PDA

View Full Version : Mesa Boogie Express!!!



Nicolaas
29 juni 2008, 12:15
Beste mensen, ik sta op het een punt een nieuwe buizen amp te kopen.
Nou word het of een mesa boogie express of een Diesel Einstein. NOu weet ik genoeg over de diezel maar de over de Mesa niks.

Iemand ervaringen mee, en hoe klinken ze als je ze naar 5 watt schakeld? Qua muziek moet het kunnen rocken.

Thanks!

Jimwoud
29 juni 2008, 12:53
Lijken me 2 heel verschillende amps.

Ik heb die kleine express geprobeerd laatst volgens mij 25:5 1x10 combo. In één woord RUK. Wat klonk die slecht, na een aantal verschillende setting kon ik er echt helemaal niks mee. Vooral de gain structuur was erg korrelig en krakering, weet niet hoe ik het moet noemen. Dus zou hem wel eerst goed testen. Misschien dat de head versie met een goede cab eronder wel goed klinkt.

Nocki
29 juni 2008, 13:23
Hoi,

De express is waarschijnlijk niet jow cup of thea als ik kijk naar de sond die je zoekt. Nieuwe Mesa amps zijn tegenwoordig allemaal voor een bepaalde stijl. denk dat je stijl buiten het bereik van de express valt.

groetjes

Nicolaas
29 juni 2008, 13:27
Ben sowieso op zoek naar een head en een cab geen combo's. En zal idd uitvoerig testen.

Bernd Veenema
29 juni 2008, 15:29
Ik heb de 5:50 wel eens vrij uitgebreid getest en ik vond het een heel aardige versterker. Ik was niet heel erg gecharmeerd van de 5 watt stand, maar ik vond hem op de 50 watt stand erg lekker. Hij klinkt veel beter dan de 5:25, dat is zeker. 5:25 draait ook op andere buizen dan de 5:50 (volgens mij EL84). Gewoon proberen dat ding. Hij is sowieso een stuk goedkoper dan de Einstein.

Nicolaas
29 juni 2008, 15:40
Okay 5:50 klinkt wat beter, nouja ik test het sowieso dus merkt het van zelf wel. Maar had al wel zo'n vermoede. Maar wat prijs betreft maakt het niet zo gek veel uit.

Diezel Einstein 1745,-
Mesa Boogie Express 5;50 1727,-

Alleen hou ik dan maximaal als het mee zit 700 e over voor een Cab, miss maar 500. Ik dacht aan de Marshall 2 x 12 cabs 1936 series oid.
Iemand nog een idee? Als het een beetje kan wil ik het liefst een mesa cab hebben ook 2 x 12 maar denk niet dat het er in zit.

arjanb01
29 juni 2008, 15:54
Ik zou die Diezel Einstein nemen met 2x12 speakers van Diezel eronder.
Ik zou het zo doen dat ik de cab van hetzelfde merk heb, omdat die amps vaak speciaal afgesteld zijn voor die speakers.
Pruts je er dan een ander soort cab onder dan kan de hele versterker heel anders gaan klinken.
Maar ja, tis maar wat je wilt.

Nicolaas
29 juni 2008, 15:59
Hmm okay, die Diezel krengen zijn wel 920 e. Wat harder werken dan maar.
Maar echt nodig?

AART
29 juni 2008, 16:01
Hmm okay, die Diezel krengen zijn wel 920 e. Wat harder werken dan maar.
Maar echt nodig?

Nee, andere cabs kunnen ook prima. Het hangt van je smaak af wat je beter vind klinken.

Nicolaas
29 juni 2008, 16:59
Ja okay, dus kan rustig beginnen met een marshall. En dan even doorsparen voor een Diezel of een Mesa. Maargoed, nog mensen met Mesa Express ervaring?

Steven-gh
29 juni 2008, 17:27
Mijn buurjongen heeft een 5;50 2x12 express.
Klinkt goed, al kan ik mijn stijl er niet in kwijt. Meer geschikt voor wat meer rock muziek denk ik.

AART
29 juni 2008, 17:50
ga gewoon testen. Qua amp is het gewoon goed, het is een Mesa. Of hij klinkt zoals jij wil is een tweede, dus ga testen. Reacties hier geven je nog geen idee van hoe de 5:50 klinkt.

TimmU
30 juni 2008, 02:05
Zet nou is voor jezelf op een rijtje waar je een versterker voor gaat gebruiken. Een relatief tamme mesa , of een ontzéttend wilde Diezel.

