PDA

View Full Version : X2 wireless overgenomen door Line6



boss
29 juni 2008, 11:50
Ik was aan het rond kijken op internet naar de hier veel genoemde X2 wireless setjes.
En kwam tot de ontdekking dat Line 6 de firma heeft overgenomen.
Zie de website:
http://line6.com/digitalwireless/index.html
Zou dit een positieve ontwikkeling kunnen hebben voor de verkoop in europa??

dml
29 juni 2008, 12:01
Oud nieuws.......

boss
29 juni 2008, 12:10
Oud nieuws.......Is dat zo Dennis??
Ik had hier nog niets over meegekregen...
Maar weet je misschien ook iets over de distributie naar de EU dan?

dml
29 juni 2008, 12:47
Het werd, ik meen, anderhalve maand geleden al aangekondigd op de X2-site. Ik zie nu wel dat de X2-site niet meer beschikbaar is, hij linked gewoon door naar Line6. Geen idee hoeveel tijd het gaat kosten voordat ze via de EU beschikbaar zijn. Line6 "kennende" zal dat vast geen jaren gaan duren.

paulbekkers
29 juni 2008, 12:57
De vraag is misschien wel onder welke naam.
Blijven ze het Line 6 X2 wireless noemen?
Of wordt het Line6 wireless?

Kaïn
29 juni 2008, 14:26
Ik denk dat ze de naam X2 gewoon gaan voeren als type naam voor de wireless.
Hopelijk word het nu makkelijker om ze te krijgen. Ik zit er al een tijdje op te gassen.

Geoffrey
29 juni 2008, 16:42
GAS neemt ernstig toe!!!!!

Geoffrey
30 juni 2008, 18:38
Gas is de dus te ernstig toegenomen!!!

Ik ben het net aan het afzoeken waar ik deze kan bestellen.. enige tips zijn welkom!!!

Angel
30 juni 2008, 21:52
Gas is de dus te ernstig toegenomen!!!

Ik ben het net aan het afzoeken waar ik deze kan bestellen.. enige tips zijn welkom!!!

Sweetwater (http://www.sweetwater.com)
Geef me een seintje mocht je bestellen, zou zelf ook nog een extra kabeltje willen.

HaroldA
30 juni 2008, 22:11
Sweetwater (http://www.sweetwater.com)
Geef me een seintje mocht je bestellen, zou zelf ook nog een extra kabeltje willen.
Daar komt die uit mijn sig ook vandaan (+3 anderen)... Als je een emailadres van een verkoper wil hebben: PM... Ik 'ken' daar iemand die nog wel wat korting kan regelen...

paulbekkers
30 juni 2008, 23:16
Ik zit zelf al tijden te kijken naar een nieuwe wireless. Die XDS95 (simpelste) voldoet voor mij. Mocht je gaan bestellen (al dan niet met korting), dan houd ik me aanbevolen voor zo'n setje.

Hoe erg aan te raden is zo'n upgrade-snoertje??

Sj03rd
30 juni 2008, 23:47
ja..........

paulbekkers
1 juli 2008, 00:14
ja..........

wat bedoel je daarmee?

Angel
1 juli 2008, 08:06
Hoe erg aan te raden is zo'n upgrade-snoertje??

Heel erg eigenlijk. Je merkt toch een verschil tussen het standaardsnoertje en de upgrade.

dml
1 juli 2008, 09:24
Wat voor kabel gebruiken jullie, X2-gebruikers, dan tussen de ontvanger en je amp/ FX?

paulbekkers
1 juli 2008, 11:24
Heel erg eigenlijk. Je merkt toch een verschil tussen het standaardsnoertje en de upgrade.

Kost jammergenoeg wel meteen weer zo'n 25 euro extra.
Tijd voor een gitaarnet X2 wireless inkoopactie?

@harold: korting? dat zou mooi zijn! is die eventueel nog progressief bij een grotere order?

HaroldA
1 juli 2008, 11:36
@harold: korting? dat zou mooi zijn! is die eventueel nog progressief bij een grotere order?
Het was mijn eerste bestelling bij SW en kreeg toen 4 upgrade kabels er voor nop bij. (samen met 2 x 19" en 2 x pedaalvorm wirelessjes)

Sinds heb ik nog een paar keer bij SW besteld en ik heb bijvoorbeeld laatst $125 voor mijn Carbon Copy (http://www.sweetwater.com/store/detail/CarbonCopy) betaald ipv $149.99...

