PDA

View Full Version : Fretboard van Tele Relicen



Boyvs
28 juni 2008, 19:06
Hoi

Ik wil graag met Tele relicen.
Hoef geen antwoorden van, dat vind ik onzin blabla.

Heb forum al wel afgezocht naar trucjes.
Maar is vooral over de body zelf en hardware etc.

Ik zou dus graag willen weten hoe je de fretboard het best zou kunnen relicen.

Mvg

barno
28 juni 2008, 19:28
zoek in de zelfbouwposts van G.G.: plenttty over reliccen

Gearjunkie
28 juni 2008, 19:56
Ik weet niet wat voor tele je nu hebt, maar een ongelakte hals wordt lekker snel smerig! (ik neem trouwens aan dat je het over een maple toets hebt)

Wellicht zou je bij een gelakte hals de lak tussen de frets en het deel op de achterkant waar je hand normaliter zit kunnen weghalen.

Een maandje of 3 met vieze klauwen spelen, en zie daar, een gerelicte hals!

Boyvs
28 juni 2008, 20:00
Hmm. Niks aan de achter kant wegschuren oid?
Of met zon soort plaatje wat zacht is op zon dremel tussen de frets waar je veel speelt?
iemand dat ervaring?

no 1 hops
28 juni 2008, 20:27
Hmm. Niks aan de achter kant wegschuren oid?
Of met zon soort plaatje wat zacht is op zon dremel tussen de frets waar je veel speelt?
iemand dat ervaring?zoek op youtube de filmpjes eens van blackie van clapton
daar is o.a te zien hoe men zijn versleten hals namaakt

Gearjunkie
28 juni 2008, 20:53
Hmm. Niks aan de achter kant wegschuren oid?


Probeer ook goed te lezen... ;)

Geen machines gebruiken, maar alles gewoon met de hand doen. Je hebt dan de minste kans dat je de boel onherstelbaar beschadigd.

Brent Ray Vaughan
28 juni 2008, 22:52
hier eens kijken bijvoorbeeld (http://toneslinger.com/main/index.php?option=com_content&task=view&id=80&Itemid=1)

Boyvs
29 juni 2008, 10:31
Probeer ook goed te lezen... ;)

Geen machines gebruiken, maar alles gewoon met de hand doen. Je hebt dan de minste kans dat je de boel onherstelbaar beschadigd.

Ga ook geen machines gebruiken.
Ik zal wel die site van Toneslinger gebruiken.

Boyvs
29 juni 2008, 20:33
Heb het filmpje over fretboard bekeken, maar volg het niet, Engels is niet mijn beste vak :satisfie:
Als ik dan 'zogenaamd' met de dremel en dat soort van wattenschijfje de plekken bij de snaren hebt 'ingeschuurt' moet ik dan de hals nog gaan olie/lakken om dingen te voorkomen ?

Alvast bedankt, Met jou informatie zou je een tiener heel blij kunnen maken :hippie: