PDA

View Full Version : V30 Speakers



Vigil
28 juni 2008, 13:25
hallo,

ik speel metal en ben opzoek naar een goedde speaker voor zo weinig mogelijk geld. ik houd van veel gain en heldere strakke tonen. ik heb gehoord dat een celestion v30 daar het beste voor is?!

en ik vroeg me af of het uitmaakt welk merk je pakt? want bij de musicstore krijg je een fame box met 4x12 voor 488 euro terwijl een mesa recto box 1329 euro kost ?!. kneem aan dat daar verschil en zit en wat ?

Rormo
28 juni 2008, 13:40
genoeg over geschreven. Gebruik de zoekfunctie.

Ga zelf testen als je het verschil wilt horen, dit is er uiteraard. In de muziekwereld geldt toch nog bijna altijd dat duurder beter is.

caliban
28 juni 2008, 13:50
Wil je een 4*12, want een 2*12 heb je sowieso voor heel wat minder. Een vriend van me heeft een framus 2*12, zeer goedkoop en daar is hij heel erg tevreden van, zelf ook over gespeeld en klinkt echt prima. De bouw van een cabinet maakt natuurlijk verschil, niet alleen de speakers, nu moet jij weten of je dat verschil het geld waard vindt of niet. Ik denk dat je daarvoor best gaat testen. Zet een de fame cab naast de mesa. Indien je weinig verschil hoort is de keuze denk ik snel gemaakt. Tenzij je merkgeil bent, waar op zich ook niks mis mee is.
Persoonlijk vind ik een mesa cab om nieuw te kopen vreselijk duur, evenals ENGL, bogner en ga zo maar door. Ergens op het forum staat er normaal een link naar een zip of rar bestandje waar heel wat clipjes inzitten. Daarin worden een heel aantal cabs van verschillende merken langs elkaar getest. Als je het niet zou vinden, stuur me een pm, dan stuur ik het je langs mail door (heb het normaal wel ergens op computer staan).

JohnLord
28 juni 2008, 16:40
Als je V30's gaat testen probeer dan bij een vriend of kennis een kast met ingespeelde speakers te testen. Mij ervaring is dat met neme bij V30's de scherpe rand er grotendeels vanaf gaat (van het geluid bedoel ik)

marter544
28 juni 2008, 17:47
Toevallig, heb net gister een Harley Benton 2*12 met V30's binnen gekregen. Ding koste me nieuw 200 euro, heb em gister ook al ff open gehad of het idd echte V30's waren, en dat zijn het. Ik vind het ding goed klinken, helemaal als je bedenkt hoe goedkoop ie is! De constructie is ook prima, geen mdf, is gemaakt van redelijk dik multiplex.

CasB
28 juni 2008, 20:28
Toevallig, heb net gister een Harley Benton 2*12 met V30's binnen gekregen. Ding koste me nieuw 200 euro, heb em gister ook al ff open gehad of het idd echte V30's waren, en dat zijn het. Ik vind het ding goed klinken, helemaal als je bedenkt hoe goedkoop ie is! De constructie is ook prima, geen mdf, is gemaakt van redelijk dik multiplex.

Ik heb hem sinds woensdag binnen, vandaag werd er voor het eerst in de oefenruimte op gespeeld.

Eerste indruk: lekker in your face geluid, mist nog wat bas, maar dat komt omdat ze nog ingespeeld moeten worden. Maar het klinkt nu al erg goed.

marter544
28 juni 2008, 23:20
Ik heb hem sinds woensdag binnen, vandaag werd er voor het eerst in de oefenruimte op gespeeld.

Eerste indruk: lekker in your face geluid, mist nog wat bas, maar dat komt omdat ze nog ingespeeld moeten worden. Maar het klinkt nu al erg goed.

Ja, ze moeten bij mij idd ook nog ingespeeld worden, maar mijn Randall amp heeft zo'n asociale hoeveelheid laag, dat het laag echt nooit verder dan 12 uur gaat, meestal staat ie ongeveer op 10 uur, dus laag te kort heb ik niet echt.

Het is niet te vergelijken met een Bogner OS oid., maar voor 200 euro, ben ik zwaaaar tevreden. Ik ga maandag nu eerst op vakantie en daarna pas weer de oefenruimte in, maar ben wel benieuwd!