En nu genoeg SW spam... PM me maar voor het emailadres. Een offerte aanvragen kan nooit kwaad en dan vertel ik wel dat je via mij daar gekomen bent...

Misery Signals
1 juli 2008, 11:41
Wat voor kabel gebruiken jullie, X2-gebruikers, dan tussen de ontvanger en je amp/ FX?
Custom made topkabels zoals op heel mijn setup. www.guitargear.be

MS

paulbekkers
1 juli 2008, 12:32
Inkoopactie!
Zie sig. Topics erover zijn blijkbaar verboden, maar stuur me een bericht.

Analie-G
5 juli 2008, 17:10
Ik wil eigenlijk ook al lang een X2 de rackversie MAAR aangezien ze eigenlijk `ìllegaal` zijn voor EU vanwege hun frequentie gebruik etc ..wacht ik nog ff tot er een officiele EU versie uitkomt !

Succes ermee,
A+

MarcoB
19 juli 2008, 10:44
Ik wacht ook op de EU versie.
Is er al een ETA?

Marco

paulbekkers
12 augustus 2008, 22:19
De bestelling uit de US is binnen. Voor mij en mijn mede-bestellers (forumleden Angel, Joro enneh Dennis (geen idee wat z'n nick is)) zijn een paar mooie verse X2 wireless setjes en upgradecables binnengekomen.

De mijne natuurlijk snel aangesloten.
DAMN!
Ik ben van nature sceptisch, maar dat ding klinkt echt goed! En super handig!

Geen 2 regelaars, gewoon een lekkere lichte zender en een superkleine ontvanger (niet groter dan de B behuizing van mijn crunchbox). En hij werkt ook nog eens op 9V DC (maar dat wist ik natuurlijk al). Echt een verademing op mijn pedalboard.

Nou moet ik natuurlijk eigenlijk mijn board kleiner maken, of meer dingen onder de klepjes verstoppen om ze nuttig te maken.

:rockon:

Joro
15 augustus 2008, 15:20
Jep, heb hem dus, dankzij Paul, ook binnen. En ben er ook erg blij mee, behalve dat er nog geen geluid uit is gekomen :angry:
Alles lijkt te werken, behalve geluid geven, tis een erg raar iets. Ik ga nog even puzzelen, maar ja, geen knoppen he ? :) Dus echt veel te tweaken is er niet, behalve kanalen afgaan. Ik hou jullie wel op de hoogte. En dan weten we meteen hoe de service van sw is :p

Joro
15 augustus 2008, 15:22
OH, paul, doet jouw ontvanger het ook als je het via een adapter stroom geeft?

HaroldA
15 augustus 2008, 15:30
De bestelling uit de US is binnen. Voor mij en mijn mede-bestellers (forumleden Angel, Joro enneh Dennis (geen idee wat z'n nick is)) zijn een paar mooie verse X2 wireless setjes en upgradecables binnengekomen.
Via mijn tip bij Sweetwater/Robert besteld?


Jep, heb hem dus, dankzij Paul, ook binnen. En ben er ook erg blij mee, behalve dat er nog geen geluid uit is gekomen
Slaan de blauwe ledjes wel uit? (input volume)


OH, paul, doet jouw ontvanger het ook als je het via een adapter stroom geeft?
De mijne wel in ieder geval. Ik zou niet eens weten of hij het op een batterij doet ;)

Joro
15 augustus 2008, 15:38
Hmmm. Begint steeds meer te lijken op een niet werkende ontvanger.
De lichtjes op de zender slaan wel uit.
De lichtjes op de ontvanger niet. Wel om de zoveel tijd een lopend blauw lichtje. Ook de batterijmeter op de ontvanger geeft niets aan.

RF brandt
rx1 en rx2 zijn beiden uit.

HaroldA
15 augustus 2008, 15:47
Wel om de zoveel tijd een lopend blauw lichtje.
Dan zoekt hij naar een zender... (uit het hoofdje)

Joro
15 augustus 2008, 16:05
Oh. Dat kan kloppen, maar vinden doet hij niks in ieder geval :).
Maar goed, bedankt voor je hulp in ieder geval. Denk dat het toch een misser is ofzo, zal SW even mailen.

Joro
15 augustus 2008, 16:21
Net een mail terug van sw. Lijkt inderdaad toch niet helemaal ok te zijn. Ik mag hem terugsturen en zij sturen zsm een nieuwe. Tot nu toe dus goede service :).