Zijn tevens ook 2 héle verschillende sounds . Er is maar 1 ding wat je kunt doen ,en dat is testen.

geef even een lijstje met max. budget, wensen ( 1/2/3/4 kanaals , hoeveel watt ongeveer , wat voor sound) , wat is je stijl ,enz. enz.

Het zou zonde zijn als je zoveel geld uitgeeft aan een amp die je niet echt ligt.

Iceman
30 juni 2008, 10:50
De Einstein kun je ook zelf modden zodat je de 3 voicings van het eerste kanaal kunt schakelen.

Jimwoud
30 juni 2008, 11:28
De Einstein kun je ook zelf modden zodat je de 3 voicings van het eerste kanaal kunt schakelen.
Ik krijg spontaan GAS van dat ding na wat lezen van reviews. Als je die modes switchable maakt, liggen de volumes een beetje op een lijn als je schakelt? En hoe is de verhouding 50/100watt in vetheid van de sound? Scheelt het veel, meestal klinken 100 watters wel wat beter dan de 50 watt versie van een amp.

JeanPaul du Vinnie
30 juni 2008, 13:06
Ik ken die Diezel niet echt, maar zou je die dan niet beter afwegen tegen een Recto of zo? Zal waarschijnlijk al meer je ding zijn dan die Express.

Nicolaas
30 juni 2008, 13:59
Nou mijn Budget is 2500,-

Dus ong 1800 e voor een Amp.

en de rest voor een cab. 2 x 12.
kanalen maakt niet zo uit, liefst 3

En voornamelijk nog kamer niveau dus niet meer dan 50 watt.

Moet een goeie overdrive inzitten, voor Tool en Guns 'n roses etc.
goed met effecten om kunnen gaan.

zoiets.

Nicolaas
30 juni 2008, 14:26
Ik ken die Diezel niet echt, maar zou je die dan niet beter afwegen tegen een Recto of zo? Zal waarschijnlijk al meer je ding zijn dan die Express.

Nou je het zegt zit redelijk in de buurt qua prijs ook.

Lexvandoef
30 juni 2008, 14:31
Nou je het zegt zit redelijk in de buurt qua prijs ook.

Wat voor muziek speel je eigenlijk? Als het geen snoeiharde deathmetal is kan ik je ook een 2dehands Hook Captain aanraden, je ziet ze heel af en toe op marktplaats, voor 2000e heb je een 2dehands als je een beetje handig ben met afdingen.

Nicolaas
30 juni 2008, 14:33
Wat voor muziek speel je eigenlijk? Als het geen snoeiharde deathmetal is kan ik je ook een 2dehands Hook Captain aanraden, je ziet ze heel af en toe op marktplaats, voor 2000e heb je een 2dehands als je een beetje handig ben met afdingen.

Voornamelijk Tool, Guns 'n roses. en verder heel veel. Maar Tool en Guns zijn de geen die ik heel vaak speel.

Balthazar
30 juni 2008, 14:47
als de mesa recto sound bevalt, kijk ook eens naar Laboga. Klinkt imo beter. Handgemaakt in Polen ( en daarom betaalbaar! ), ook twee rctifier buizen, en schakelbaar van 100 naar 50 watt.

TimmU
30 juni 2008, 14:49
Tool denk je al snel aan VHT , heb jij daar ook al is aan gedacht?

Nicolaas
30 juni 2008, 14:52
Tool denk je al snel aan VHT , heb jij daar ook al is aan gedacht?

VHT van Halen amp? Eh nee nog niet zal eens kijken.

En Laboga waar kan ik dat vinden?

TimmU
30 juni 2008, 14:54
Nee man, VHT als merk .Ultralead, Pitbull enz. Dat is gereedschap om Tool te spelen!

Nicolaas
30 juni 2008, 14:58
Oh okay vet, ga eens even zoeken. Thanks. Solo rectifiers zijn die beetje goed?

Balthazar
30 juni 2008, 15:07
zeker, erg vette amps, dikke scheur, veel mogelijkheden, maar wel relatief duur.
en het cleane kanaal vind ik tegenvallen.
heb je een btw prive berichtje over die laboga gestuurd

Nicolaas
30 juni 2008, 15:10
Okay nou ik zet hem op m'n verlang lijstje, en testen die hap.

Zijn de Einstein en Solorectifier beetje vergelijkbaar?

Zie trouwens ook de Rectoverb, ook mooi dingetje. Past ook een beetje in dit straatje?

Iceman
30 juni 2008, 19:40
http://www.youtube.com/results?search_query=diezel+einstein&search_type=&aq=f

Filmpjes van de Einstein.

