PDA

View Full Version : Strat Classic 70s



IceWar
29 juni 2008, 16:03
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar (moet wel een stratocaster zijn...). Ik heb dit model (strat classic) vorige week eens uitgetest en ben aan het twijfelen om haar te kopen. Mijn vraag: zijn die single coils genoeg om hardrock mee te spelen (bv: Iron Maiden) of moet ik dan eerder naar een model gaan kijken met humbuckers erin?

no 1 hops
29 juni 2008, 16:09
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar (moet wel een stratocaster zijn...). Ik heb dit model (strat classic) vorige week eens uitgetest en ben aan het twijfelen om haar te kopen. Mijn vraag: zijn die single coils genoeg om hardrock mee te spelen (bv: Iron Maiden) of moet ik dan eerder naar een model gaan kijken met humbuckers erin?hardrock is niet alleen de gitaar maar alles wat er verder nog tussen zit tot en met de speaker.
er zijn illuster gitaar ' goden' die hardrock en rock spelen op een normael strat.
wat betreft strat
als je de kans krijgt kijk dan ook eens naar G&L tribute en blade gitaren.
zitten ook goeie tussen

Teleholic
29 juni 2008, 16:11
Iron Maiden is veelal Stratocaster toch...

grayfink
29 juni 2008, 16:14
Wel stratocasters met humbuckers trouwens.

Lexvandoef
29 juni 2008, 16:17
Wel stratocasters met humbuckers trouwens.

in single coil formaat.

grayfink
29 juni 2008, 16:18
Ook wel eens fullsize.

barno
29 juni 2008, 16:30
idd, zeker voor hardrock/metal: versterkers, pedalen, en soort pups veel belangrijker dan de vorm van de gitaar. Maar een standaard strat door een goedkoop distortionpedaaltje zal je niet doen klinken als Iron Maiden.

HertogJanNL
29 juni 2008, 17:16
Zou dan inderdaad wel voor iets van een fat strat (met humbucker) gaan. En als je niet per sé Fender wilt, zou ik eerder in de buurt van Ibanez gaan kijken. Ze hebben een aantal mooie en veelzijdige gitaren!

Tupelo
29 juni 2008, 17:31
Dit roept gewoon om Blade vind ik.
1. omdat ik een Blade liefhebber ben.
2. omdat Blade min of meer std. meer mogelijkheden biedt door de actieve toonregeling.

Zoiets...? ~oneigenlijke spam~ (http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=90971)

Serious; probeer ook wat Blades - zoals reeds voorgesteld -, dan heb je een strat en een powerstrat in 1.

IceWar
1 juli 2008, 17:17
Die Blade modellen zien er niet slecht uit, maar ik kan ze precies nergens te pakken krijgen om ze eens te testen en zo blindelings een gitaar te bestellen waarop ik niet heb op gespeeld daarvoor heb ik het geld niet voor...

Maar wat ik zo vet vind aan die Classic 70s serie is die U-shape nek die zo geweldig aanvoelde, maar die vind je blijkbaar niet zo makkelijk?

Ik ben dan ook van plan om een Humbucker in single coil formaat erin te laten zetten om de gitaar toch nog een meer rauwer geluid te laten maken.


@HertogJanNL: Ik hou niet zo van Ibanez en ben verliefd op het Stratocaster-concept dus...