PDA

View Full Version : The Raconteurs: 1 Juli, Melkweg



Herman
29 juni 2008, 20:41
En ik ben er bij! :) tenminste, eerst even een tentamen afraffelen, maar mijn uiterlijke trein kan ik vast halen.

De nieuwe cd vind ik echt heel gaaf, lekker veel bluesy dingetjes er ook in! Dat word echt wel genieten in de Melkweg. Gaan er hier nog meer mensen heen?

Het is al uitverkocht trouwens, dus mensen die nu nog een kaartje willen hebben hebben pech ben ik bang :).


"De Amerikaanse supergroep The Raconteurs geeft tijdens hun Europese tour één concert in Nederland: op dinsdag 1 juli in de Amsterdamse Melkweg. De rockband rond Jack White, tevens frontman van The White Stripes, en Brendan Benson bracht onlangs hun tweede album, Consolers of the Lonely, uit. Het debuutalbum van de groep stamt uit 2006 en heet Broken Boy Soldiers. De eerste single, het catchy ‘Steady As She Goes’ werd een grote hit en had een impact die ongekend is voor een band die als ‘side project’ is ontstaan. Het explosieve geluid komt duidelijk voort uit de combinatie van ervaren muzikanten. Naast White en Benson bestaat de band uit twee leden van The Greenhornes."

rickert
30 juni 2008, 00:05
Sjezis man, kom je nu mee!

TimmU
30 juni 2008, 02:09
Ik zou er niet heen gaan. Je mag dan toch niet meer roken.

darkrazer
30 juni 2008, 13:19
Ik zou er niet heen gaan. Je mag dan toch niet meer roken.

Rede te meer om er juist heen te gaan!

Ik ben er bij!

Arts
30 juni 2008, 15:29
Sjezis man, kom je nu mee!

mm zou er eigenlijk ook wel heen willen gaan,
probeer marktplaats, staan vaak nog kaartjes op ! (en goedkoop :P)

Herman
30 juni 2008, 19:39
Als het niet te ver rijden is kun je natuurlijk ook de gok nemen en kijken of er aan de deur nog mensen zijn die een kaartje willen verkopen?

eddyvanbuiten
30 juni 2008, 19:44
♫♫♫ ik ben er ook bij ♫♫♫
http://i.thisislondon.co.uk/i/pix/2006/10/raconteursPA_243x241.jpg

Herman
1 juli 2008, 12:49
Vanavond is het zo ver!! Ik kan niet wachten! Misschien wel tot vanavond ;)

darkrazer
2 juli 2008, 15:55
Was geweldig gister! Ik vond dat ze erg goed speelde, wat een heerlijke sound hebben ze toch.
Alleen wel redelijk asociaal dat ze driekwartier te laat begonnen!

Herman
2 juli 2008, 15:59
Het was te gek!!!

De heren begonnen wat later als geplant, maar eenmaal op het podium stond het direct al als een huis met consolers of the lonely! Vervolgens erg lang (langer als verwacht eigenlijk) staan genieten van heerlijke nummers, waar ook echt véél improv bij zat (Blue veins misschien wel als hoogtepunt). Lekker bluesie allemaal. De 5e man die ze live met zich mee hebben vult alles ook prima aan. Eigenlijk stond alles gewoon als een huis, lekker strak gespeeld, dikke sounds (man wat is die Gretsch van Jack stoer!!!) en op een paar schoonheids foutjes na geen fouten, sowieso niks overdrevend opvallends. De heren vielen eigenlijk ook bijna niet stil, bij heel veel nummers wisten ze wel een prima brug te spelen, en zoals ik al eerder zei overal lekker veel improvisatie.

Toen de heren vervolgens van het podium afliepen hebben ze een wel heel behoorlijk applaus gehad en dat duurde ook tot dat ze weer terug het podium opkwamen (toch al gauw een paar minuten..dit heb ik nog niet vaak mee gemaakt dat een publiek zo lang door juicht en klapt).

Vervolgens zetten de heren een zeer vette "Hands" in om bij het outro van dit nummer heel subtiel over te schakelen naar "Broken boy soldier" (ook een van de hoogtepunten van de avond voor mij, geweldig nummer is dat toch!) en nadat ze dit fantastische nummer hadden gespeeld alsnog het complete outro van Hands. Ook wederom erg subtiel omgeschakeld.