JeanPaul du Vinnie
30 juni 2008, 20:30
De Rectoverb is een single rectifier met ingebouwde reverb. Schijnen toffe dingen te zijn. Met een Rectifier zit je trouwens gebeiteld voor zowel Tool (dat krijg je echt niet uit zo'n Express) als Guns 'n' Roses.

Tool denk je al snel aan VHT , heb jij daar ook al is aan gedacht?
Tool speelt toch over Diezel VH4's? Of is dat ook al weer verleden tijd?

Iceman
1 juli 2008, 09:54
Tool = Diezel VH4

Marc Oblivian
1 juli 2008, 11:56
Yup en die zit boven je budget.
Ik heb trwns over de Diezel VH4 en Einstein gespeeld.
Beide erg goede amps.
Die Einstein is trouwens ook prima geschikt om Tool en Guns mee te doen: je kan er een lekkere rocksound, maar ook de wat zwaardere modernere sounds uit halen.
Voor 1800 is het trwns ook een optie om 2 tops (al dan niet 2e hands) te kopen. Een Engl bv voor de moderne sounds en een JCM 800 voor de rocksounds.
Overigens is de EVH (die van Eddie, VHT is weer wat anders) top voor ergens rond de de 1600 ook een optie voor je.
Bijpassend cab (4x12) kost 829. Ben je voor 2500 helemaal klaar.

Je kan ook een 2x12 laten bouwen bij Kool en Elfring in Heiloo. Zie www.kool-elfring.com ...nederlandse kwaliteitscabs voor weinig.

Nicolaas
1 juli 2008, 13:06
Bedankt! Zien er goed uit die cabs, V30's er in lijkt mij voor een diezel? Ervaring mee?

marc_o
1 juli 2008, 14:05
Tool denk je al snel aan VHT , heb jij daar ook al is aan gedacht?

Huh???

Tool is VH4, alleen kanaal 3
Marshall 200 watt top

in de studio bovenstaande plus Rivera knucklehead reverb en Recto's...


VHT is te klinisch

Nicolaas
1 juli 2008, 14:10
Sterker nog VH-4S, en rectifiers etc etc, en een oude Marshall Super Bass geloof ik.

M O P
1 juli 2008, 22:19
Ik heb al zo'n half jaar een Express 5:50. De 5 watt stand gebruik ik amper, te weinig clean op hogere volumes. De 50 watt stand is daarentegen helemaal mijn ding. Door er tijd in te steken leer je dat de potmeters ontzettend veel doen door zelfs maar een milimeter te draaien. Ik krijg er persoonlijk precies de geluiden uit die ik verwacht voor sommige stijlen muziek, zowel Tool als Guns 'n Roses. Al zal de kenner het niet met me eens zijn. Ik vind het een ontzettend lekkere amp!

Nicolaas
2 juli 2008, 00:42
Wat maakt het uit wat de kenner er van vind als je zelf er helemaal blij mee bent toch? Ik weet iig dat ik nu met een lijst van 20 amps naar die winkel toe ga :D

Marc Oblivian
2 juli 2008, 10:13
Bedankt! Zien er goed uit die cabs, V30's er in lijkt mij voor een diezel? Ervaring mee?

V30 en Diezel (genoemde amps) is wel een goede combi ja. Met bv. greenbacks doen die tops het ook goed hoor...wees niet bang:-) hangt een beetje van je smaak af, maar Guns is geloof ik V30 en die speakers zijn ook erg geschikt voor wat zwaardere herrie (metal).
Hangt er dan alleen een beetje vanaf of je voor een 2x12 of 4x12 gaat. Als het een 2x12 wordt met een 100 watt top, zou ik voor de V30 gaan (2 speakers van 60 watt is samen 120 watt) en niet voor de greenbacks (is samen hoogop 60 watt en da's wat weinig onder een 100 watt top).

Nicolaas
2 juli 2008, 13:29
V30 en Diezel (genoemde amps) is wel een goede combi ja. Met bv. greenbacks doen die tops het ook goed hoor...wees niet bang:-) hangt een beetje van je smaak af, maar Guns is geloof ik V30 en die speakers zijn ook erg geschikt voor wat zwaardere herrie (metal).
Hangt er dan alleen een beetje vanaf of je voor een 2x12 of 4x12 gaat. Als het een 2x12 wordt met een 100 watt top, zou ik voor de V30 gaan (2 speakers van 60 watt is samen 120 watt) en niet voor de greenbacks (is samen hoogop 60 watt en da's wat weinig onder een 100 watt top).

Okay dank u, een duidelijk aantwoord! Maar wordt de 50 watt head niet de 100 watt, dus greenbacks zouden kunnen.