PDA

View Full Version : Dunlop Crybaby vragen



rudolfb
29 juni 2008, 21:14
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe pedaal: Dunlop Crybaby (de orginele).
Maar ik heb wat vraagjes erover of dingen normaal zijn.

Als het pedaal uit is en dan heen en weer beweegt dan veranderd het geluid alsnog een beetje. Is dat normaal?
En met dat ding ertussen op de 'uit' stand lijkt het geluid veel warmen, minder treble is dat normaal? :P

Als dit niet normaal is kan het dan aan de adaptor liggen. Ik heb er één van een bieropener gepakt. Die kan je instellen op hoeveel volt hij moet. Maar ik vraag me af of die wel betrouwbaar is...

Voor de rest doet het pedaal het goed :hippie:

jappiej
29 juni 2008, 22:57
Volgens mij is dit heel normaal, crybaby's zoals die van jou willen nog wel eens wat hoge tonen "wegsnoepen". Heel normaal dus!

DeiDRagonas
29 juni 2008, 23:11
Nog nooit van gehoord en de mijne doet dat zeker niet.
Waar t aan kan liggen... beats me.

R.

pasqual
29 juni 2008, 23:18
ik heb dezelfde, al zo'n 10 jaar en ik heb nog nooit gemerkt dat ie hoge of andere tonen wegsnoept en al zeker geen toon verandering als ie uitstaat terwijl je met het pedaal op- en neer gaat. misschien is je potmeter niet helemaal goed meer?

groeten Pasqual.

boss
29 juni 2008, 23:34
Als het pedaal uit is en dan heen en weer beweegt dan veranderd het geluid alsnog een beetje. Is dat normaal?Nee, dat is niet normaal. Nieuw zei je? Terug naar de winkel dan.

En met dat ding ertussen op de 'uit' stand lijkt het geluid veel warmen, minder treble is dat normaal? :PEen (klein) beetje anders zal je geluid wel worden ja. De GCB is geen TB pedaal.
Maar naar aanleiding van je eerste opmerking heb ik het idee dat het pedaal niet helemaal in orde is.

Als dit niet normaal is kan het dan aan de adaptor liggen. Ik heb er één van een bieropener gepakt.Van een wat???
Heb jij een bieropener die op een adapter werkt?
FOTO!!! :D

vulvasonic
30 juni 2008, 03:05
Ik kaap dit topic even ivm een andere vraag over de Crybaby (en om daar nu een nieuw topic voor te openen.....). Komt ie:

Mijn Crybaby zit ingebouwd op een flink floorboard, tussen enkele andere pedalen in, en wordt gevoed middels een adapter die mbv een daisy-chain tevens enkele andere pedalen voedt. Maar ik heb OOK nog steeds gewoon een batterij in het ding zitten.
Het probleem: als ik het pedaal uit heb staan, dan laat hij het signaal gewoon door naar de rest van het systeem. Da's mooi. Maar zodra ik 'm aanzet, dan doet NIETS het meer. D.w.z., ik hoor geen geluid meer.

Is dit normaal?

Je kunt je afvragen waarom ik niet gewoon even probeer de batterij te vervangen of eruit te halen, maar ik zie mijn bakkie alleen tijdens optredens en bovendien zit het hele geval vastgeschroeft. Ik heb doorgaans niet de tijd om zomaar wat uit te proberen....

DeiDRagonas
30 juni 2008, 03:27
Als je batterij leeg is en je hebt hem niet aangesloten op je adapter is dit normaal jep. Honderd procent zeker weten.

edit: ik heb me wel eens lam gezocht waarom ik geen geluid meer had.. was t plugje van de wah-adapter eruit.


Roy.

Dirk_Hendrik
30 juni 2008, 11:48
Het probleem: als ik het pedaal uit heb staan, dan laat hij het signaal gewoon door naar de rest van het systeem. Da's mooi. Maar zodra ik 'm aanzet, dan doet NIETS het meer. D.w.z., ik hoor geen geluid meer.

Is dit normaal?

Je kunt je afvragen waarom ik niet gewoon even probeer de batterij te vervangen of eruit te halen, maar ik zie mijn bakkie alleen tijdens optredens en bovendien zit het hele geval vastgeschroeft. Ik heb doorgaans niet de tijd om zomaar wat uit te proberen....

