PDA

View Full Version : klein , clean jazzversterkertje



TimmU
28 juni 2008, 14:28
Wat is een mooi 1x12" combotje om jazz mee te gaan spelen?

Eisen :

Rond de 15/20 watt
1x12"
weinig opties
Rond clean
Spring Reverb

Ik zat vooral te denken aan Fender , een simpele.

Iemand nog tips ? Liefst geen Vox, want dat is niet écht mijn sound.

Lexvandoef
28 juni 2008, 14:36
Fender Blues Junior, echt goed voor een John Mayer achtige cleanish sound.

kan dat trouwens ook niet met je dc-5? Die dingen hebben best een goed clean, meen ik mij te herrineren.

TimmU
28 juni 2008, 15:01
dc-5 is alweer de deur uit joh. Ik ga is op zoek naar zo'n blues junior.

Die DC-5 was ook veels te kneiterhard voor wat ik moet doen met die jazz-band.

the sure thing
28 juni 2008, 15:08
JC-55 van Roland is op zich ook wel OK. In ieder geval licht in gewicht.

TimmU
28 juni 2008, 15:09
JC-55 van Roland is op zich ook wel OK. In ieder geval licht in gewicht.
Hey daar heb ik dus nog helemaal niet aan gedacht, gave bakken zijn dat ook! Thanx for the tip!

the sure thing
28 juni 2008, 21:26
Hey daar heb ik dus nog helemaal niet aan gedacht, gave bakken zijn dat ook! Thanx for the tip!Die staat ook nog op mijn verlanglijstje. Samen met een humbuckergitaartje een gouden combi.

Lexvandoef
28 juni 2008, 22:26
Ik heb een paar keer gerepeteerd met zo'n jc-55, vond ik helemaal niks. Koud en kil en scherp clean, wel een coole chorus :)

the sure thing
29 juni 2008, 08:22
Ik heb een paar keer gerepeteerd met zo'n jc-55, vond ik helemaal niks. Koud en kil en scherp clean, wel een coole chorus :) Dat herken ik nou helemaal niet...

guitartub
29 juni 2008, 09:44
Ik heb voor jazz een Cube 60 aangeschaft. Geeft een JC clean af (tot op hoog vermogen clean!!) maar bijv ook een mooi Fender-achtig clean. Allebei mi zeer bruikbaar voor "echte" (bebop) jazz. Wil je toch liever buizen? Kijk dan ook eens naar die Epiphone bakken. EUROCINEMA heeft daar een sound sampletje van hier op het forum gepost. Klinkt te gek!!

zjanke
29 juni 2008, 12:03
Eisen :

Rond de 15/20 watt
1x12"
weinig opties
Rond clean
Spring Reverb


Mesa Blue Angel :)

Jimwoud
29 juni 2008, 12:09
Session Sessionette 75, ken ze niet, maar hoor je vaak goede dingen over.

Lexvandoef
29 juni 2008, 12:47
Mesa Blue Angel :)

Niet om Zjanke nou heel erg te helpen ;), maar dat is ook een hele mooie keuze!


Dat herken ik nou helemaal niet...

Tsja, ik wel, smaken verschillen ;)

Bernd Veenema
29 juni 2008, 18:57
Koch Studiotone is erg mooi voor jazz.

pannekoek
29 juni 2008, 20:02
Fender Blues Junior, echt goed voor een John Mayer achtige cleanish sound.

kan dat trouwens ook niet met je dc-5? Die dingen hebben best een goed clean, meen ik mij te herrineren.

+1 voor de blues junior, geweldigi versterkertje met een mooie reverb !

Dweezman
29 juni 2008, 20:21
Session Sessionette 75, ken ze niet, maar hoor je vaak goede dingen over.

+1!

fijne dingen, maar ondertussen zal er wel beter spul te vinden zijn. Koch Studiotone lijkt me een hele goede optie.

