afspeelt, en tja.. ik kon het proberen anders wordt het ding toch weggegooid.

bass blom
30 juni 2008, 12:23
als je een bandje afspeelt laten de meters zien wat er op het bandje staat :D

hugo123
30 juni 2008, 12:25
Ja, weet ik. Maar ik wou dus proberen of dat ook kon met een line in/ou, maar nee dus..

bass blom
30 juni 2008, 12:37
ja het kan, maar of het zinnig is..

hugo123
30 juni 2008, 12:38
Nee, ik heb p mijn mengpaneel gewoon een LED VU meter zitten, maar ik vond het zonde als het weggegooid werd en ik dacht er nog iets mee te kunnen doen!