PDA

View Full Version : Distortion



hugo123
28 juni 2008, 14:10
IK heb een Metal Muff kunnen kopen van kennisen maar ik kan er zelf niet echt een lekkere sound uit krijgen ik wil namelijk een distorion die mild, lekker warm en vol is, maar ik vind de MM wat té gecompressed. Kan ik hier iets aan doen of niet? Anders denk ik eraan om een ts9 te kopen of is dit ook niet zo'mn goede keuze? Is een MM tegen een Tubescreamer een goede ruil?

nevyn292
28 juni 2008, 14:13
jong?

en ts-9 is een overdrive, en jij hebt het over warme volle distortion?

probeer eens te kijken naar de damage control demonizer/womanizer

hugo123
28 juni 2008, 14:17
Niet té duur he.. Het moet ongeveer 60 euro ofzo zijn 2e hands of eerste hands. Dat levert een MM hopelijk 2e hands wel op.

Mufftin
28 juni 2008, 14:36
iets in de vorm van een ds 1 ofzo dan?

hugo123
28 juni 2008, 14:40
Wat vind jij van je MM dan?

Mufftin
28 juni 2008, 14:45
ff cross posten :P,

Nou ik vind hem wel vet klinken, alleen de enige klank wat je eruit haalt is metal. Hij maakt veel gain of superveel gain, maar er zit idd wel veel hoog in. Op mijn versterker kan ik er ook nog aardig veel laag in brengen. Maar hij is idd gewoon heel erg gecompressed vergeleken met andere pedalen. Ik heb laatst de MXR dist + en de ++? ofzo uitgeprobeert, de plus is de iets modernere sound en de rode versie ervan is iets meer de vintage versie van distortion. Deze zijn veel milder en warmer dan de metal muff, maar zijn wel weer rond de 89 euro.

hugo123
28 juni 2008, 14:52
Ja, maar 2e hands is het misschien wel te doen..??

Mufftin
28 juni 2008, 14:55
je kunt het proberen ik ben ze nog niet echt tegen gekomen.

hugo123
28 juni 2008, 17:21
Ik zoek dus iets waarbij het verschl tussen clean wat bij mij heel open, vol, warm klinkt en distortion die moetr dan dus ook open, warm en vol klinken, en niet zoals de MM gecrompessed. Dus ik moet een distortion + gaan testen en wat nog meer?

Jim Haagmans
28 juni 2008, 17:44
Fulltone OCD laat de karakteristiek van je versterker vrijwel helemaal intact. Die hoort dus ook zeker op je testlijstje.

EuroCinema
28 juni 2008, 17:45
Ik zoek dus iets waarbij het verschl tussen clean wat bij mij heel open, vol, warm klinkt en distortion die moetr dan dus ook open, warm en vol klinken, en niet zoals de MM gecrompessed.
Distortion zal altijd compressie en verlies van openheid met zich meebrengen.
Volgens mij zoek jij eigenlijk geen distortion, maar gewoon een mooie, transparante overdrive met flink wat gain.

Mitch
28 juni 2008, 17:47
Je zoekt dus eigenlijk een overdrive, geen distortion. Overdrives comprimeren van nature, maar de één sterker dan de ander. Een Muff zit dan zo'n beetje aan de ene kant van het spectrum en de OCD aan de andere kant. Daartussen zit héééél veel. Kijk anders eerst eens wat clips via links in de sticky over soundclips, misschien doe je daar al wat ideeën mee op.

hugo123
28 juni 2008, 18:05
Oke, bedankt! Je hebt inderdaad gelijk.. Ik zoek een overdrive met veel gain, daarom kwam ik ook uit bij eenTubescreamer, maar dat is dus niet het beste idee, om te testen:



OCD
Bad Monkie
Tubescreamer
DS-1
Distrortion +

nevyn292
28 juni 2008, 18:25
Oke, bedankt! Je hebt inderdaad gelijk.. Ik zoek een overdrive met veel gain, daarom kwam ik ook uit bij eenTubescreamer, maar dat is dus niet het beste idee, om te testen:



OCD
Bad Monkie
Tubescreamer
DS-1
Distrortion +



de TS is eigenlijk geen goede overdrive, maar werkt wel heerlijk in combo met een buizenversterktje, omdat die hem lekker een trap geeft en dan heeft de TS eigenlijk de functie van een 'booster'


Bad monkey ben ik niet helemaal weg van, distortion+ is zeker wel een leuk dingetje!

iedereen hier is wild over de OCD, nog nooit getest echter, je kan hem ook zelf proberen te maken? leer je ook nog een hoop van :hippie:

ik dacht d at valoosj, of ponq er een schemaatje van hadden gemaakt.