Bernd Veenema
29 juni 2008, 20:31
Ik ben een groot fan van de studiotone. Ooit wil ik er nog een hebben denk ik. Zo'n prachtig helder clean. Er staat trouwens ook 1tje op gitaarmarkt of op marktplaats.

guitartub
30 juni 2008, 18:07
Ik ben een groot fan van de studiotone. Ooit wil ik er nog een hebben denk ik. Zo'n prachtig helder clean. Er staat trouwens ook 1tje op gitaarmarkt of op marktplaats.

En niet onterecht denk ik, heb m destijds ook getest, alleen hangt er aan dat kleine ding best een prijskaartje en dat moet je er maar voor over hebben.

guitartub
30 juni 2008, 18:32
Overigens, over prachtig helder clean gesproken, en als dan het prijskaartje niet zo uitmaakt: RIVERA, de kleintjes daarvan hebben eveneens een GEWELDIGE jazz-toon!

guitartub
30 juni 2008, 18:39
En om de verwarring kompleet te maken: De fraaiste bebop toon heb ik gehoord in de HENRIKSEN JAZZ-AMP. Zoals je ziet, keuze te over maar dat maakt het er, zelfs puur voor de jazz, niet gemakkelijker op.

TimmU
30 juni 2008, 18:44
Prijskaartje maakt wel uit .Er gaat al meer dan 2000 euro in dat rack zitten, dus ik wil er een simpel versterkertje bij , hoeft allemaal niet moeilijk enzo.

Dirk_Hendrik
30 juni 2008, 18:52
Dus zeg ik nog een keer, Sessionette 75..... Nou nog leren luisteruh!

guitartub
30 juni 2008, 19:07
En zeg ik dus: Cube 60!!

Dirk_Hendrik
30 juni 2008, 23:13
En zeg ik dus: Cube 60!!

Kan ik me ook bij aansluiten ;)

Rude Perception
1 juli 2008, 01:47
Marshall natuurlijk!:satisfie:

Joey Handsome
1 juli 2008, 08:51
Marshall natuurlijk!:satisfie:

Fuck Marshall. :stop:

guitartub
1 juli 2008, 18:04
Marshall natuurlijk!:satisfie:
Marshall?? Klein, handzaam, voor JAZZ?? NOT!!

Mephistocles
1 juli 2008, 18:21
Dat herken ik nou helemaal niet...
Als je een koelere en killere versterker kan vinden met een mooiere chorus, pm me... Ok, niet alle versterkers hebben een choruskanaal. En miss is de cube killer?

Fuck Marshall. :stop:
Ligt eraan welke. Bijna alle marshall combo'tjes zijn kut, dat kan ik beamen (yeah, scotty!), maar er zitten leuke stacks bij, maar je moet wel van het marshallgeluid houden. Of beter gezegd, je moet het nog niet beu zijn.

Joey Handsome
1 juli 2008, 19:29
Ligt eraan welke. Bijna alle marshall combo'tjes zijn kut, dat kan ik beamen (yeah, scotty!), maar er zitten leuke stacks bij, maar je moet wel van het marshallgeluid houden. Of beter gezegd, je moet het nog niet beu zijn.

Was eigenlijk een grapje richting Rudeblablabla, aangezien hij zo'n kleine Marshall geilert is dat hij niet meer ziet wat er nog meer voor moois is. :hippie: Hij heeft enkel combo's trouwens. :sssh:

Toch, ik herken je punt wel. De sound is wel zo alom bekend.

Lexvandoef
1 juli 2008, 22:32
Was eigenlijk een grapje richting Rudeblablabla, aangezien hij zo'n kleine Marshall geilert is dat hij niet meer ziet wat er nog meer voor moois is. :hippie: Hij heeft enkel combo's trouwens. :sssh:

Toch, ik herken je punt wel. De sound is wel zo alom bekend.

Toch, als je dan zo'n kleine 2061x marshall hoor sla je echt stijl achterover, zo'n vet geluid, ook clean echt super. En dat voor zo'n klein kastje.