ACSlater
11 april 2009, 01:06
ff een oud topic kicken maar zijn de gebruikers van het X2 systeem in NL wel eens in de problemen gekomen door de gebruikte frequenties? Dan denk ik voornamelijk aan storing en niet direct aan de Opta of zoiets.
Zit er ook over te denken om eentje aan te schaffen omdat ze zulke goeie reviews krijgen en niet heel duur zijn.

vettavillenl
11 april 2009, 09:05
Line 6 heeft een nieuwe Digitale wireless geintroduceerd voor op 2,4 GHz. Ca. Juni beschikbaar.

Relay G 30 als eerste model

Hier meer info
persinfo
http://www.vettaville.nl/page.php?id=21#919

aanvullende info
http://www.vettaville.nl/page.php?id=21#918

eerste video (er volgen er nog meer binnenkort)
http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#925

Bl44t44p
11 april 2009, 17:56
Line 6 heeft een nieuwe Digitale wireless geintroduceerd voor op 2,4 GHz. Ca. Juni beschikbaar.


Dat is toch geen antwoord op zijn vraag? Ik begin jouw posts bijna als spam te beschouwen...

morris
11 april 2009, 18:49
Dat is toch geen antwoord op zijn vraag? Ik begin jouw posts bijna als spam te beschouwen...

Begrijpelijk. Echter, deze info is wel relevant in dit draadje -> zie onderwerp topic.

Morris

ACSlater
11 april 2009, 20:06
Begrijp ik nou goed dat de X2 helemaal niet uit gaat komen in Europa en dat het Relay G30 een alternatief is? 30 meter is maar een karig bereik als je het afzet tegen de 100 meter die het X2 racksysteem schijnt te halen. Of is dit één van de versies die uitkomen en komt er ook een rack ontvanger? Evengoed bedankt voor de info.
Als één van de gebruikers van X2 me kan vertellen dat het gebruik er van geen problemen opleverd in NL dan koop ik die wel.

morris
11 april 2009, 20:41
Begrijp ik nou goed dat de X2 helemaal niet uit gaat komen in Europa en dat het Relay G30 een alternatief is? 30 meter is maar een karig bereik als je het afzet tegen de 100 meter die het X2 racksysteem schijnt te halen. Of is dit één van de versies die uitkomen en komt er ook een rack ontvanger? Evengoed bedankt voor de info.
Als één van de gebruikers van X2 me kan vertellen dat het gebruik er van geen problemen opleverd in NL dan koop ik die wel.

Zie topic, x2=overgenomen door Line 6, dus bestaat niet meer. De x2 is nooit in Europa uitgebracht. ik ken de nieuwe line 6 apparaten niet, maar ik neem aan dat ze de X2 techniek gebruikt hebben in hun nieuwe lijn. Wat daar uiteindelijk (kwalitatief) van over is gebleven kan ik niet beoordelen, maar ik gebruik de X2 al meer dan een jaar in Nederland, nooit problemen gehad.

Morris

hole
11 april 2009, 23:04
Wow Morris,

verkoop je je "clubboard"? Die Axe-FX bevalt wel héél erg goed heej?

Liquid_Metal
11 april 2009, 23:38
Moeten we eigenlijk maar niet hier bespreken, maar dan móeten we wel aan de AXE :crazyhappy:

ACSlater
11 april 2009, 23:46
Zie topic, x2=overgenomen door Line 6, dus bestaat niet meer. De x2 is nooit in Europa uitgebracht. ik ken de nieuwe line 6 apparaten niet, maar ik neem aan dat ze de X2 techniek gebruikt hebben in hun nieuwe lijn. Wat daar uiteindelijk (kwalitatief) van over is gebleven kan ik niet beoordelen, maar ik gebruik de X2 al meer dan een jaar in Nederland, nooit problemen gehad.

Morris

Dat eerste was me duidelijk maar het apparaat heet nog steeds X2 in de US vandaar mijn vraag. Bedankt voor je gebruikerservaring! Daar ging het me om.

vettavillenl
14 april 2009, 08:22
X2 = Line 6 bestaat nog steeds, echter geleid door Line 6. Wellicht dat de X2 op die lijn verdwijnt en er Line 6 op staat.

Relay is een nieuwe merknaam voor nieuwe producten, die een andere ontwikkeling hebben dan X2. Deze zijn dus niet gelijk..