Nee. Da's niet normaal. En het ligt ook niet aan de voeding. (waaraan wel, dat weet ik niet. Da's situatieafhankelijk)

B_2_the_a
30 juni 2008, 12:02
check een aantal dingen:
- zit de adapter er nog wel goed in
- verwijder de batterij (dat kan nog wel eens voor problemen zorgen)
- meet de schakelaar door

kevervolks
30 juni 2008, 12:06
Ik denk dat je switch kapot is....

Ik heb namelijk wel eens dat als ik niet hard genoeg druk, de switch ergens in het midden vast komt te zitten en dan heb ik ook geen geluid meer.

Dus waarschrijnlijk gewoon even de switch vervangen!

P.S. En volgens de manual moet je altijd je batterij eruit halen als je een adaptor gebruikt...

DeiDRagonas
30 juni 2008, 12:09
Nee. Da's niet normaal. En het ligt ook niet aan de voeding. (waaraan wel, dat weet ik niet. Da's situatieafhankelijk)

Dirk.. Da's wel normaal hoor. Al die simpele Crybaby wah's doen dat. Als je de batterij en adapter eruit haalt en je schakeld hem aan is t stil. Moet jij weten toch lijkt me...


Roy

rudolfb
30 juni 2008, 14:36
Even voor de duidelijk over mijn vraag nog.

Als de wah wah uit staat hoort hij dus helemaal NIETS meer te toen als je hem indrukt?

DeiDRagonas
30 juni 2008, 14:56
Even voor de duidelijk over mijn vraag nog.

Als de wah wah uit staat hoort hij dus helemaal NIETS meer te toen als je hem indrukt?

Inderdaad, als er geen stroom op staat en er zit ook geen batterij in betekent het indrukken van de wah dat ie het signaal mute.. Stilte dus..

Wat betreft de andere dingen die je noemde.. da's niet normaal.

R

dunnoaname
2 juli 2008, 16:51
Dit is een waardeloos topic zonder Foto's van die bieropener met adapter!

henkr
2 juli 2008, 17:29
Dit is een waardeloos topic zonder Foto's van die bieropener met adapter!

Eens! Gooi weg dat pedaal, sluit die bieropener aan en post hier een foto.
Waarschijnlijk klinkt dat ding ook stukken beter dan die Dunlop ;-)

dunnoaname
2 juli 2008, 17:36
Als die bieropener ook nog toonchambers blijkt te hebben en vintage is bied ik 200 euro of een witte stagg LP.

Dirk_Hendrik
2 juli 2008, 20:02
Dirk.. Da's wel normaal hoor. Al die simpele Crybaby wah's doen dat. Als je de batterij en adapter eruit haalt en je schakeld hem aan is t stil. Moet jij weten toch lijkt me...


Roy

Maar hij schreef toch dattie er een batterij en adapter in had zitten?

DeiDRagonas
2 juli 2008, 20:37
Ehmm.. Ja? Oh... :chicken:

Wat ik zeg klopt in principe wel.. Als de adapter er NIET in zit dan (of stuk is ofzo).. Ik heb mss te snel gelezen.. De vraag is wat er hoort te gebeuren als je een volle batterij EN een aangesloten, goedwerkende adapter aansluit??

Hm, ik voel een praktijktestje aankomen.. Zal strax eens even een batterij in de mijne drukken, u hoort morgen weer van me..

Fijne avond, grt, Roy!

kevervolks
2 juli 2008, 20:55
Dat zeg ik! De switch is waarschijnlijke gewoon kapot....

DeiDRagonas
2 juli 2008, 21:01
Dat zeg ik! De switch is waarschijnlijke gewoon kapot....

Dat denk ik niet.. Als ik Vulv zn verhaal zo hoor..

R

vulvasonic
3 juli 2008, 13:28
Dat zeg ik! De switch is waarschijnlijke gewoon kapot....

Aan de switch kan het haast niet liggen, anders zou ik ook niet kunnen schakelen tussen geluiddoorlatend en geluidtegenhoudend. De adapter lijkt ook normaal te functioneren, want de andere pedalen die er op aangesloten zijn (via een daisy-chain) doen het wel goed.

Tsjaaaa, het is mij wat, niet?