PDA

View Full Version : ♫♪ liedje van mij op spaanse gitaar



eddyvanbuiten
29 juni 2008, 23:47
een liedje dat ik dit jaar heb geschreven en vorige week op camera heb gezet. graag reacties! ;)
http://nl.youtube.com/watch?v=v9F0HVY2iUI (http://nl.youtube.com/watch?v=v9F0HVY2iUI)

Tupelo
30 juni 2008, 00:06
Ik vind het mooi. :)

Het is keurig gespeeld, ik mis alleen wat meer bezieling.
Mogelijk is dat de prijs voor je controle.
Ik zat tijdens het luisteren wel op een progressie van je deuntje te wachten.
Doe er nog wat meer mee zou ik zeggen.

Het is gaaf maar (of en) verdient wat meer dynamiek.

Pais
30 juni 2008, 00:11
Mooi stukje!


Ik vind het ook soms wat weinig dynamisch. De tokkel en aanslag is overal zowat hetzelfde. Maar voor sommige toepassingen is het juist gewenst dat een stukje niet veel dynamiek heeft; Ik zou er zo een film scene bij kunnen bedenken :)

Riky
30 juni 2008, 08:25
Boeiend!! Klinkt erg mooi.
Soms hoorde ik een beetje eagles er in. Maar erg orgineel en mooi uitgevoerd.
Wel veel herhaling, maar absoluut niet storend!

Speulert
30 juni 2008, 09:27
Mooi! (plus 10 tekens)

eddyvanbuiten
30 juni 2008, 10:01
Mooi stukje!
Ik vind het ook soms wat weinig dynamisch. De tokkel en aanslag is overal zowat hetzelfde. Maar voor sommige toepassingen is het juist gewenst dat een stukje niet veel dynamiek heeft; Ik zou er zo een film scene bij kunnen bedenken :)

hey bedankt voor je reactie.. toen ik het zelf een aantal keren terugkeek had ik dezelfde gedachte; ben wel tevreden over het liedje zelf, maar dynamiek vind ik inderdaad lastig op spaanse gitaar. na 4 jaar tokkelen heb ik jaren alleen elektrisch gespeeld, en ik heb het tokkelen sinds een paar maanden weer opgepakt.
t'is ook een super oude gitaar waar sowieso weinig volume en dynamiek inzit, maar t'is wel iets waar ik aan moet werken.
grappig trouwens dat je zegt filmscene, heb ik eerder als reactie gehad :)
groeten & bedankt

Sterik
30 juni 2008, 12:19
hey,
tof stukje, de melodien zijn simpel, maar doeltreffend
wat je met de baslijnen doet vind ik ook tof, ik hoor iets heel bekend op 0:46, maar ik kan het niet precies plaatsen
de dynamiek kan inderdaad wel iets beter, een klein beetje harder, zachter of sneller kan een herhalend thema een stuk interessanter maken
het zou tof zijn als je bijvoorbeeld op 1:41 iets hogers speelde, op dat moment begint het een beetje saai te worden

B_2_the_a
30 juni 2008, 12:53
dat stukje rond 0:46 doet me aan dit denken:
de kast - woorden zonder woorden

Verder: mooi stuk!

eddyvanbuiten
30 juni 2008, 13:32
dat stukje rond 0:46 doet me aan dit denken:
de kast - woorden zonder woorden
Verder: mooi stuk!

:seriousf:
hahahaa dat meen je niet!!
mijn god, wat een vreselijk nummer vind ik dat..
maar in ieder geval bedankt voor je reactie :)