De Relay G30 is de eerste van deze lijn, er komen er dus meer (lijkt me logisch met een groter bereik, andere behuizing etc..).

vettavillenl
16 april 2009, 08:17
Hier is video 2 die wat dieper ingaat op de technische aspecten van de Relay G30.

http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#931

vettavillenl
31 mei 2009, 10:47
En de laatste van de 3 videos.


http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#940

marter544
31 mei 2009, 12:06
Line 6 heeft een nieuwe Digitale wireless geintroduceerd voor op 2,4 GHz. Ca. Juni beschikbaar.

Relay G 30 als eerste model

Hier meer info
persinfo
http://www.vettaville.nl/page.php?id=21#919

aanvullende info
http://www.vettaville.nl/page.php?id=21#918

eerste video (er volgen er nog meer binnenkort)
http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#925 (http://www.vettaville.nl/page.php?id=88#925)


Ze zijn binnenkort verkrijgbaar, en ze zijn ook ontzettend goedkoop! Ik ben wel benieuwd of het zo goed is als ze zeggen. Zo ja, kan ik mooi goedkoop wireless gaan.

ACSlater
31 mei 2009, 14:19
Ik weet niet meer op welke site het precies staat maar ik las een leveringsdatum ergens in juli. Vond nog ergens een interessante modificatie van een X2 XDS95:

http://xds95modification.blogspot.com/

Op die manier heb je een veel betere ontvangst dan met de interne antenne.

HaroldA
31 mei 2009, 14:30
Vond nog ergens een interessante modificatie van een X2 XDS95:

Hmmm, ik heb geen last van dropouts, maar ik kan me voorstellen dat dat wel een beter ontvangst op levert.

Misschien een keer ergens een oude (kapotte) wifi router op de kop tikken en de antennes over zetten.

Yek1
31 mei 2009, 15:54
Ergens anders gelezen dat de aanlvering verschoven is naar augustus ...

Bl44t44p
1 juni 2009, 14:31
Hmmm, ik heb geen last van dropouts, maar ik kan me voorstellen dat dat wel een beter ontvangst op levert.

Tot dusver heb ik ook nog geen problemen gehad en zo'n extra antenne op m'n rug lijkt me alleen maar in de weg te zitten.

Even iets anders trouwens, ik kreeg afgelopen zaterdag een opmerking van de monitorman dat ik mijn receiver zo moest zetten dat de antennes in de breedte van het podium/mijn versterker werden uitgelijnd ('naast elkaar'). Volgens hem zou ik maar één antenne effectief gebruiken op het moment dat ik de receiver een kwartslag draaide, omdat de voorste antenne dan de achterste blokkeert.

Klopt dat?

HaroldA
1 juni 2009, 15:24
Tot dusver heb ik ook nog geen problemen gehad en zo'n extra antenne op m'n rug lijkt me alleen maar in de weg te zitten.

Ehm, de antennes zitten op de ontvanger, niet op de zender...

vettavillenl
1 juni 2009, 19:58
Even iets anders trouwens, ik kreeg afgelopen zaterdag een opmerking van de monitorman dat ik mijn receiver zo moest zetten dat de antennes in de breedte van het podium/mijn versterker werden uitgelijnd ('naast elkaar'). Volgens hem zou ik maar één antenne effectief gebruiken op het moment dat ik de receiver een kwartslag draaide, omdat de voorste antenne dan de achterste blokkeert.

Klopt dat?

Een antenne is per definitie passief en doet niets anders dan het signaal opiiken en doorgeleiden voor verdere verwerking van het opgenomen signaal. De ene antenne 'blokkeert' de andere dus niet. Hooguit kan het zo zijn dat de ene antenne verder van de zender verwijdert is en daardoor minder signaal(strekte) opvangt...

Bl44t44p
2 juni 2009, 00:13
Ehm, de antennes zitten op de ontvanger, niet op de zender...

Verkeerd gelezen :)



Een antenne is per definitie passief en doet niets anders dan het signaal opiiken en doorgeleiden voor verdere verwerking van het opgenomen signaal. De ene antenne 'blokkeert' de andere dus niet. Hooguit kan het zo zijn dat de ene antenne verder van de zender verwijdert is en daardoor minder signaal(strekte) opvangt...