Mufftin
28 juni 2008, 18:28
ik denk ook niet dat je de bad monkey hoeft te doen, het is wel een overdrive maar met niet echt veel gain.Maar als je hem tegenkomt zal ik hem wel ff testen, stel je voor ik zit er totaal naast en het is hetgene wat je zoekt.

fuchs
28 juni 2008, 18:31
Misschien de Boss BD-2?

hugo123
28 juni 2008, 18:32
Ik heb een idee!
Bijna alle pedalen die ik wil testen heeft de Groove Factory dus daar kan ik ze testen, en dan stuur ik ff een mailtje om te vragen of ik ook mijn MM die overgens nog in bijna nieuwstaat verkeerd! ook kan inruilen, maar als ik bhijv een BAd Monkie neem, dan wil ik er nog wel wat bij van hun kant, etc.
Goed idee of niet?

hugo123
28 juni 2008, 18:32
Ik heb al een Bluesdriver maar daarmee kom ik ok niet tot het gewenste resultaat, te weinig gain!

Jan Buurman
28 juni 2008, 19:22
Ik heb o.a. een Barber Direct Drive. Ik heb het idee dat die wel aan je wensen zou kunnen voldoen...

Steven Otto
28 juni 2008, 21:53
Ik heb een idee!
Bijna alle pedalen die ik wil testen heeft de Groove Factory dus daar kan ik ze testen, en dan stuur ik ff een mailtje om te vragen of ik ook mijn MM die overgens nog in bijna nieuwstaat verkeerd! ook kan inruilen, maar als ik bhijv een BAd Monkie neem, dan wil ik er nog wel wat bij van hun kant, etc.
Goed idee of niet?
Ik denk dat je beter als je van je MM af wil komen, hem gewoon op marktplaats moet zetten. Als je hem inruilt bij bijvoorbeeld The Groove Factory, je er niet zo gek veel voor krijgt. Voor 70-75 krijg je hem denk ik wel verkocht op Marktplaats en ik weet bijna zeker dat The Groove Factory je dat er niet voor geeft!

hugo123
28 juni 2008, 22:14
IK wou hem eigenlijk ruilen voor een distortion + of een bad monkie ofzo.. Maar dat gaat dus niet lukken?

Mitch
29 juni 2008, 11:59
Ja, zo werkt inruilen bij een winkel niet. Een winkelier moet er ook nog iets aan kunnen verdienen natuurlijk! Zelf particulier je metal Muff verkopen en dat geld gebruiken om wat anders te kopen.
Overidrves met veel gain:
Barber Direct Drive/Small Fry
MI Audio Crunch Box
Fulltone OCD

hugo123
29 juni 2008, 22:56
Ik heb mijn MM te koop gezet! En morgen fiets ik ff naar de `Groove Factory om in ieder geval de distortion + uittesten omdat die op soundsamples erg overtuigend klonk, en een bad monkie want die hebben ze daar staan dus kan ik hem meteen testen, en de rest zal ik ff vragen of ze die hebben, trouwnes van de dist + ben ik ook niet zeker dat ze hem hebben dus dat vraag ik nog wel even!

cruncher
29 juni 2008, 23:12
Ja, zo werkt inruilen bij een winkel niet. Een winkelier moet er ook nog iets aan kunnen verdienen natuurlijk! Zelf particulier je metal Muff verkopen en dat geld gebruiken om wat anders te kopen.
Overidrves met veel gain:
Barber Direct Drive/Small Fry
MI Audio Crunch Box
Fulltone OCD

Ik heb de MI Audio CrunchBox. Dat was eerst even wennen maar deze gaat niet meer de deur uit! Een heerlijke smeuïge drive met lekker veel gain!

drap
29 juni 2008, 23:37
Ik wil ook een Fulltone OCD voor €60,-!!! :chicken: En zo lees ik er nog een paar. Men mag mij waarschuwen als ie er eentje voor dat bedrag voorbij ziet komen.

R.J
30 juni 2008, 22:42
Ik wil ook een Fulltone OCD voor €60,-!!! :chicken: En zo lees ik er nog een paar. Men mag mij waarschuwen als ie er eentje voor dat bedrag voorbij ziet komen.
same hier!
of ik hem al dan niet ga gebruiken is een 2e, maar dan is er altijd nog minstens 150% winst op te halen :chicken:

Eigenlijk zou ik je trouwens aanraden "ietsjes" door te sparen voor een buizenoverdrive.