PDA

View Full Version : Fender Princeton 122+ Preamp ruis



Jeroen76
29 juni 2008, 13:31
Mijne Heren en Dames,

Ik melde al eerder dat ik een nieuwe (voor mij dan) Amp gekocht had. Nou is deze Amp beduidend luider dan m'n vorige brik, dus dat er wat ruis bij komt leek me erg logisch. Daarbij, het is een wat oudere versterker dus ....

Ik heb al even gezocht op het forum, ik kon het niet vinden.
Vanmorgen de amp doorgeplugt op de PA via de preamp out. Weining ruis op de Amp zelf, maar des te meer op de PA. Heeft čen van jullie een idee wat ik verkeerd doe, of wat er verkeerd is?

Nogmaals ik kon een dergelijk onderwerp niet vinden, dus een verwijzing naar een vergelijkbaar onderwerp is ook al heel behulpzaam.

Groetjes,
Jeroen

mcannegieter
29 juni 2008, 16:29
Huh, via de preamp uit in de PA pluggen? Daar heb ik nog nooit van gehoord, waarom zou je dat willen doen en kan dat? Je plugt dan het onversterkte signaal van je gitaar in de PA...

Jeroen76
29 juni 2008, 16:36
Nou eerlijk gezegd zou ik geen andere uitgang weten op deze versterker. Maar dat kan ook met mijn zeer beperkte kennis te maken hebben.

Greetz,
Jeroen

Jim Haagmans
29 juni 2008, 16:45
Als je via pa wil spelen is dat de juiste uitgang. Het signaal is voorversterkt en als je hem via de poweramp uit in de pa zou pluggen blaas je gegarandeerd wat op. Feit is echter dat, ookal zou het op papier prima moeten werken, die uitgang gewoon niet bedoeld is om je signaal naar de PA te sturen. Ofwel dat je bijgeluiden krijgt die je liever niet hebt zal je op de koop toe moeten nemen, je doet niets fout. Eigenlijk heb je voor deze toepassing een DI-out nodig, maar ik neem niet aan dat je die hebt op je versterker

Jeroen76
30 juni 2008, 11:02
Als je via pa wil spelen is dat de juiste uitgang. Het signaal is voorversterkt en als je hem via de poweramp uit in de pa zou pluggen blaas je gegarandeerd wat op.
Deze twee zinnen lijken met elkaar in tegenspraak, dus ik snap je post niet helemaal. Maar dat heeft ook te maken met mijn beperkte kennis.
Uit de antwoorden en uit andere topics blijkt dat relatief veel versterkers worden opgepakt door Mic's. Heb je bij het versterken via een mic ook een di nodig? Ik heb de beschikking over een Redbox. Dus dan wordt het:
Gitaar------korg ax/multieffect-------Fender Princeton-----microfoon-----redbox------PA-line in

Werkt dit of moet de redbox er juist niet tussen. Ik wil namelijk wel het authentieke geluid van m'n Amp gebruiken.

Jeroen

Mr.Bluesbreaker
30 juni 2008, 11:05
Nee, je hebt geen DI nodig wanneer je met microfoon versterkt.
Zet een microfoon voor de luidspreker en varieer maar eens met je plaatsing: recht in het midden levert een heldere klank op en meer naar de rand verplaatsen voor een meer afgerond hoog.

Jeroen76
30 juni 2008, 11:11
Nee, je hebt geen DI nodig wanneer je met microfoon versterkt.
Zet een microfoon voor de luidspreker en varieer maar eens met je plaatsing: recht in het midden levert een heldere klank op en meer naar de rand verplaatsen voor een meer afgerond hoog.

Wauw, wat kan ik hier een hoop van leren. Vooral bedankt voor de snelle beantwoording.
Thanks,
Jeroen