Thanks, dikke onzin dus :) Sowieso een beetje zure vent was dat, zitten zeuren over dat ik niet snel genoeg ombouwde (we hadden alle tijd) en meer irritante opmerkingen over onze backline. Maargoed, heb hem wel vriendelijk bedankt na ons optreden voor de goede monitormix.

Speeddemon
18 augustus 2009, 01:12
Hoe zit het dan met die G30 Relay Wireless?
Want DIE zie ik NIET op de site van Line 6. Die X2 dingen wel.

hole
18 augustus 2009, 08:32
Volgens mij is die G30 alleen voor Europa, de X2 voor America

Wellicht dat je op de US site zit te kijken, en niet de Nlse?

Even gechecked: bovenin instellen op Benelux site, dan zie j'm wel.

Speeddemon
18 augustus 2009, 11:53
Volgens mij is die G30 alleen voor Europa, de X2 voor America

Wellicht dat je op de US site zit te kijken, en niet de Nlse?

Even gechecked: bovenin instellen op Benelux site, dan zie j'm wel.
Ik had 't ook ontdekt ja.
Mijn bandmaatje 'stringer' heeft als 't goed is nou zo'n G30, na jaren skeptisch geweest te zijn over draadloos en het bijbehorende tone-verlies. Hij is er i.i.g. super positief over.
Ik heb nog steeds een oude VHF (!!!) Nady Gold 442. Misschien tzt ook maar verkopen dan...

Yek1
20 augustus 2009, 09:39
Ff een ander vraagje: krijgt iemand die antennes goed op de XDS-Plus geschroefd? Ik krijg ze maar niet goed vastgedraaid .....

vettavillenl
20 augustus 2009, 10:00
Volgens mij is die G30 alleen voor Europa, de X2 voor America

Wellicht dat je op de US site zit te kijken, en niet de Nlse?

Even gechecked: bovenin instellen op Benelux site, dan zie j'm wel.

G30 wordt oevral in de wereld begruikt (enige uitzondering noord amerika geloof ik)

Voor de geinteresseerden mijn review
http://www.vettaville.nl/page.php?id=135#966

kokeleko
25 augustus 2009, 19:11
Ik heb de Relay G30 besteld, zal eind van de week wel binnen zijn hiero.
Nou las ik op een ander forum dat er iemand zei dat die de ontvanger achter in zijn rack had gedropt, dat zou ideaal zijn in mijn situatie.
Mijn vraag moeten deze ontvanger en zender niet in het zogenaamde zichtveld liggen of zie ik dat verkeerd.

Ko.

interessander
25 augustus 2009, 19:26
Ik heb de Relay G30 besteld, zal eind van de week wel binnen zijn hiero.
Nou las ik op een ander forum dat er iemand zei dat die de ontvanger achter in zijn rack had gedropt, dat zou ideaal zijn in mijn situatie.
Mijn vraag moeten deze ontvanger en zender niet in het zogenaamde zichtveld liggen of zie ik dat verkeerd.

Ko.

Goede vraag en ook interesse aan deze kant, hou ons op de hoogte!

Geoffrey
25 augustus 2009, 21:06
Ik heb de Relay G30 besteld, zal eind van de week wel binnen zijn hiero.
Nou las ik op een ander forum dat er iemand zei dat die de ontvanger achter in zijn rack had gedropt, dat zou ideaal zijn in mijn situatie.
Mijn vraag moeten deze ontvanger en zender niet in het zogenaamde zichtveld liggen of zie ik dat verkeerd.

Ko.

Laat hier dan even weten wat je bevindingen zijn over de G30.. ik ben namelijk ook op zoek naar een betaalbare wireless..

vettavillenl
26 augustus 2009, 08:40
Ik heb de Relay G30 besteld, zal eind van de week wel binnen zijn hiero.
Nou las ik op een ander forum dat er iemand zei dat die de ontvanger achter in zijn rack had gedropt, dat zou ideaal zijn in mijn situatie.
Mijn vraag moeten deze ontvanger en zender niet in het zogenaamde zichtveld liggen of zie ik dat verkeerd.

Ko.

Op zich zie je dat goed, hoe minder 'obstakels' er in de 'lijn' tussen je zender en ontvanger zijn hoe groter de 'reikwijte' van je verzonden signaal. Een signaal wordt bij de g30 4x verstuurd en kan dus op 4 verschillende manieren, via verschilende wegen aankomen, dit alles binnen een van de 6 te keizen kanalen opde G30.

