PDA

View Full Version : snaren omwisselen IPV linkshandige gitaar?



lollol
29 juni 2008, 14:28
Ik vroeg me eens af, kan je in plaats van een linkshandige gitaar te kopen niet gewoon op een rechtshandige gitaar de snaren omwisselen? (Dus de Lage E op de plek van de hoge e, B wisselen met A en G wisselen met D?)

Misschien is het een erg stomme gedachte, maar het leek me nog best wel slim :satisfie:

Anti
29 juni 2008, 14:39
Naar mijn weten kan dit perfect (jimi hendrix, kurt cobain,...) Je gaat wel even de topkam moeten omdraaien.

mr-02
29 juni 2008, 14:39
Deed jimi da nie ?

http://www.atr-lang.com/data/media/1/rock&roll_026_jimi_hendrix.jpg

anti was eerst :satisfie:

lollol
29 juni 2008, 15:02
Ik wist het!

Waarom doen veel linkshandige dat dan eigenlijk niet? :satisfie:

rock 'n roll
29 juni 2008, 15:16
knoppen zitten misschien beetje vervelend

Anti
29 juni 2008, 16:40
Ik vermoed dat in de tijd van jimi geen vrachtladingen aan linkshandige gitaren beschikbaar waren. En kurt deed het ook vanwege de prijs en beschikbaarheid.
Tegenwoordig kan je , voor zover ik weet, toch meer linkshandige gitaren krijgen dan pak weg 20 jaar geleden.

VanBiLL.com
29 juni 2008, 17:48
'T kan gekker...Mijn pa is ook een linkshandige gitarist en die pakt dus rustig mijn Strat pakt het ding links vast en hop, spelen maar - en voor de goede orde, die draaid de snaren dus niet om. Ziet er niet :chicken: uit maar spelen doettie als de beste... :satisfie:

Maargoed, met betrekking tot je vraag. Yep, geen probleem...even opnieuw intoneren (en model uitkiezen dat je niet te veel last hebt van knoppen die op een verkeerde plek zitten - oja en dus ook de topkam omdraaien)

Succes ermee!

lollol
29 juni 2008, 19:12
'T kan gekker...Mijn pa is ook een linkshandige gitarist en die pakt dus rustig mijn Strat pakt het ding links vast en hop, spelen maar - en voor de goede orde, die draaid de snaren dus niet om. Ziet er niet :chicken: uit maar spelen doettie als de beste... :satisfie:

Maargoed, met betrekking tot je vraag. Yep, geen probleem...even opnieuw intoneren (en model uitkiezen dat je niet te veel last hebt van knoppen die op een verkeerde plek zitten - oja en dus ook de topkam omdraaien)

Succes ermee!

Nouja, het was meer vor de weet, ik ben zelf rechts :metal:

Wouter100
29 juni 2008, 19:42
Of als Doyle Bramhall II.

Die heeft als linkshander leren spelen op een rechtshandige gitaar.
Tegenwoordig speelt hij wel op linkshandige gitaren. Maar met de snaren nog op z'n kop:
http://i.pbase.com/o4/79/643379/1/57311023.DoyleBramhallII5.jpg

marter544
29 juni 2008, 20:47
'T kan gekker...Mijn pa is ook een linkshandige gitarist en die pakt dus rustig mijn Strat pakt het ding links vast en hop, spelen maar - en voor de goede orde, die draaid de snaren dus niet om. Ziet er niet :chicken: uit maar spelen doettie als de beste... :satisfie:

Maargoed, met betrekking tot je vraag. Yep, geen probleem...even opnieuw intoneren (en model uitkiezen dat je niet te veel last hebt van knoppen die op een verkeerde plek zitten - oja en dus ook de topkam omdraaien)

Succes ermee!

Net als Dick Dale dus.. Lijkt me erg ongemakkelijk spelen.

RoelTM
29 juni 2008, 21:45
speelt Hendrix niet op een rechtshandige omdat ie dan de knoppen en tremolo fijner vindt zitten???

las ik laatst ergens... volgens mij zelfs ergens op dit forum...

RobertoL
30 juni 2008, 09:35
speelt Hendrix niet op een rechtshandige omdat ie dan de knoppen en tremolo fijner vindt zitten???

las ik laatst ergens... volgens mij zelfs ergens op dit forum...

Ja dat had ik ook al gelezen. Komt omdat die knoppen dichter zitten (leuk om eens te voelen hoe dat is). Maar hij had wel een linkse (zelf geschilderde 'psychedelic') Flying V

VanBiLL.com
30 juni 2008, 14:38
Net als Dick Dale dus.. Lijkt me erg ongemakkelijk spelen.
Ziet er idd ook totaal niet uit, zeker als hij barré akkoorden pakt - heel maf zicht. :chicken: