PDA

View Full Version : Stomme brom in FX



kalmah
28 juni 2008, 15:36
Hoi,

Als ik mijn ch-1 over de FX loop van mijn versterker doe, is er een vervelende brom te horen. (ja echt brom, geen ruis).

Zonder de ch-1 is er niks aan de hand en als ik mijn wah over de loop gooi is er hetzelfde probleem. Kabels omgedraaid en verwisseld heb ik al gedaan; helpt niks. Ik snap er niks van..
ch-1 bij de andere pedalen tussen gitaar en versterker is er niks aan de hand. Alleen dat de chorus niet lekker klinkt, maar dat is logisch.

Waar kan het aan liggen??

Samder
29 juni 2008, 09:05
JA! daar heb ik ook last van bij mn koch twintone ll. Als ik bijvoorbeeld mn wah in de effectsloop zet (ja dat vind ik nou eenmaal mooier.) krijg ik een bepaalde hoeveelheid brom erbij.

Erg raar, dus ik ben ook benieuwd naar de oplossing, als die er is

kalmah
29 juni 2008, 09:31
Dat hoop ik toch?

Welke kabels gebruik je dan?

cruncher
29 juni 2008, 10:22
Hoi,

Als ik mijn ch-1 over de FX loop van mijn versterker doe, is er een vervelende brom te horen. (ja echt brom, geen ruis).

Zonder de ch-1 is er niks aan de hand en als ik mijn wah over de loop gooi is er hetzelfde probleem. Kabels omgedraaid en verwisseld heb ik al gedaan; helpt niks. Ik snap er niks van..
ch-1 bij de andere pedalen tussen gitaar en versterker is er niks aan de hand. Alleen dat de chorus niet lekker klinkt, maar dat is logisch.

Waar kan het aan liggen??

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar mijn chorus klinkt ook niet lekker over de FX-loop. Ik heb hem nu tussen de gitaar en versterker staan,maar dan wel helemaal vooraan dus als eerste waar mijn gitaar in gaat. Nu klinkt hij super! Ik heb alleen maar een delay in de FX-loop. Heb jij hem misschien tussen de andere pedalen staan of misschien achteraan? Je kan ook met de volgorde experimenteren.

Mitch
29 juni 2008, 11:43
Veel te weinig info!
Krijgen de amp en je FX stroom uit hetzelfde stopcontact? Heb je geaarde stopcontacten? Welke voeding gebruik je voor je FX?

kalmah
29 juni 2008, 15:35
ok, ik zal het proberen als ik de chorus vooraan zet.

Nee, niet uit hetzelfde stopcontact. Het stroom voor de ch-1 komt van een Artec power brick. Alle stopcontacten zijn geaard.

Bernardduur
29 juni 2008, 15:59
Probeer het eens met een batterij.

kalmah
29 juni 2008, 16:28
Maar alleen de chorus in de loop en gitaar rechtstreeks op versterker gaat wel goed :???:

Erik70
29 juni 2008, 16:49
...dan is de wah dus de boosdoener. Een wah is sowieso niet bedoeld voor in een loop, maar als de dat perse toch wilt dan zul de bijgeluiden op de koop toe moeten nemen.
Toch eens proberen of je de wah niet liever tussen je gitaar en amp wilt.

kalmah
29 juni 2008, 18:41
Heb ik ook! Het eerste effect tussen gitaar en versterker is m'n Wah.

Ik heb de wah even tussen de loop gezet om te kijken of de brom er toen ook nog was. Dit was wel het geval, dus weet ik nu dat het niet aan m'n ch-1 ligt.;) daarom heb ik dat even gedaan. De wah staat nu weer gewoon tussen gitaar en versterker..

Kan het aan de kabels liggen? Ik gebruik voor de fx loop andere kabels dan voor de gitaar naar versterker.

Over de FX loop heb ik yellow cable, gitaar-versterker heb ik Cordial..

Mitch
29 juni 2008, 19:26
Dit moet je niet zoeken in de volgorde, maar in de voeding. Probeer eens zowel de amp als de FX te voeden vanuit hetzelfde stopcontact en dan een keer beide pedalen vanuit dezelfde voeding en daarna de chorus met de voeding en de wah met een batterij.

pasqual
29 juni 2008, 23:25
in de volgende opstelling kan ook een probleem zitten:

ik heb 2 effecten loops: 1: chorus-delay-flanger
en 2: wah- chorus- tube overdrive.

1 gaat via de effectenloop en 2 gaat rechtstreeks via de input.
als je nou ( in mijn geval ) maar één adapter gebruikt voor beide loops krijg je dus een brom. gebruik ik voor beide loops een aparte adapter, heb ik dus geen brom. raar maar waar.

groeten Pasqual.

kalmah
30 juni 2008, 17:29
ah, dan zal ik dus het stroom voor de chorus (mijn enige effect in de loop) ergens anders vandaan moeten halen.. vervelend zeg!

Bedankt iig

pasqual
30 juni 2008, 21:52
ah, dan zal ik dus het stroom voor de chorus (mijn enige effect in de loop) ergens anders vandaan moeten halen.. vervelend zeg!

Bedankt iig

dit is dus bij mij zo, misschien heeft dat ook met de versterker te maken, maar het is het proberen wel waard. misschien is één adapter niet krachtig genoeg om alle effecten van stroom te voorzien en zit het daar de oplossing in.

groeten Pasqual.

kalmah
30 juni 2008, 22:26
Met batterij gaat het inderdaad goed. Ik zal dus ergens anders stroom vandaan moeten halen voor de chorus. Het is niet anders.. Morgen maar even een nieuwe effectenplank maken met ruimte voor een stekkerdoos eronder;)

Bedankt voor de hulp