Daarnaast is G30 een compleet digitaal systeem, dus of je hebt signaal of je hebt het niet. Bij analoge systemen is er een nadeel nl; hoe groter de afstand tussen zender en ontvanger hoe groter de ruis wordt (degradatie van signaalkwaliteit).

interessander
26 augustus 2009, 08:43
Op zich zie je dat goed, hoe minder 'obstakels' er in de 'lijn' tussen je zender en ontvanger zijn hoe groter de 'reikwijte' van je verzonden signaal. Een signaal wordt bij de g30 4x verstuurd en kan dus op 4 verschillende manieren, via verschilende wegen aankomen, dit alles binnen een van de 6 te keizen kanalen opde G30.

Daarnaast is G30 een compleet digitaal systeem, dus of je hebt signaal of je hebt het niet. Bij analoge systemen is er een nadeel nl; hoe groter de afstand tussen zender en ontvanger hoe groter de ruis wordt (degradatie van signaalkwaliteit).

Het verschil is duidelijk, maar kun je wat zeggen over het specifieke geval van de ontvanger achter in een rack?

vettavillenl
26 augustus 2009, 13:39
Het verschil is duidelijk, maar kun je wat zeggen over het specifieke geval van de ontvanger achter in een rack?

Nee, niet specifiek, dat kan niemand tenzij je meetappratuur installeert in dat specieke rek onde dan geldende specifiek omstandigheden.

Als grove regel kun je stellen dat als je redelijk binnen de 30 meter blijft en de ingebouwde ontvanger een redelijk 'zicht' blijft houden op de zender de problemen waarschijnlijk gering zullen zijn.. (maar aan zo'n antwoord heb je niet veel.)

interessander
26 augustus 2009, 13:43
Je hebt gelijk, dan is het wachten op de bevindingen van kokeleko.

kokeleko
26 augustus 2009, 14:35
Je hebt gelijk, dan is het wachten op de bevindingen van kokeleko.

We zien het wel, hij moet eerst nog binnen komen hehehe.

LordRiffenstein
26 augustus 2009, 14:40
Ik had mijn X2 ingebouwd in mijn pedalboard en dat gaf beduidend meer ontvangst problemen dan als die er gewoon op lag. Nu met de rackversie, geen problemen meer.

kokeleko
28 augustus 2009, 16:26
Ik ben aangenaam verrast door dit ding.
Heb hem op diverse manieren aangesloten en ben door mijn tuin en huis gelopen met de plank om de nek, geen dropouts of wat dan ook.
Geluidskwaliteit is dik in orde, ik zal nog even proberen het achter in mijn rack te plaatsen wat ie dan doet.
Zou de Relay30 ook op oplaadbare batterijen werken?

JeroenSchaaf
28 augustus 2009, 16:30
Tof! erg benieuwd! mocht die zo goed zijn als men zegt dan twijfel ik toch wel weer over draadloos!

vettavillenl
28 augustus 2009, 16:51
Ik ben aangenaam verrast door dit ding.
Heb hem op diverse manieren aangesloten en ben door mijn tuin en huis gelopen met de plank om de nek, geen dropouts of wat dan ook.
Geluidskwaliteit is dik in orde, ik zal nog even proberen het achter in mijn rack te plaatsen wat ie dan doet.
Zou de Relay30 ook op oplaadbare batterijen werken?

Yep werkt ook op oplaadbaare batterijen.

kokeleko
29 augustus 2009, 10:11
Dat is mooi dan, want in de handleiding staat dat je uitsluitend niet oplaadbare alkaline batterijen mag gebruiken. Er ontbreekt ook een instructie op de zender hoe de batterijen geplaatst moeten worden, een plus en min aanduiding zou handiger zijn.

Geoffrey
29 augustus 2009, 10:19
Ik ben aangenaam verrast door dit ding.
Heb hem op diverse manieren aangesloten en ben door mijn tuin en huis gelopen met de plank om de nek, geen dropouts of wat dan ook.
Geluidskwaliteit is dik in orde, ik zal nog even proberen het achter in mijn rack te plaatsen wat ie dan doet.
Zou de Relay30 ook op oplaadbare batterijen werken?

Heb je al een x2 getest?