Enkele dingen nog:
- Ik vond het toch wel behoorlijk balen dat Brenden Benson op een telecaster speelde ipv op zijn oh-zo-vette guild! Die had ik graag live eens gehoord.
- Wat beukt die Jack White op zn gitaren zeg, ik heb meerdere keren snaren zien bungelen..geweldig! (Die drummer kan er ook wat van trouwens, en naast dat houthakken drumt die man een behoorlijk potje).
- De heren hadden er zelf ook duidelijk wel plezier in wat ook erg tof is om te zien.
- Jammer dat het publiek pas aan het einde echt los kwam (bij de encore ging het echt helemaal los, ik was ook echt helemaal kapot aan het einde).
- Misschien had de snare af en toe iets harder gemogen, maar dat leek metname in het begin zo..


Ze hebben gewoon een erg goeie en ook strakke show weg gezet waar menig band voorbeeld aan kan nemen. Ik kan iedereen wel aanraden deze band eens te bekijken als ze de kans hebben. Absolute topavond!!

Weet iemand trouwens ook wat voor "killswitch" Jack gebruikt? Het leek wel alsof deze óp zijn top lag, en dat hij er een voor zijn gitaar én zang (die megafoon) had. Daarnaast toch maar eens in die man zijn gear gaan verdiepen, ik heb toch wel super brute sounds voorbij horen komen!


Ik ben benieuwd of er mensen zijn die mijn mening delen! :)

rickert
2 juli 2008, 16:42
Vet man! Gaaf verhaaltje ook. Ik baal wel dat ik er niet bij was.

Herman
2 juli 2008, 16:45
Thanks! Er werden aan de deur nog wel wat kaarten aangeboden..geen idee wat voor prijs though.

gijs_sg
2 juli 2008, 19:18
Ik vroeg me ook af wat dat 'hak'apparaatje was, ik dacht misschien die nieuwe boss slicer(Weer trouwens niet zeker of zoiets kan met dat pedaaltje)

Verder inderdaad zeer strak gespeeld gisteravond! Ze zijn echt énorm gegroeid sinds de vorige keer dat ik ze zag(2006) en ze hadden er zelf ook veel plezier in gister!

Alleen jammer dat Intimate Secretary niet zo hard en stuwend was als de vorige keer.

Ik hoop dat ze voor de mensen die kaartje hebben dat ze op Lowlands komen, erg vette band!

eddyvanbuiten
25 juli 2008, 15:17
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die mijn mening delen! :)
Jaaaa ik deel je mening absoluut, een van de mooiste concerten die ik ooit gezien heb: vette nummers, super gitaargeluid, en mooie improvisaties van alle bandleden. topavond!

jonesd
25 juli 2008, 16:47
Ik heb ze op Werchter gezien en dat was het absolute hoogtepunt van 4 dagen. :blast:

Btw. Die "kill switch" is volgens mij een fuzz probe van zvex die op zijn versterker staat.

Herman
26 juli 2008, 13:39
Kun je daarmee je signaal onderbreken dan bij bepaalde instellingen? Kan nergens iets vergelijkbaars vinden op youtube. Wel waus pedaaltje trouwens :D

jonesd
26 juli 2008, 13:55
Op het einde van dit filmpje kan je het zien.

http://media.zvex.com/FLASH/FUZZPROBE/

jasper159
26 juli 2008, 15:52
Ik heb ze op Werchter gezien en dat was het absolute hoogtepunt van 4 dagen. :blast:

Btw. Die "kill switch" is volgens mij een fuzz probe van zvex die op zijn versterker staat.

Jaa ik ook!
en een kwartierversie van Blue Veins, hier heb ik echt van genoten!
En het zag er een beetje Zvex achtig uit ja, dacht ik ook al.

Herman
26 juli 2008, 15:54
Vét, ik vond wel tof hoe hij gebruikte, maar dat pedaaltje is me iets te duur voor alleen een killswith achtig idee. Moet maar eens een keer een killswitch in een van mn gitaren knallen, lijkt me wel vet.