PDA

View Full Version : Empty Rooms Cover



HvV
28 juni 2008, 17:17
Heb Sietse's raad maar eens opgevolgd en wat van Gary Moore gecovered. Empty Rooms is een prachtige ballad waarvan ik zo'n drie verschillende uitvoeringen geluisterd heb. Je had een recht-toe-recht aan versie als single, er was ook een gladde versie met koortje als een soort disco-schuifelaar. Nee, de beste uitvoering was toch wel de long version vindt ik. Niet zo'n scheur-solo als in de andere versies maar meer ingetogen.

Voor de film heb ik de audio live ingespeeld en er als wav file onder gezet. Heb hier weleens een filmpje gepost met mijn LP met een mp3 eronder maar dat klonk nergens naar, alsof het in een buis was opgenomen. Utube kreeg ineens een heel andere betekenis. Nu is het resultaat al stukken beter denk ik zo. Wat denken jullie?

http://www.youtube.com/watch?v=8GKAJo0N_MA

Andere mix, gitaar iets meer naar voren, beter uitgefade. Valt toch veel weg door utube, helaas.

http://www.youtube.com/watch?v=w45ypR8GR5A

MP3 van Mix 2:

http://soundclick.com/share?songid=6673248

Gert-Jan
28 juni 2008, 17:26
Klinkt ok. Netjes gespeeld. Alleen erg jammer dat je gitaar erg ver in de mix ligt....kan er te weinig details door horen.

repelsteeltje
28 juni 2008, 18:18
Klinkt lekker hoor mooi rustig gespeeld en je eigen ding erin 8-) is ook niet onbelangrijk.

HvV
29 juni 2008, 11:54
Alleen erg jammer dat je gitaar erg ver in de mix ligt....kan er te weinig details door horen.

Ja, inderdaad. Heb een tweede mix gemaakt en de gitaar wat meer naar voren gezet. Het effect op het wav file was goed te horen, het filmpje (MovieMaker) voor de upload naar utube (14MB) klonk ook beter, maar in het uiteindelijke utube filmpje heeft het echter nauwelijks effect als ik de twee mixes met elkaar vergelijk.

Dit is wat er nu onder mix 2 staat:

http://soundclick.com/share?songid=6673248

glennshred
29 juni 2008, 12:09
Hey man, mooie cover..

Ben vroeger ooit fan geweest van all die hardrockband's inclusief
gary moore, roept wel nostalgische gevoelens terug op..

je gitaarspel blend mooi in met de muziek, hoe meer covers ik hoor hier
op gitaarnet hoe meer zin ik krijg zelf te coveren.

toffe muziek :cooler:

Riky
29 juni 2008, 13:17
was bij het zien van youtube filmpjes niet heel erg enthousiast, maar toen ik mix 2 ging luisteren wel! Erg mooi gespeeld!! Alle bends echt perfect!
Bij de youtube filmpjes dacht ik steeds wanner gaat het komen. Het knallende full speed stukje laat maar zeggen, maar bij mix 2 had ik dit totaal niet.

Erg mooi behouden met feel gespeeld!

Ibanez666
29 juni 2008, 14:29
was bij het zien van youtube filmpjes niet heel erg enthousiast, maar toen ik mix 2 ging luisteren wel! Erg mooi gespeeld!! Alle bends echt perfect!
Bij de youtube filmpjes dacht ik steeds wanner gaat het komen. Het knallende full speed stukje laat maar zeggen, maar bij mix 2 had ik dit totaal niet.

Erg mooi behouden met feel gespeeld!

de bends zijn inderdaad on the spot, knap!

barno
29 juni 2008, 16:37
de goeie timing en bends maken bijna dat fluo groen goed, bijna ... :)

HvV
30 juni 2008, 19:27
@Glenn: altijd leuk om te doen, zo'n cover. Ik maak ook liever eigen nummers maar heb niet altijd inspiratie...

@Gert-Jan: bedankt voor de goeie tip, was me niet zo direct opgevallen, ik wilde in eerste instantie de solo wat naar achter hebben, net als in de long version maar er viel te veel weg inderdaad. Tweede mix meer naar je zin, hoop ik.

@Riky, Repel en Ibanez666: bedankt voor de complimenten. Tja, die bends. Dat ging niet zonder slag of stoot, daar heb ik behoorlijk op moeten oefenen. Ze moeten ook gewoon goed zijn anders is het hele nummer verpest. Er zitten 2 gemene bends in, de eerste in het begin, die moet er gelijk inzitten. Die tweede is nog lastiger, een bend met vibrato en nog een half nootje omhoog op het laatst. Er zit nog wat lastigs in en dat is de overgang die ik maak met de tremolo aan het begin. Ik heb die overgang wel op 10 manieren zien spelen maar ik vond het allemaal niks. Desalniettemin zitten er hier en daar nog wel wat zwakke momenten in. De hoge noot is kantje boord...kleuntje op 1:30..etc. Ook zit er iemand te kuchen op 0:41 (zal de drummer van de backingtrack wel wezen) :chicken: Maar goed, het was mijn tweede take van die dag en was wel benieuwd naar het resultaat. Had eigenlijk het hele nummer wel willen doen maar dat was een beetje lang, iets van een 6min zoveel :stop: . Maar ja, zingen wil ik jullie niet aandoen en om nou die zanglijnen te spelen met de gitaar, dan moet je wel heel bijzonder zijn om dat interessant te laten klinken.

@barno: komt goed, de kleur is Desert Yellow. Hij is echt geel maar bij slecht licht en film wordt de kleur niet echt weergegeven zoals ie er in het echt uitziet.

glennshred
30 juni 2008, 20:40
[QUOTE=HvV]@Glenn: altijd leuk om te doen, zo'n cover. Ik maak ook liever eigen nummers maar heb niet altijd inspiratie...

Begrijp ik, bij mij is het juist omgekeerd.. ik zou ook wel is graag een
nummer willen coveren, om te beginnen ozzy osbourne crazy train
misschien, dat valt nog mee!

Had vroeger iets tegen mensen die altijd maar coverden, maar met de jaren
heb ik ingezien dat er velen die misschien maar een jaartje bezigwaren of
langer, fantastisch konden spelen.. echte virtuozen, terwijl ik al op men
12de bezig was en jaren later nog niet veel verder was, ach t'hangt van
persoon tot persoon af he..

Als we ons maar amuseren
glenn

hansli
30 juni 2008, 23:29
opa vertelt: voordat the beatles hun 1e plaat opnamen, met flink wat covers, hadden ze een live repertoire van meer dan 100 nummers, sommigen zeggen wel 200, 99 % covers.

van covers spelen leer je hoe het trucje werkt