PDA

View Full Version : liedjes!!!



-XxxxX-
28 juni 2008, 23:07
hey, weet iemand leuke liedjes die je op de elektrische gitaar kan spelen???
ik speel al een tijdje acoustische gitaar en ben nu net begonnen met elektrisch.... jammerr genoeg heb ik nu niet zo veel om erop te spelen... dus weet iemand nog niet al te moeilijke, leuke liedjes voor de elektrische gitaar??
dankje! :)

e!
28 juni 2008, 23:11
Als je een uitdaging zoekt: http://nl.youtube.com/watch?v=Y7qD4acDu68

Als je wat rustig wilt beginnen zou je deze held eens kunnen proberen te overtreffen: http://nl.youtube.com/watch?v=WACXdnEBiLo

e!
28 juni 2008, 23:13
Ok.. en dan ff zonder flauwekul. De vraag is wat je niveau is. 7 jaar spelen is best behoorlijk, maar ik heb geen idee wat je nu kunt. Om te beginnen zijn nummers van Nirvana of Oasis alijd wel goed te doen, denk ik.

De vraag is natuurlijk waar je zelf van houdt!

pannekoek
28 juni 2008, 23:15
dit hoort niet in dit forumgedeelte thuis, probeer het tabs forum, misschien kan een mod het ff verplaatsen

hendrix2
28 juni 2008, 23:15
Die vraag is wel héél ruim.

Ik begon ooit met Nothing Else Matters van Metallica (de intro) en wat andere Metallica intro's (fade to black, welcome home, battery) gewoon omdat ik metallica fan was/ben.

Welke muziek hoor je graag en wil je graag spelen? Da's wel essentieel om je wat tips te kunnen geven.

Je kan op het internet zowat alles vinden wat je wil spelen, dus oefen gewoon wat je graag zou willen kunnen.

hendrix2
28 juni 2008, 23:17
dit hoort niet in dit forumgedeelte thuis, probeer het tabs forum, misschien kan een mod het ff verplaatsen
en wederom: gebruik die rapporteerknop en meld dit niet in een topic. Een mod ziet het veel sneller als het gerapporteerd is en dan moet het topic niet vervuild worden met nutteloze reacties als de jouwe, die knop is er voor iets. (nu moet je hem niet meer gebruiken want ik had al gerapporteerd dat hij verplaatst dient te worden)

Sorry Bert/Almar voor mijn eigen offtopic post.

hezz
28 juni 2008, 23:20
Leuke liedjes zijn er zat, maar wat is jouw hoogste niveau op de akoestische gitaar? Welke muziekstijlen vind je zelf tof?

pannekoek
28 juni 2008, 23:34
en wederom: gebruik die rapporteerknop en meld dit niet in een topic. Een mod ziet het veel sneller als het gerapporteerd is en dan moet het topic niet vervuild worden met nutteloze reacties als de jouwe, die knop is er voor iets. (nu moet je hem niet meer gebruiken want ik had al gerapporteerd dat hij verplaatst dient te worden)

Sorry Bert/Almar voor mijn eigen offtopic post.

ja ik wilde de rappoteerknop gebruiken maar er stond dat je t alleen mocht gebruiken voor: '' *lijstje* '' dus daarom ^^
iig,

probeer iets van de red hot chili peppers ofzo, daar begon ik ook mee

R2on
29 juni 2008, 03:24
als je met akkoorden wil oefenen zou ik een paar Beatles liedjes opzoeken.

Wil je echt rock? Dan Nirvana of Green Day(maar die zuigt wel eigenlijk :D ).

Leer eerst maar de basics van o.a.

-Power Chords
-Major Scales
-Hammer on's en pull off's.

en daarna kun ja al gauw een paar moeilijkere liedjes leren spelen.

Ik speel nu een paar maanden en heb het mezelf geleerd en het lukt prima :)

Demoi-crazy
29 juni 2008, 09:07
Eigenlijk is dit een beetje een overbodige vraag gezien wij niet weten wat je graag hoort/speelt...

Wat ik vroeger deed is gewoon luisteren naar StuBru of naar mijn andere muziek en als ik een liedje graag wou spelen dan zocht ik gewoon de tabs op op het internet... op 911tabs vind je werkelijk alles van tabs....

Dus luisteren en proberen, lukt het nog niet, probeer dan gewoon iets anders... btw het eerste liedje dat ik volledig kon spelen was "fuck her gently" van Tenacious D... zeer leuk en grappig liedje om mee te beginnen :satisfie:

Succes!

Luke-wannabe
29 juni 2008, 11:18
Ik stel de topicstarter voor om gewoon haar lievelings muziek te leren spelen. Zo begint iedereen.

zeiler
29 juni 2008, 12:17
Ik stel de topicstarter voor om gewoon haar lievelings muziek te leren spelen. Zo begint iedereen.

inderdaad :) geen idee wat je muziekstijl is enzo, maar ik las dat je vooral klassiek speelde (of heb ik nu waanideeën?)... hoe ver ben je gevorderd met grepen enzo? :)

kampvuurliedjes doen het altijd goed aan het begin :)

bassej
29 juni 2008, 13:48
haha, dat filmpje, 2 jaar oefenen :satisfie: damm man dat is spul wat je in de 1e week speelt.
nouja ik kan je ook niet veel vertellen want ik speel net een jaar ;)
maar zelf speel ik nu veel van RHCP en van john frusciante als solo artiest maar dat is dan weer wat meer acoustisch....

e!
29 juni 2008, 14:20
lol ja. Ik zocht op "crappy guitar". Niet verwacht dat ik DIT zou vinden.

Sterik
29 juni 2008, 16:18
Als je een uitdaging zoekt: http://nl.youtube.com/watch?v=Y7qD4acDu68

Als je wat rustig wilt beginnen zou je deze held eens kunnen proberen te overtreffen: http://nl.youtube.com/watch?v=WACXdnEBiLo

een uitdaging, juist, ik zou niemand aanraden om als eerste satch boogie te leren :chicken:, je krijgt er waarschijnlijk alleen maar gebrekkige techniek van omdat het te moeilijk is

@ XxxxX (zo goed?)

misschien iets als de riff van always on the run, Lenny Kravitz/Slash, daar zitten een paar verschillende technieken in die je moet beheersen, maar is ook weer niet te moeilijk
of Smells like teen Spirit ofzo... maar ik denk dat je dat al wel kan als je 7 jaar les hebt gehad
voor de rest, gewoon RHCP dingetjes ofzo, otherside, californication, noem maar op

in ieder geval, wat je oefent, doe het goed, oefen totdat je het foutloos kan, maar oefen ook weer niet alleen op 1 ding
dan word je techniek te veel gericht op dingen op 1 manier te doen, bijvoorbeeld hoe je je plectrum vasthoud, en daar krijg je later weer problemen mee

succes ermee, en wees geduldig :)

leif
1 juli 2008, 13:09
Probeer little wing eens........

Wiellem
1 juli 2008, 14:12
7 jaar akoestisch geeft me echt totaal geen idee van welk niveau je aankunt.

Maar noem eens wat leuke genres en misschien kunnen we wat meer noemen, ik neem in ieder geval aan dat je niet van Metal houd als je akoestisch zo lang hebt volgehouden :)