Misschien eens handig om deze te vergelijken..

kokeleko
29 augustus 2009, 11:23
Neen ik heb geen X2 getest, ik kan natuurlijk niet alles naast elkaar gaan leggen en testen :-).
Ik wilde een digitale zendert en gezien de beschikbaarheid is de keuze op de g30 gevallen.

vettavillenl
29 augustus 2009, 12:10
Dat is mooi dan, want in de handleiding staat dat je uitsluitend niet oplaadbare alkaline batterijen mag gebruiken. Er ontbreekt ook een instructie op de zender hoe de batterijen geplaatst moeten worden, een plus en min aanduiding zou handiger zijn.

Is inderdaad onhandig, echter als het klepje opent zie je aan de binnenzijde een kleine en een grote ronde ophoging, de rechtse heeft tevens een min teken binnenin uitgestanst. Ik vindt dat niet echt handig en op een slecht verlicht podium zie je er helemaal niks van. Wellicht een klein merkteken zelf aan de buitenzijde aanbrengen of gewoon op goed geluk, is het verkeert om dan doet ie het niet..

kokeleko
29 augustus 2009, 12:19
Ik heb het gezien de plus en de min, maar goed daar wennen we wel aan.
Heb verder nog wat getest, achter in mijn rack geen enkel probleem met ontvangst.
Maar ik plaats em toch op mijn pedalbord omdat ik dan 6 meter gitaarkabel minder heb, en daar doet ie het ook prima zelfs onder het houten klepje op mijn bord dus gewoon weggewerkt. Ben dik tevreden.

Wat mij net nog te binnen schiet is de TBP06 Transmitter ook los te koop?, is wel handig met 2 gitaren.

Yek1
7 september 2009, 21:54
Ff iets anders:

Tot mijn grote verrassing doet de X2 XDS-Plus het ook prima op de stroomvoorziening van een Pedal Power 2. Aansluiten op output 5 of 6, de DIP-switch aanzetten, en voila!

Volgens de specs (9V, 300mA) zou hij het niet moeten doen, maar what the heck. En als ie op een PP2 doet, doet ie het zeker ook op PP2+.

Ik liep op HRI tegen deze tip aan (van Dave Friedman van Rack Systems).

Ed Lauwerens
27 september 2009, 11:18
Gisteren voor het eerst de G30 gebruikt tijdens optreden. Ik heb het idee dat het geluid ietsje scherper-helderder is dan met een kabel, maar kan ook tussen de oren zitten (in ieder geval is het geluid perfect). Ik heb de ontvanger even bovenop het gitaar rack gelegd (wil hem later eigenlijk ook achterin plaatsen), ontvangst was overal in de zaal perfect. verder 4 uur gespeeld op 1 setje oplaadbare batterijen en van de 3 lampjes die de staat van de batterijen aangeven was er nog niet 1 uit. Dus geen batterijen vreter. met andere woorden: ik was altijd sceptisch over draadloos spelen, maar dit is een echte aanrader. Wel even wennen trouwens voor mij: rondlopen tijdens het doen van een solo staat leuk, maar vergt wel wat oefening als je het niet gewend bent.
Gr., Ed

ACSlater
27 september 2009, 23:41
Gisteren voor het eerst de G30 gebruikt tijdens optreden. Ik heb het idee dat het geluid ietsje scherper-helderder is dan met een kabel, maar kan ook tussen de oren zitten (in ieder geval is het geluid perfect). Ik heb de ontvanger even bovenop het gitaar rack gelegd (wil hem later eigenlijk ook achterin plaatsen), ontvangst was overal in de zaal perfect. verder 4 uur gespeeld op 1 setje oplaadbare batterijen en van de 3 lampjes die de staat van de batterijen aangeven was er nog niet 1 uit. Dus geen batterijen vreter. met andere woorden: ik was altijd sceptisch over draadloos spelen, maar dit is een echte aanrader. Wel even wennen trouwens voor mij: rondlopen tijdens het doen van een solo staat leuk, maar vergt wel wat oefening als je het niet gewend bent.
Gr., Ed

Het is maar goed dat de batterijen lang mee gaan want het klepje gaat dat heel waarschijnlijk niet doen. Is verbaas me bij elke wissel weer over de ontzettend slechte constructie.

Noctiis
28 september 2009, 10:28
Absoluut mee eens, het batterijklepje is echt waardeloos en zal denk ik binnen nu en een jaar met tape vast moeten worden gemaakt :P
Verder niets dan lof over de X2, heb er aardig wat optredens mee gedaan en het enige probleem was een lege batterij omdat ik de zender per ongeluk de hele middag aan had laten staan in mijn gitaarkoffer, oeps!