PDA

View Full Version : Twijfel Clapton signature of American deluxe stratocaster



DennisH
29 juni 2008, 19:50
Hoi!

Ik hoop dat jullie mijn twijfel een beetje weg kunnen nemen.

Ik ben een aantal maanden bezig in een bandje wat covers speelt.

Ik twijfel sterk tussen een Eric Clapton signature en een American Deluxe strat.

Ik speel over een Peavey Valveking Head met een Peavey cab.

Ik lees veel dat de signature wat veelzijdiger is!

Gr.

Dennis

J-sus Rulez
29 juni 2008, 19:53
en wat voor genre covers spele jullie?

Dude
29 juni 2008, 19:53
ik heb een keer een clapton signature in mn handen gehad (en helaas weer terug moeten geven) die een V shaped hals had, man wat speelde dat fantastisch zeg !

mijn volgende strat heeft dat ook !

DennisH
29 juni 2008, 19:59
We spelen o.a. beast of burden, sympathy for the devil, Last dance with mary jane, groot hart, like a hurricane, enz.

Gr.
Dennis

R2on
29 juni 2008, 20:01
Dit is eigenlijk ver boven mijn classe en budget maar ik heb één keer een 'blackie' bespeeld (van Clapton dus) en ik moet zeggen dat is THE best guitar I have ever touched. :P

Maar vertrouw mij er maar niet op. Ik kan namelijk niet vergelijken.

Rormo
29 juni 2008, 20:29
Hoi!

Ik hoop dat jullie mijn twijfel een beetje weg kunnen nemen.

Ik ben een aantal maanden bezig in een bandje wat covers speelt.

Ik twijfel sterk tussen een Eric Clapton signature en een American Deluxe strat.

Ik speel over een Peavey Valveking Head met een Peavey cab.

Ik lees veel dat de signature wat veelzijdiger is!

Gr.

Dennis


Ga testen?

no 1 hops
29 juni 2008, 21:23
ik denk dat je met een american deluxe met de SCN pickups en S1 switch batterij loos veelzijdiger bent.
(maar waarschijnlijk ben ik goed mis en heeft de clapton strat geen actieve booster met bat.)

leif
1 juli 2008, 13:07
Ik heb ze allebij uitgeprobeerd en vond de american deluxe beter. dit komt door de veelzijdigheid van de pu's. de s-1 bied ook veel bruikbare geluiden. maar als je het echte strat geluid wil dan moet je niet de s1 ingedrukt hebben. de clapton strat vind ik minder omdat veel hoge tonen weg vallen. de scn hebben een veel helderder geluid waarmee je zelf heel goed met high-gain kan spelen. de boost van de clapton strat had ik wel graag op mijn american deluxe gehad.

no 1 hops
1 juli 2008, 18:51
iemand zei ooit eens dat de clapton strat niks anders is dan een humbucker geluid achtige strat en zo ver verwijdert is van de originele strat tone
hij vind de strat gewoon heerlijk spelen maar wil liever de lp/sg sound

Jim Haagmans
1 juli 2008, 19:24
iemand zei ooit eens dat de clapton strat niks anders is dan een humbucker geluid achtige strat en zo ver verwijdert is van de originele strat tone
hij vind de strat gewoon heerlijk spelen maar wil liever de lp/sg sound

Hoe bedoel je precies?