TimmU
1 juli 2008, 23:09
2061X is oké , maar niet mijn ding.

Lexvandoef
1 juli 2008, 23:10
2061X is oké , maar niet mijn ding.

Het was ook niet echt een voorstel naar jou toe, meer naar Joey dat niet elke Marshall compleet ruk en saai is :)

Dirkdewaard
1 juli 2008, 23:40
Ik ben een groot fan van de studiotone. Ooit wil ik er nog een hebben denk ik. Zo'n prachtig helder clean. Er staat trouwens ook 1tje op gitaarmarkt of op marktplaats.

Nu niet meer, wat een fantastisch apparaat!!!
De beste versterker die ik ooit heb gekocht voor 600 euro. Aanrader dus.

no 1 hops
2 juli 2008, 06:05
Session Sessionette 75, ken ze niet, maar hoor je vaak goede dingen over.zoiets soms?
http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=740

trouwens de oude evans versterkers (transistor) staan ook bekend om hun clean en bijna niet over de kop te krijgen amp zonder extra pedaaltje dan
ergens hier op GN staat ook een topic over dat merk en zijn 'cleanheid'

Mephistocles
2 juli 2008, 10:26
zoiets soms?
http://www.mstore.nl/index.php?act=viewProd&productId=740

trouwens de oude evans versterkers (transistor) staan ook bekend om hun clean en bijna niet over de kop te krijgen amp zonder extra pedaaltje dan
ergens hier op GN staat ook een topic over dat merk en zijn 'cleanheid'
Gatverdamme wat ziet dat ding er verrot uit:D
Ik kan me moeilijk voorstellen dat daar een mooi geluid uit komt.

Rude Perception
2 juli 2008, 19:49
Was eigenlijk een grapje richting Rudeblablabla, aangezien hij zo'n kleine Marshall geilert is dat hij niet meer ziet wat er nog meer voor moois is. :hippie: Hij heeft enkel combo's trouwens. :sssh:

Toch, ik herken je punt wel. De sound is wel zo alom bekend.

Inderdaad, voor thuis ben ik trouwens overgestapt op orange tiny terror + vht-kast. Zag je vandaag nog fietsen langs de Grote Markt, je hebt mij alleen totaal gemist geloof ik.

Joey Handsome
2 juli 2008, 19:53
Inderdaad, voor thuis ben ik trouwens overgestapt op orange tiny terror + vht-kast. Zag je vandaag nog fietsen langs de Grote Markt, je hebt mij alleen totaal gemist geloof ik.

Ja? Zou goed kunnen hoor. Als ik van het werk naar huis rijd ben ik totaal van de wereld. Muziek op en even alles vergeten wat ik de afgelopen 9 uur heb mee gemaakt. Je zei toch geen gedag he, want dan heb ik het vast niet gehoord. Ik ga vrijdag met Timmu een pint halen, kom jij dan ook?

Rude Perception
2 juli 2008, 20:08
Ja? Zou goed kunnen hoor. Als ik van het werk naar huis rijd ben ik totaal van de wereld. Muziek op en even alles vergeten wat ik de afgelopen 9 uur heb mee gemaakt. Je zei toch geen gedag he, want dan heb ik het vast niet gehoord. Ik ga vrijdag met Timmu een pint halen, kom jij dan ook?

Dan zit ik in het vliegtuig naar Thailand als het goed is, dus kan niet.

TimmU
3 juli 2008, 21:29
Ja? Zou goed kunnen hoor. Als ik van het werk naar huis rijd ben ik totaal van de wereld. Muziek op en even alles vergeten wat ik de afgelopen 9 uur heb mee gemaakt. Je zei toch geen gedag he, want dan heb ik het vast niet gehoord. Ik ga vrijdag met Timmu een pint halen, kom jij dan ook?

een pint ? je bedoelt balletje lam in een cocktailbar belanden.